Ik heb voorheen altijd volvo klassiekers gereden. Mijn laatste project was een 144 die geboren was op koninginnedag 1969. Na jarenlang van deze tank te hebben genoten was deze echter helemaal op. Altijd lekker op gas gereden en nooit problemen gehad. Nu ik eindelijk alle oude rommel heb weggedaan ben ik van plan voor een v70 te gaan. Agelopen zaterdag ben ik deze wagen gaan bekijken http://zoek.autotrader.nl/www/cars_adve ... d=96458304#
Er zit een necam gasinstalatie ingebouwd, de motor liep als een zonnetje. Wat zijn de aandachtspunten bij een v70 van 1998t/m 2000?.
Lars.
aankoop v70
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Ziet er wel uit als een mooie wagen, al vind ik de prijs wel aan de hoge kant, gezien het bouwjaar en de kilometerstand. Automaat in combinatie met 10 klepper kan wat aan de magere kant zijn.
Airco moet het inderdaad goed doen, verder moet de auto strak rijden, geen trillingen in het stuur (ook niet bij 140 km/u), dit kan duiden op een probleem met de draagarmen. Volledige onderhoudshistorie is belangrijk.
Ben benieuwd
Airco moet het inderdaad goed doen, verder moet de auto strak rijden, geen trillingen in het stuur (ook niet bij 140 km/u), dit kan duiden op een probleem met de draagarmen. Volledige onderhoudshistorie is belangrijk.
Ben benieuwd
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 08.10.2007 - 21:27
Dit is toch een 20 klepper????
Lars.
Lars.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Nope,
Via RDW blijkt dat dit een 10 klepper is, 20 klepper heeft 125 KW, deze maar 106.
Via RDW blijkt dat dit een 10 klepper is, 20 klepper heeft 125 KW, deze maar 106.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 08.10.2007 - 21:27
klopt helemaal, ik heb net even gechecked via de rdw..
Heeft een 20 klepper grote voordelen vergeleken bij een 10 klepper?
En is het gebruik van lpg dan geen probleem bij een 10 klepper???
Lars.
Heeft een 20 klepper grote voordelen vergeleken bij een 10 klepper?
En is het gebruik van lpg dan geen probleem bij een 10 klepper???
Lars.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Niet echt, het is de 2.5 ltr motor (10 of 20 kleppen maakt daarbij niet echt uit) die probleemloos op gas gaat, de 2.4 (vanaf 5/99) gaf de problemen
Volvo for life
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Automaat is geen probleem hoor met een 10 klepper ! Althans de 2.5 liter niet. Heeft altijd nog 144 pk en ik meen slechts 10 nm minder op max koppel dan de 20 klepper. Daarbij wordt het max koppel ook nog gehaald bij een lager toerental.
Het zal geen snelheidsmonster zijn, maar je zult ook niet alle stoplichtsprintjes verliezen.
Althans, dit is mijn ervaring met een 850 die ik eens te leen heb gehad.
Het zal geen snelheidsmonster zijn, maar je zult ook niet alle stoplichtsprintjes verliezen.
Althans, dit is mijn ervaring met een 850 die ik eens te leen heb gehad.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8