raar probleem met licht schakelaar

Alles over de 440 / 460
SchoutenCC
5th Gear member

AndorabLe schreef:Dan ken ik een heel eenvoudige oplossing:

Niet jezelf eraan storen en aanwennen dat je altijd zelf je lichten aanzet.
Maar het hoort toch wel zo te zijn? Of iig bij mij, als hij op O staat (meest linkse stand op draaiknop, 440 phase II) brandt het 'normale' licht maar kan ik met een rukje aan de hendel 'flitsen'. Als dat bij hem niet werkt, betekent dat dan niet dat er iets kapot is? Of is dit iets wat bijv. bij een phase I anders is dan bij phase II?
AndorabLe schreef:(En zo heel veel hoef je volgens mij ook weer niet te seinen met je grootlicht.)
Afhankelijk van hoezeer "iedereen gek is behalve jij" en afhankelijk van hoezeer je je ergert aan langzaam of anderszins onregelmatig rijdende auto's voor je. Ik heb zelf bijv. een hekel aan mensen die op een 1-baans 80km-weg 40 rijden (het bord 'einde bebouwde kom' is ZEER onbekend bij velen) of 30 op de 'binnenstad-ringweg' - flitsen wil die lui soms wel wijzen op de file achter zich. Toegegeven, het is niet de meest nette/aardige/vriendelijke manier van rijden maar een enkel keertje vreet je jezelf wel eens op :p
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
SchoutenCC
5th Gear member

Sorry als ik teveel off-topic zit te ranten, maar het is hier in Leiden 3-ott, oftewel Leidens ontzet en het hele centrum incl. 'mijn' straat is dan een ruime week afgesloten voor verkeer en dan ben ik ietwat kribbig w.b. autorijden... Alvast sorry vantevoren ;)
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
AndorabLe
4th Gear member
Contacteer:

Er is zeker iets niet in orde. Dat geef ik zeer zeker toe. Maar hoeveel moeite kost het om het te vinden en te repareren? (En is het je dat waard? )

Als je jezelf aanwent om zelf je verlichting aan te zetten, heb je er geen last van. En als je eens per ongeluk een keer in iets anders rijd als een Volvo, rijdt je ook meteen met verlichting aan.
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
SchoutenCC
5th Gear member

Dat is dan ook weer heel waar, ik denk dat ik moet toegeven dat ik in een andere auto me heel lang zou afvragen "waarom de straat zo slecht verlicht is"...
Volvo_1.6
1st Gear member

AndorabLe schreef:Er is zeker iets niet in orde. Dat geef ik zeer zeker toe. Maar hoeveel moeite kost het om het te vinden en te repareren? (En is het je dat waard? )

Als je jezelf aanwent om zelf je verlichting aan te zetten, heb je er geen last van. En als je eens per ongeluk een keer in iets anders rijd als een Volvo, rijdt je ook meteen met verlichting aan.
1. het is zeker niet veel moeite om het te repareren, ik wou gewoon weten of deze seinbediening wel op een volvo zou zitten omdat mijn groot licht het in stand 3 wel doet.

2. ik kan mezelf aanwennen om de verlichting aan te zetten, maar dan is het nog niet zo dat ik ff snel een seintje kan geven, als ik iemand voor wil/kan/moet laten. ik wil dit gewoon werkend hebben.
AndorabLe
4th Gear member
Contacteer:

Volvo_1.6 schreef:
AndorabLe schreef:...
1. het is zeker niet veel moeite om het te repareren, ik wou gewoon weten of deze seinbediening wel op een volvo zou zitten omdat mijn groot licht het in stand 3 wel doet.
De seinbediening moet iig werken als je verlichting op stand 3 staat. Als de motor loopt, zou het ok moeten werken als je verlichting op stand 0 staat. Of het hoort te werken als je motor uit staat weet ik niet. (Ik heb al bijna 2 jaar een 480 en daar werkt de verlichting net iets anders.)
Volvo_1.6 schreef:2. ik kan mezelf aanwennen om de verlichting aan te zetten, maar dan is het nog niet zo dat ik ff snel een seintje kan geven, als ik iemand voor wil/kan/moet laten. ik wil dit gewoon werkend hebben.
Dan is er zeker weten iets kapot. (Ik begreep dat het wel werkte als je verlichting op stand 3 stond.)
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
Volvo_1.6
1st Gear member

Dan is er zeker weten iets kapot. (Ik begreep dat het wel werkte als je verlichting op stand 3 stond.)
nee dit werkt helemaal niet bij mij, in geen 1 stand. vandaar mijn vraag :D

maar nu weet ik dus dat het erop hoort te zitten, ga gelijk even kijken wat het probleem nu is.

bedankt allen voor de tips!!!!
housekamp
1st Gear member

als het je gelukt is, laat het dan ff weten. mocht die van mij het ook begeven om een vage reden, dan weet ik iig wat ik moet doen ;)

sucses
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”