Bluetooth in nieuwe V70

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
snowcat
Starter

XC70 van zaterdag
VS
sony ericsson K750i

koppeling ging niet super vlot, maar toen dit in orde was leek alles in orde. (nog niet dus)
adresboek geen prob
inkomend gesprek hoor je in de wagen bellen, maar de spraak wordt niet doorgegeven aan de wagen.

ik moet er wel bijzeggen dat ik nog geen tijd genomen heb om er verder mee te prutsen.
ferretje
4th Gear member

Ik heb dat programmaatje geprobeerd, werkt niet. Ook een soortgelijk programmaatje van Motorola (daar komt die andere carkit vandaan) werkt ook niet.
Vandaag nog verkoper gesproken, heeft ergens in een berichtje gelezen dat nieuwe software er volgende week zou zijn... we wachten maar weer af. Uiteindelijk is de carkit nog niet betaald... eerst zien werken, dan betalen....
V70 D5 Ed. II Geartronic
3rd Gear member

Jammer dat deze oplossing niet werkt. Hopelijk komt er iets beters. Dank voor de update.

Martijn
Schoentje
2nd Gear member

Hier een in-de-warre forummer:

Kan iemand mij zeggen wat het verschil is tussen de bluetooth telefoon die deel uitmaakt van de mobility line en de bluetooth handsfreekit die je als losse accesoire kunt bestellen? Of is er geen verschil?

Ik heb zelf een V70 met mobility aangeschaft (wordt in januari geleverd) en ik zit niet te wachten op zo'n lelijk parrot-achtig drukknoppending op mijn dashboard... (dit even los van de eventuele problemen die ik ga tegenkomen)
ferretje
4th Gear member

Die uit de mobilityline is ingebouwd in het dashboard, met nummertoets deel.
De andere komt van motorola ziet er uit als plaatje maar zonder m op de middelste knop. Is qua montage parrot-achtig.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoentje
2nd Gear member

Dank je, dat kon ik nu helemaal nergens terugvinden...

En werken ze allebei even slecht?
snowcat
Starter

de mobline is idd volledig weggewerkt

update vs sony ericsson K750i

Het werkt;
update van de gsm firmware naar R1DB001
+grondig nazicht van alle profielen (volvo kwam in meerdere profielen voor, nu enkel in handsfree)
hebben er voor gezorgt dat de gsm nu zonder problemen en met overdracht van zowel inkomend als uitgaand geluid verbonden wordt.

enige minpuntje, telefoonboek sinc werkt alleen met de nummers die op het gsm toestel zelf zijn opgeslagen, dus niet die op de sim kaart.

/me happy :)
ferretje
4th Gear member

Da's weer wel vreemd, het leek mij juist dat de carkit moieite hat met het zg. Sim Acces Profile en daardoor alleen Simnummers kon importeren en niet die uit het telfoongeheugen.
Toch nog eens uitproberen
snowcat
Starter

kan zijn, het is in ieder geval 1 van de 2
ik had de lijst gelijk staan op sim en gsm voor die poging en aangezien het nu werkt niet meer zitten prutsen :p
edevries
1st Gear member

Ondertussen de Landrover update geprobeerd, werkt ook niet met miin Blackberry.

Toen uiteindelijk een toestel op de compatibilitietslijst gevonden (oud toestel), en dit getest.
Kan ik wel gebelt worden, maar niet bellen terwijl ik rijdt.
Naar dealer gegaan, krijg ik te horen dat dit nieuw is en veilig!
En kan niet uitgezet worden.

Nu volgende week maar uit armoede een carkit erin zetten, ik vindt het wel erg triest.
En het allerergste is dat als je dit bij Volvo Nederland meld, dat het woord sorry niet voorkomt. Men kon het compatibiliteits-lijstje sturen, op mijn antwoord dat dit mij niet helpt kwam er nog een mail met de mededeling dat ik maar moest wachten op nieuwe software, maar bij Volvo NL weet men niet wat de nieuwe update doet.

Al met al, mooie auto maar ik ga me de komende jaren ergeren aan een ingebouwde varkit, terwijl ik ook de knopjes van de Volvo telefoon zie.

Succes, en als je nog kan kiezen, ik zou er goed over nadenken of je een merk wil zonder enige interrese in hun klanten die minimaal 50.000 Euro betalen voor een auto!

Eduard
dutch-v
2nd Gear member

Succes, en als je nog kan kiezen, ik zou er goed over nadenken of je een merk wil zonder enige interrese in hun klanten die minimaal 50.000 Euro betalen voor een auto!
Ik zit in de beslissingsfase, en ook ik heb een BlackBerry die ik ook niet met de proefrit V70 heb kunnen pairen. Als Volvo dit niet weet op te lossen word ik geen V70 rijder.

We praten hier over de BlueTooth als onderdeel van Mobility Line. De door de dealer gesuggereerde oplossing om ad EURO 600 de ingebouwde vaste telefoon te nemen vindt ik ongepast. Ik verwacht van dit belangrijke onderdeel uit een EURO 3700 kostende optie dat het werkt, en niet dat ik nogmaals EURO 600 moet toeleggen om het werkend te krijgen.

