Ik heb een Volvo 460 1,6i uit 1994.
Ik verlies koelvloeistof. Maar ik kan geen lek vinden. De wegenwacht heeft zelfs het systeem afgeperst. Hij begreep het ook niet.
Het lijkt niet continue te zijn. Ik heb de indruk dat alleen bij koud weer verlies optreedt. Dat was om precies te zijn maandagmorgen en vrijdagmorgen.
Wie heeft een suggestie voor het probleem of volgende diagnosestappen?
Bedankt alvast.
volvo 460 lekkende koeling
- sebaswijk
- 2nd Gear member
- Contacteer:
lekke koppakking ?
- sebaswijk
- 2nd Gear member
- Contacteer:
als je nergens kan vinden en kijk eens even op de oliepeil of er een witte plekken erop zitten ....
zoja dan heb je lekke koppakking of radiateur is lek tijdens het rijden lekke radiateur is ook een bekende kwaal van een volvo 400 series
zoja dan heb je lekke koppakking of radiateur is lek tijdens het rijden lekke radiateur is ook een bekende kwaal van een volvo 400 series
-
- 5th Gear member
Ik heb zelf een lek gehad naar de cilinder, dus geen witte olie! Stinken uit de uitlaat en onregematig lopen stationair. Natte bougie.
Wel koelvloeistof lek.
AUto warm rijden, bougies eruit en kijken of er vloeistof op de zuigers staat, zoja, niet meer rijden, kans op kapotte kleppen en/of meer.
Gelijk pakking vervangen, 40 euro heuts.
Wim
Wel koelvloeistof lek.
AUto warm rijden, bougies eruit en kijken of er vloeistof op de zuigers staat, zoja, niet meer rijden, kans op kapotte kleppen en/of meer.
Gelijk pakking vervangen, 40 euro heuts.
Wim