OK, ik kan het door de garage laten doen. Maar het plaatsten van een condensator behoort tot de dingen die ik met mijn electronica achtergrond zeer makkelijk zelf kan. Verder heb ik hier condensatoren zat rondslingeren. Dus ik denk dat ik me behoorlijk veel kan besparen als iemand me kan zeggen waar ze die condensator geplaatst hebben.
Wim
strepen navigatiesysteem
- Fabian
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 01:39
- Locatie: Zuidhorn
Zullen ze dit bij de nieuwe RTI schermen al hebben verbeterd of moet ik bij het ophalen van de auto alvast ff vragen of ze 't er tussen plaatsen 

07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33103
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Is niet altijd nodig, dus kijk maar eerst even, zou ik zeggen!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- V70ORD5
- 4th Gear member
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
- Locatie: Hutje op de hei
Ben wel benieuwd of er een verband zit tussen strepen op je scherm en het hebben van een carkit.
Er moet toch een reden zijn waarom de een wel strepen heeft en de ander niet.
Ik had ze dus wel en heb er een nokia carkit in zitten.
Er moet toch een reden zijn waarom de een wel strepen heeft en de ander niet.
Ik had ze dus wel en heb er een nokia carkit in zitten.
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33103
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Volgens mij heeft het meer met de D5 en een koude motor te maken.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:47
- Locatie: Amstelveen
Nee hoor in mijn 2.5T heb ik ook strepen. Het gaat om het 2006 model en het is volgens mij een ordinaire design fout. Met koude motor is het het ergst. Ik heb een ingebouwde telefoon en er is volgens mij geen relatie want als ik die uitzet heb ik gewoon hetzelfde beeld.
Groet Bart.
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)
- Fabian
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 01:39
- Locatie: Zuidhorn
Zitten de strepen niet gewoon in de LCD zelf ?
LCD geeft strepen bij enorme kou en kleurt vreemd bij hoge warmte.
LCD geeft strepen bij enorme kou en kleurt vreemd bij hoge warmte.
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Nee hoor zijn bewegende / rollende horizontale intensiteitsverschillen (strepen dus) op het display, duidelijk gerelateerd aan toerental van de motor. Bij koude en stationair draaiende motor valt het het meest op, maar het is er evengoed aan 3000rpm bij 120km/h met warm gelopen motor. Dan zijn de strepen fijner en minder uitgesproken, maar ze zijn er wel degelijk!
Ik bevestig hierbij nogmaals dat het absoluut geen D5 gerelateerd probleem is, mijn 2.5T heeft het evengoed. Ik denk dat zo goed als alle RTI-displays er last van hebben, velen hebben het nog niet opgemerkt. In iedere Volvo die ik zag heb ik het reeds gezien, maar in meer dan 3/4 van de gevallen was het de eigenaar nog niet opgevallen. Nu ik ze er attent op gemaakt heb,....
natuurlijk wel!
Maar we weten nog steeds niet waar de condensator moet komen,...
W
Ik bevestig hierbij nogmaals dat het absoluut geen D5 gerelateerd probleem is, mijn 2.5T heeft het evengoed. Ik denk dat zo goed als alle RTI-displays er last van hebben, velen hebben het nog niet opgemerkt. In iedere Volvo die ik zag heb ik het reeds gezien, maar in meer dan 3/4 van de gevallen was het de eigenaar nog niet opgevallen. Nu ik ze er attent op gemaakt heb,....

Maar we weten nog steeds niet waar de condensator moet komen,...

