Beste mensen,
De claxon van mijn V40 (model 1.9D/DI/2000) werkt niet goed. Als ik op de claxon-indicatoren op 't stuur druk (links of rechts) hoor je niets. Als ik met twee handen in 't midden aan de bovenzijde drukt doet 'ie 't wel. In de praktijk is dit al levensgevaarlijk gebleken.
2 Vraagjes.
- Weet iemand hoe je de stuurkap van een V40 verwijderd.
- Is dit gevaarlijk (i.v.m. de airbag)
Alvast bedankt.
stuurkap verwijderen
- Denniskl
- 5th Gear member
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
- Locatie: Velp (gld)
Ik heb het zelfde probleem gehad.
De draadjes zij zo ontzettend kort dat ze bij de garage de draadjes losgetrokken hebben, toen ze het stuur verwisselden.
Dit hebben ze nu al 2 keer moeten herstellen.
Dus als er nu iets gebeurt gooi ik het raam omlaag en ga ik heel hard schreeuwen. :shock:
Als het goed is zitten de schroeven aan de achterkant van het stuur.
De draadjes zij zo ontzettend kort dat ze bij de garage de draadjes losgetrokken hebben, toen ze het stuur verwisselden.
Dit hebben ze nu al 2 keer moeten herstellen.
Dus als er nu iets gebeurt gooi ik het raam omlaag en ga ik heel hard schreeuwen. :shock:

Als het goed is zitten de schroeven aan de achterkant van het stuur.
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 08.10.2007 - 18:16
Beste,
Ik neem aan dat die schroeven in de twee gaten zitten achter in 't stuur...
Ga 't morgen proberen. "heeeel voorzichtig", net als de egeltjes
.
Bedankt voor je supersnelle reactie.
Ik neem aan dat die schroeven in de twee gaten zitten achter in 't stuur...
Ga 't morgen proberen. "heeeel voorzichtig", net als de egeltjes

Bedankt voor je supersnelle reactie.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 08.10.2007 - 18:16
Oké...
Dat lijken me Torx 30 schroeven. En ze zitten zo vast dat ik bang ben dat ik de auto op z'n kop leg als ik nog harder draai
. Is dat gewoon?
Kun je niet gewoon het plastic front er af halen. Dat kon bij m'n Toyota wel (door de zijkanten wat naar buiten te buigen).
Adam.
Dat lijken me Torx 30 schroeven. En ze zitten zo vast dat ik bang ben dat ik de auto op z'n kop leg als ik nog harder draai

Kun je niet gewoon het plastic front er af halen. Dat kon bij m'n Toyota wel (door de zijkanten wat naar buiten te buigen).
Adam.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
als je de airbag demonteerd zonder de airbag schakelaar te blokkeren kun je dus een nieuwe kopen van bijna 300 euro,
Als je niet weet waar je mee bezig bent en zeker met een airbag,laat het dan doen door iemand die verstand van Volvo heeft.
je airbag kun je niet zomaar demonteren alvorens de schakelaar te blokkeren
Als je niet weet waar je mee bezig bent en zeker met een airbag,laat het dan doen door iemand die verstand van Volvo heeft.
je airbag kun je niet zomaar demonteren alvorens de schakelaar te blokkeren
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
bovenstaand geld voor demontage van het stuur,onder de airbag zittenkleine koperen lipjes in het stuurwiel,die moet je vervangen of schoonmaken.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 08.10.2007 - 18:16
Hm,
Ik ben best wel blij met m'n Volvo V40 (en vind het nog steeds een genot om naar te kijken). Maar... sommige constructies zitten wel heel vreemd in elkaar. Het stuur hoeft er niet af, alleen de bovenste kap.
En wat garages betreft: met mijn ervaring komen die net na criminelen, en net voor politici. Dit forum heeft me al meer geholpen dan alle garages waar ik mee te maken heb gehad bij elkaar.
In ieder geval bedankt voor 't meedenken.
Adam.
Ik ben best wel blij met m'n Volvo V40 (en vind het nog steeds een genot om naar te kijken). Maar... sommige constructies zitten wel heel vreemd in elkaar. Het stuur hoeft er niet af, alleen de bovenste kap.
En wat garages betreft: met mijn ervaring komen die net na criminelen, en net voor politici. Dit forum heeft me al meer geholpen dan alle garages waar ik mee te maken heb gehad bij elkaar.
In ieder geval bedankt voor 't meedenken.
Adam.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
de oorzaak van het niet werken van de claxon zit dus niet inder de stuurkap maar onder de airbag.maar ok,je weet het zelf al blijkbaar.
- laheije
- 4th Gear member
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
- Locatie: Schimmert gemeente Nuth
Ik heb al 5 keer die torx schroeven moeten losmaken ook in verband met het inbouwen van een cc en later nog verschillende keren voor het stuur recht te zetten.
Maar ik heb altijd de minpool van de akku losgemaakt om verrasingen te voorkomen, dan hoef je ook niet naar een schakelaar te zoeken en je bent er zeker van dat er nergens meer stroom op staat zodat de airbeg niet kan ontploffen.
Wel de eventuele code van de radio bij de hand houden.
Neem dus geen risico en verwijder de akkuklem.
Gr. Huub
Maar ik heb altijd de minpool van de akku losgemaakt om verrasingen te voorkomen, dan hoef je ook niet naar een schakelaar te zoeken en je bent er zeker van dat er nergens meer stroom op staat zodat de airbeg niet kan ontploffen.
Wel de eventuele code van de radio bij de hand houden.
Neem dus geen risico en verwijder de akkuklem.
Gr. Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden