Ik ben van plan een auto te kopen een S60 uit 2002. Alle gegevens en onderhoud zijn bekend echt een auto waar niets aan lijkt te mankeren.
Echter is de accu leeg geweest en toen ik ermee ging rijden gaf de kilometer / dagteller teller geen licht. Andere display's werken wel.
Kan me niet voorstellen dat er iets mee aan de hand is en alles lijkt verder prima.
Is dit een bekend probleem bij een lege accu en kan je dit weer inschakelen?
Kan het enkel een lampje zijn? Of weet iemand hier weer licht in te krijgen?
geen beeld kilometerstand / dagteller
- gjburg
- 2nd Gear member
- Contacteer:
- gjburg
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ja alles werkt. Display boardcomputer werkt, en de rechter display werkt ook. Het is enkel degene van de km stand.
Meters doen het ook allemaal.
Ga morgen sowieso nog een keer kijken bij de auto.
Staat overigens pas volgens NAP 120k op de teller. En volgens de verkoop flyer staat de teller nu op 135. Het viel mij later pas op dus morgen wel een punt van discussie. Maar wanneer ik weet dat het enkel een lampje is dan maakt me dat wel minder ongerust.
Gert
Meters doen het ook allemaal.
Ga morgen sowieso nog een keer kijken bij de auto.
Staat overigens pas volgens NAP 120k op de teller. En volgens de verkoop flyer staat de teller nu op 135. Het viel mij later pas op dus morgen wel een punt van discussie. Maar wanneer ik weet dat het enkel een lampje is dan maakt me dat wel minder ongerust.
Gert
V60 2.0 D4 Summum GearTronic / Savile Grey / 2013
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002
PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
- gjburg
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Op mijn telefoon heb ik toevallig een foto gemaakt
Rechts onder brand overigens ook niets, weet niet wat daar hoort te staan?

Rechts onder brand overigens ook niets, weet niet wat daar hoort te staan?

- Billy Road
- 4th Gear member
Waarschijnlijk hat lampje achter in het paneel stuk.
Rechts zie je controlelampjes wanneer je de auto op contact zet, wanneer auto aan is gaan alle lampjes uit.
Ik zie dat op de foto de auto "loopt" dus dat is goed zo.
Rechts zie je controlelampjes wanneer je de auto op contact zet, wanneer auto aan is gaan alle lampjes uit.
Ik zie dat op de foto de auto "loopt" dus dat is goed zo.
";Life in the fast lane";
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
- Rob2u
- 5th Gear member
Heb ik ook gehad; de backlight-verlichting achter het LCD-display is dan stuk. Kan een nieuw lampje in gezet worden. Eventueel kun je makkelijk controleren of het display zelf nog goed is: schijn er met een zaklantaarn op of ga rijden met de zon direct op het display. Als het goed is kun je de aanduiding dan heel vaag "zien".....
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- gjburg
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Was inderdaad het backlight. Lampje maakte geen goed contact denk ik. Een kleine corrigerende klap op het dashboard en hij deed het weer.
Wanneer ik de auto besluit te kopen en hij valt daarna weer uit dan ga ik wel eens achter de klokken kijken om het lampje te vervangen.
Thx
Wanneer ik de auto besluit te kopen en hij valt daarna weer uit dan ga ik wel eens achter de klokken kijken om het lampje te vervangen.
Thx
- Rogier64
- 5th Gear member
Als het lampje met een tikje toch weer doet kan het heel goed zijn dat die binnenkort niets meer doet. Gloeidraadje vonkt dan even vast maar zal zeker binnenkort uitvallen. Gewoon alle lampjes laten vervangen, mocht je besluiten de auto te kopen. Deze lampjes zijn niet goedkoop.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
- avstrate
- 2nd Gear member
Hoi,
Dit gebeurd vaak nadat de km teller is teruggedraaid. De lampjes gaan dan heel snel achter elkaar kapot. Ook als je de teller uit elkaar haalt. Ga zeker na of de km stand klopt via NAP. Ook dat zegt niet alles. Alleen bij een beurt enApk wordt de tellerstand genoteerd.
Oppassen dus. Probeer de vorge eigenaar te benaderen. Als je niet van een particulier koopt. Anderzijds, de motor gaat makkelijk 400.00 km mee. Maar je krijgt andere kosten. Lagers, koppelingsplaten, schokbrekers, etc.
Veel succes.
Dit gebeurd vaak nadat de km teller is teruggedraaid. De lampjes gaan dan heel snel achter elkaar kapot. Ook als je de teller uit elkaar haalt. Ga zeker na of de km stand klopt via NAP. Ook dat zegt niet alles. Alleen bij een beurt enApk wordt de tellerstand genoteerd.
Oppassen dus. Probeer de vorge eigenaar te benaderen. Als je niet van een particulier koopt. Anderzijds, de motor gaat makkelijk 400.00 km mee. Maar je krijgt andere kosten. Lagers, koppelingsplaten, schokbrekers, etc.
Veel succes.
Hoe weet je dit?avstrate schreef:Hoi,
Veel succes.
- Toverbeek
- 1st Gear member
Gewoon lampje stuk! Ik had dat een aantal weken terug ook met de toerenteller en tempratuurmeter/tijdklokje.
Na de dealer geweest en nieuw lampje (V2 Toshiba) gehaald, kosten € 2,50. Vervolgens dashboard er voorzichtig uitgewipt en lampje vervangen.
Dashboard haal je er heel simpel zelf uit gewoon ff zoeken op het forum voor een handleiding.
Na de dealer geweest en nieuw lampje (V2 Toshiba) gehaald, kosten € 2,50. Vervolgens dashboard er voorzichtig uitgewipt en lampje vervangen.
Dashboard haal je er heel simpel zelf uit gewoon ff zoeken op het forum voor een handleiding.
volvo S60 2.4 140PK (met standkachel)
- gjburg
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Tellerstanden lijken wel te kloppen. Is een ex lease welke net uit de lease komt. In mei gekeurd en toen is 120000 bij NAP geregistreerd. Nu 4 maanden later staat hij op 133000.
Daarbij zitten ook alle controle bonnetjes van de keren dat de auto bij de grarage is samen met een heel net onderhouds rapport.
Denk niet dat dit een terug geklokte is.
Daarbij zitten ook alle controle bonnetjes van de keren dat de auto bij de grarage is samen met een heel net onderhouds rapport.
Denk niet dat dit een terug geklokte is.
V60 2.0 D4 Summum GearTronic / Savile Grey / 2013
- avstrate
- 2nd Gear member
Dat ziet er netjes uit. Gewoon een kapot lampje. Je kan terugklokken ook herkennen aan verschillende lichtsterktes in het dashboard. Tijdens het terugklokken gaan er altijd lampjes kapot. en ieder merk heeft wel zijn eigen merk lamp.
Overigens kostn ze bij de volvodealer 8,50 euri.
Groeten en veel succes, zo te horen een goede kar.
Overigens kostn ze bij de volvodealer 8,50 euri.
Groeten en veel succes, zo te horen een goede kar.