Stille banden!
- peere
- 2nd Gear member
Ik heb de Michelin Pilot Primacy Bandenmaat 205/50V16 op mijn V40 laten aanmeten en moest incl. montage enz. bij Profile € 536,00 euro afrekenen. Heb niet het idee dat ik er teveel voor betaald heb. en het is een perfecte band voor onder een V40 fase II en dan maakt het volgens mij niet uit welke motor er dan in de wagen ligt. Ik heb zelf dan een 2.0 T dus moet banden in de V klasse hebben dat is dan volgens mij een prijskwestie. Maar is in elk geval een prima band die een hoop rijplezier geeft en weinig of geen bandenruis.
V40 2.0 Grey
V40 2.0T Pure Silver
V50 1.8 RTI edition 2 Saville Grey
V60 Cross Country D4 Polestar, Summum, Intellisafe Pro Line, Inscription Crystal White Pearl, 19"Inscription Bor antracite black, Antracite Black/Offblack/Beechwood/Plafond Offblack, Comfort line, IntelliSafe Surround, Blind Spot Information System.
V60 Cross Country D4 Polestar AWD, met alle beschikbare opties behalve verwarmde voorruit.
V40 2.0T Pure Silver
V50 1.8 RTI edition 2 Saville Grey
V60 Cross Country D4 Polestar, Summum, Intellisafe Pro Line, Inscription Crystal White Pearl, 19"Inscription Bor antracite black, Antracite Black/Offblack/Beechwood/Plafond Offblack, Comfort line, IntelliSafe Surround, Blind Spot Information System.
V60 Cross Country D4 Polestar AWD, met alle beschikbare opties behalve verwarmde voorruit.
-
- 1st Gear member
Of je de Exalto als opvolger van de Primacy kunt beschouwen weet ik zo net nog niet. Zoals V40pokemon op 1 nov meldde maakt de Primacy weinig geluid (anders dan energy en vooral de gewone exalto) Volgens www.autobandentest.nl moet je dan wel de Pilot Exalto PE hebben voor gelijkwaardig of minder lawaai dan de Primacy. Ik ben wel bang dat dat en de andere goede eigenschappen weer ten koste gaat van duurzaamheid. De Exalto en Exalto PE verschillen wezenlijk. De prijs bij www.autobandenmarkt.nl ligt voor de Exalto PE wel lager, maar gezien de goede ervaringen met de Primacy's zou ik zeker nog voor de Primacy gaan.marissen schreef: De Michelin Premacy is een veel gemonteerde band onder de V40, deze is nu uitlopend en is vervangen voor de Exalto die natuurlijk nog beter moet zijn :razz: .
Een V40 heeft een band nodig met veel langsgroeven, enkele merken die dit vaak hebben zijn oa Michelin, Continental en Toyo. Deze langsgroeven gaan cupvorming tegen Dit probleem komt het meeste voor bij de achterbanden en komt soms ook door een slechte uitlijning.
Op de volgende site kom je alles te weten over alle merken banden, de testgegevens (van verschillende instituten) en de prijzen (erg goedkoop)
http://www.autobandenmarkt.nl/start.html
Kijk maar eens hoe men bij de meeste bedrijven de klant een poot uitdraait met woekerprijzen voor banden.
De prijzen bij autobandenmarkt.nl zijn zeker NIET ongekend laag. Je moet daar nog wel montage en balanceerkosten bij optellen en dan ben je nog net zo duur uit dan normaal. Bij autobandenmarkt betaal je voor 205x50/16H 125,-/stk exclusief montage+balanceren, dus € 536,00 bij Profile voor 4 banden incl. montage is zeker een scherpe prijs. Mijn Primacy's (195x55/15H) waren normaal geprijst voor 126,- all-in. De kwikfit aktie 4 voor 3 vindt je natuurlijk nergens goedkoper.
Volgens mijn bandenleverancier zou het cuppen ook in de hand gewerkt worden bij een V40 door de te lichte afvering /wieldruk? op de achterwielen. Het is wel zo dat de achterwielen ook uitgelijnd dienen te worden (vanwege Netcar/Mitsubishi onderstel = altijd afstelbare achterwielen), maar dit zou je dan toch ook al in het slechte uitlijn gedrag/ trekken op het stuur moeten merken (Zie voor uitlijn informatie: www.hunter.com/pub/undercar/2470T/ ))
En wat betreft winterbanden: Gezien de vele positieve reacties op het forum en ook zeer goede uitslagen in diverse testen lijkt de Pilot Alpin PA2 me toch echt de beste keus; ook gezien de prijs en levensduur. En volgens de Kwikfit site krijg je elke 2e band Michelin en Pirelli voor de halve prijs, dus ook de winterbanden (zoniet, dan liegen ze de zaak voor)
Volvo V40 1.9 D 95pk 1999 (model 2000)