W
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33103
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Sorry dacht echt dat het iets van de D5 was, in onze T5 was hier namelijk niks mee aan het handje! En had hier meer Diesel rijders gehoord vandaar
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33103
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Sijn, jij had dit probleem toch al veel eerder?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Volgens de zeer beperkte info die ik heb moet deze komen vlakbij het RTI-scherm en dient de grille van de centerluidspreker eraf gehaald worden om de condensator te monteren.sijn schreef:Ja, een paar weken na de aankoop startte het.
Maar ik wil gewoon graag weten waar de condensator moet komen.
Is nog steeds niet beantwoord dacht ik?
De grote van de C speelt niet zo'n rol, ik zou beginnen met een 1000µF met parallel daaraan een kleine condensator van 100nF. De grote dient om grove spanningschommelingen op te heffen, het kleintje heeft een snellere reactietijd en kan beter met hoog-frequentere schommelingen om. Let op de polariteit bij het aansluiten (meten is weten). De Zwart gemarkeerde kant is de min-pool.
Verder is er een aparte zekering voor het RTI display op het zekeringspaneel. Volgens mij kan de C ook daar geplaatst worden als je het volledig zelf doet. Eén klem van de zekering via de parallel geplaatste condensatoren naar massa verbinden.
Ik heb het echter nog niet zelf gedaan.
Gebruik een 25V exemplaar als condensator, dit ivm hoog oplopende temperaturen in de wagen. Een hoger spanningsmarge nemen is goedkoper dan speciale 'high temperature'-condensatoren te kopen.
Wim
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
Dát wisten we dus al, beste pure100, want daar begon het topic nagenoeg mee. Het gaat er nu om wát ze ertussen plaatsen en wáár, want het lijkt erop dat Volvo een dure oplossing heeft bedacht voor iets wat we misschien voor een paar kwartjes zelf kunnen.
@WimJ: ik verwacht dat je het wel gáát doen. Ben ik erg veeleisend als ik er plaatjes van wil zien?
@WimJ: ik verwacht dat je het wel gáát doen. Ben ik erg veeleisend als ik er plaatjes van wil zien?
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
euh,....JA !ufovolvo schreef: @WimJ: ik verwacht dat je het wel gáát doen. Ben ik erg veeleisend als ik er plaatjes van wil zien?
Ik zal eens al mijn moed en dapperheid bij elkaar moeten rapen, lijkt me.
Iemand enig idee hoe je de rooster van de centerspeaker verwijdert zonder beschadigingen aan dashboard of rooster?
Wim
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... code=en-GB
De Tool waar ze in pagina 8 over spreken, is een soort haak, die eerst gelijk met de rand er tussen wordt geduwd en vervolgen 90 graden gedraaid wordt zodat deze haaks onder de plaat komt te liggen.
Vervolgens wordt de plaat opgetild.
Van "verenstaal" of iets deregelijks moet iets te maken zijn.
Wij gebruiken voor dit soort klusjes eigenlijk altijd plastic bandenlichters (fiestbanden). Daarmee breek je niet snel iets en je kunt redelijk doorduwen zonder te krassen.
Groet
Bob
De Tool waar ze in pagina 8 over spreken, is een soort haak, die eerst gelijk met de rand er tussen wordt geduwd en vervolgen 90 graden gedraaid wordt zodat deze haaks onder de plaat komt te liggen.
Vervolgens wordt de plaat opgetild.
Van "verenstaal" of iets deregelijks moet iets te maken zijn.
Wij gebruiken voor dit soort klusjes eigenlijk altijd plastic bandenlichters (fiestbanden). Daarmee breek je niet snel iets en je kunt redelijk doorduwen zonder te krassen.
Groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- PJR
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 04.10.2007 - 16:08
- Locatie: Alphen a/d Rijn
De strepen lijken ook gerelateerd aan de omgevingstemperatuur. Naarmate het kouder is, lijken de strepen langer te blijven/nadrukkelijker voor te komen.
V70 2.4D Edition Sport 01-´07
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:47
- Locatie: Amstelveen
Ha. Eindelijk is het gelukt en heeft de dealer het onderdeel (30775489 Filter cable screen RTI) geïnstalleerd. Het strepen probleem is vanaf vandaag verholpen!
Groet Bart.
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)