Bij de keuring hebben ze opgemerkt dat er spelling zit op de draagarm rechtsvoor (hoorde ik al een tijdje een tok geluid bij het optrekken en het afremmen maar kon deze niet vinden , heb ik maar op de keuring gevraagd om daar eens naar te zoeken )
de spelling zit op de draagarmlager , daar waar de die grote bout doorheen de rubber lager gaat ,
ik zie dat deze los verkrijgbaar is
( als ik mij niet vergis is dit ref 3081 8467 van volvo ) maar is deze te monteren zonder speciaal gereedschap ? of is men beter de volledige draagarm te vernieuwen
deze laatste oplossing is wel een stuk duurder
Heeft er iemand op deze forum al ervaring met in en uithalen van de rubberlager
of vervangen van deze draagarm
En moet de wagen terug worden uitgelijnd na het demonteren van de draagarm ?
goetjes uit Belgie
Spelling op de draagarm voor
- marcelg
- 4th Gear member
ik heb een half jaar geleden beide draagarmen vervangen.
op advies van verschillende volvo monteurs, heb ik ze compleet vervangen aangezien een opnieuw ingeperste kogel snel weer teveel spelling heeft.
relatief goedkoop kan je draagarmen halen/bestellen via koeberg nabij rotterdam
uitlijnen wordt aangeraden na vervanging
op advies van verschillende volvo monteurs, heb ik ze compleet vervangen aangezien een opnieuw ingeperste kogel snel weer teveel spelling heeft.
relatief goedkoop kan je draagarmen halen/bestellen via koeberg nabij rotterdam
uitlijnen wordt aangeraden na vervanging
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
-
- 2nd Gear member
Wellicht heb je hier wat aan. Heb er zelf remblokken schijven besteld en inmiddels prima afgeleverd gekregen.
http://www.autopartsonline.nl/
http://www.autopartsonline.nl/
-
- 1st Gear member
Dank aan beide voor het antwoord en de link ,
ivm met het antwoord van marcel kan ik daar wel een deel voor inkomen ,
maar in mijn geval zit de spelling niet op de kogel maar op een van mijn bevestigings rubbers en was ik van plan enkel deze te vernieuwen .
vandaar deze oproep
gr
ivm met het antwoord van marcel kan ik daar wel een deel voor inkomen ,
maar in mijn geval zit de spelling niet op de kogel maar op een van mijn bevestigings rubbers en was ik van plan enkel deze te vernieuwen .
vandaar deze oproep
gr
-
- Starter
Lubero,
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn S40. Echter na verwijdering van het betreffende rubber bleek dat het gat (waar het gemonteerd aan de auto zit) ook niet meer mooi rond was. De bout die de draagarm aan de auto bevestigde was ook beschadigd.
Uiteindelijk is er een plaatje overheen gelast waardoor een nieuw gaat geboord is. Dit samen met een nieuwe bout loste voor mij het probleem geheel op.
Voordat we dit uitvonden hebben we ook gekeken of de rubbers los te vervangen waren. Hier kwamen verschillende antwoorden op. Volgens verschillende dealers kon je het rubber NIET los vervngen en moest de gehele arm vervangen worden. Echter in VADIS heeft deze gewoon een partnummer en hiermee kan je hem dus ook gewoon bestellen. Echter dit rubber moet er uit/in geperst worden. Als ik mij het goed kan herinneren lag de prijs van een rubber toen tussen de 20 en 30 euro terwijl een aftermarket draagarm rond tussen de 90 en 100 euro kost. Klusje is gemakkelijk zelf te doen echter het ter beschikking hebben van een brug is wel aan te raden. En inderdaad na afloop even laten uitlijnen.
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn S40. Echter na verwijdering van het betreffende rubber bleek dat het gat (waar het gemonteerd aan de auto zit) ook niet meer mooi rond was. De bout die de draagarm aan de auto bevestigde was ook beschadigd.
Uiteindelijk is er een plaatje overheen gelast waardoor een nieuw gaat geboord is. Dit samen met een nieuwe bout loste voor mij het probleem geheel op.
Voordat we dit uitvonden hebben we ook gekeken of de rubbers los te vervangen waren. Hier kwamen verschillende antwoorden op. Volgens verschillende dealers kon je het rubber NIET los vervngen en moest de gehele arm vervangen worden. Echter in VADIS heeft deze gewoon een partnummer en hiermee kan je hem dus ook gewoon bestellen. Echter dit rubber moet er uit/in geperst worden. Als ik mij het goed kan herinneren lag de prijs van een rubber toen tussen de 20 en 30 euro terwijl een aftermarket draagarm rond tussen de 90 en 100 euro kost. Klusje is gemakkelijk zelf te doen echter het ter beschikking hebben van een brug is wel aan te raden. En inderdaad na afloop even laten uitlijnen.
- Loeber
- 2nd Gear member
Bij onze V40 is de draagarm rechtsvoor een keer losgeschoten omdat er imitatie-onderdelen waren gebruikt. Volvo vervangt altijd alleen de volledige draagarm in 1 keer. Dat zal dus wel een reden hebben. Ik moet niet al te lang over de consequenties nadenken als de draagarm was losgeschoten in een snelgenomen bocht.
Mijn advies (en dat van Volvo), niet besparen op de veiligheid van jezelf en anderen. Anders had je ook een koekblik uit China kunnen rijden (0 sterren in de EuroNCAP).
Mijn advies (en dat van Volvo), niet besparen op de veiligheid van jezelf en anderen. Anders had je ook een koekblik uit China kunnen rijden (0 sterren in de EuroNCAP).
V40 2.0i 16v (1996)
V70 2.4T (2001)
V70 2.4T (2001)
-
- 1st Gear member
Cejm,
Hartelijk dankvoor uw respons .
Mijn bevindigen zitten op de zelfde lijn als deze bij u ,de bout is ook deels doorgesleten en bij het vervangen van deze is de speling zo goed als verdwenen .
Mijn vraag was toekomstgericht "indien de rubbers aan vervanging toe zijn "
wat het antwoord op ivm met besparen op onderdelen heb ik meer de indruk dat ze bij de bouw van wagen zelf ,dit hebben toegepast .
Geef nu eerlijk toe Volvo en zijn ophangrubbers lijkt mij toch geen goed huwelijk
Als je gaat winkelen bij autopartsbedrijven sta je daar meestal in de rij tussen andere garagehouders die daar ook hun onderdelen komen halen
dus zo slecht kan dit dan ook niet zijn
In ieder geval bedankt aan allen voor het meedenken
MVG
Hartelijk dankvoor uw respons .
Mijn bevindigen zitten op de zelfde lijn als deze bij u ,de bout is ook deels doorgesleten en bij het vervangen van deze is de speling zo goed als verdwenen .
Mijn vraag was toekomstgericht "indien de rubbers aan vervanging toe zijn "
wat het antwoord op ivm met besparen op onderdelen heb ik meer de indruk dat ze bij de bouw van wagen zelf ,dit hebben toegepast .
Geef nu eerlijk toe Volvo en zijn ophangrubbers lijkt mij toch geen goed huwelijk
Als je gaat winkelen bij autopartsbedrijven sta je daar meestal in de rij tussen andere garagehouders die daar ook hun onderdelen komen halen
dus zo slecht kan dit dan ook niet zijn
In ieder geval bedankt aan allen voor het meedenken
MVG