Ik zou een vorm van mededogen kunnen opbrengen met Volvo vanwege dit probleem, als ook bij andere moderne auto's de combinatie af-fabriek BlueTooth - Blackberry niet zou werken. Niets echter is minder waar, het werkt gewoon bij de Saab, Mondeo en MB-C. Kom op Volvo, dit moet toch simpel zijn hoor......

Ben erg beniewd hoe andere (toekomstige / eventuele) V70 rijders hierover denken. En als het iemand wel gelukt is hoor ik het erg graag.

Bij voorbaat dank !
ferretje
4th Gear member

De carkit werkt redelijk met de Nokia N95.
Bellen en gebeld worden gaat, bellen met het keypad gaat.
Eigenlijk werkt alles, behalve het synchroniseren van het telefoonboek, schijnt een probleem te zijn met het Sim Acces Profile, of zoiets.
Bellen moet dus vanaf het toestel.

Ikzelf werk met TomTOm en Route66 op de mobile telefoon en daarvan kwam bij mijn vorige auto (Espace + Parrot 3100) de spraakaanwijzingen via de radio..... ook dat werkt niet bij de Volvo......

Desalniettemin vind ik de carkit overpriced voor wat hij biedt.....
edevries
1st Gear member

Hi,

vraagje ferretje, betekend het dat je niet kan uitbellen met de telefoon in de auto.
Ik kan het nog steeds niet echt geloven.

Bedankt,

Eduard
ferretje
4th Gear member

Je kunt wel uitbellen met de carkit er zijn dan twee opties:

1. Of je toetst het nummer in op het numerieke display in het dashboard, er van uitgaande dat je het nummer uit je hoofd kent.

2. indien je telefoon (mobiel) onder handbereik zit, zoals bij mij in een brodithouder naast de middenconsole, dan selecteer je diegene die je wilt bellen uit je telefoonboek van je telefoon en je laat je telefoon bellen (via de carkit uiteraard, dat werkt wel.

Wat niet werkt is door je telfoonboek scrollen met de toetsen op je stuur via het display van de radio, immers hij synchroniseert het telefoonboek niet.......
Hij geeft dan aan dat het telefoonboek van de carkit geen nummers bevat.

Variant twee is extreem gevaarlijk omdat je dan afgeleid bent van het autorijden omdat je zit te scrollen op je telefoon.

Ik bel nu vaak vanuit de auto naar mijn secretaresse (dat nummer ken ik uit mijn hoofd) en vraag haar om me door te verbinden naar diegene die ik werkelijk wil hebben......

Of ik zorg er voor dat degene die ik wil bellen al in de bellerslijst zit van m'n Nokia, dat zoekt een stuk sneller....

Hoe dan ook het blijft behelpen......maar onmogelijk is het niet.....
ferretje
4th Gear member

Vandaag is de nieuwe bluetooth compatibiliteitslijst vrijgegeven voor volvo. Heb hem alleen in PDF en kan dat niet uploaden.

vanaf week 48 (produktie) is er nieuwe verbeterde software. Ook vanaf week 48 is de software-update bij de dealers beschikbaar.

PB me even voor het officiele bericht, ik mail het dan.
Schoentje
2nd Gear member

Is het voor velen van jullie geen oplossing om, samen met een nieuwe auto, ook gelijk een nieuwe telefoon te kopen? En dan uiteraard eentje kiezen die volgens de compatibiliteitslijst gewoon wel (volledig) werkt. Ik ga dat op die manier doen en zie het als een goede smoes voor een nieuw mobieltje... Op zo'n bedrag maakt dat niets meer uit, althans zo denk ik erover.

Of ben ik daarmee te praktisch ingesteld?

Ik ben het overigens wel eens met velen van jullie dat Volvo met deze beroerde compatibiliteit geen punten scoort, laat dat duidelijk zijn.
New V70 2.5T momentum, M6, oyster grey, mobility, family, security, winter, schuifdak, 17"; spartes, -3cm heico, T6 look
ferretje
4th Gear member

Beter idee: laat Volvo bij iedere nieuwe auto een werkende GSM cadeau geven.......
Schoentje
2nd Gear member

Ja, daar had ik nog niet aan gedacht... Ik zal het eens voorstellen...
New V70 2.5T momentum, M6, oyster grey, mobility, family, security, winter, schuifdak, 17"; spartes, -3cm heico, T6 look
Bart
8th Gear member

Een collega van me had het probleem dat zijn BB 8100 Pearl niet werkte op de bluetooth van zijn nieuwe XC70 D5 Summum. Heb hem deze link gegeven:

http://www.blackberry.com/btsc/articles ... ublic.html

En dat heeft gewerkt!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
ufovolvo
4th Gear member
Contacteer:

Ik sta mogelijk op de lijs om een BB te krijgen... ik begin me nu alleen wat af te vragen na al het voorgaande gelezen te hebben:

Waarom achten wij Volvo verantwoordelijk voor het niet kunnen Pairen met een BB, terwijl in de IT wereld vrij algemeen bekend is dat Blackberry behoorlijk eigenwijs met alle protocollen omgaat?

BB bewijst dat, door (zie bericht hiervoor) zelf al aanvullende applicaties te schrijven, aarmee de pairing dus wel tot stand kan komen.

Is dit een kip-ei probleem?
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”