Binnenkort wil ik een versnellingsbak van een 740 turbo 134 kW vervangen. Het gaat hier om het type bak met 4 versnellingen en overdrive. De auto is van 1987.
Even wat vragen:
- Van welke andere types 7-serie passen deze bakken nog meer?
- Past een bak van een 740 diesel?
- Past een 5-bak?
Op Marktplaats staan diverse bakken aangeboden, maar weet dus niet of die gaan passen.
Mocht iemand toevallig nog een bak hebben liggen, dan hoor ik het graag!
Groeten, Joris
Vragen over versnellingsbakken voor 740 turbo
- Michael Oud
- 5th Gear member
Volgens mij heb je niet alleen met het passen te maken, maar ook (misschien vooral) met het koppel en vermogen. Beste is natuurlijk om gewoon weer een 4+OD terug te plaatsen. Anders moet je waarschijnlijk ook differentielen en cardanassen gaan vervangen.
Volvo 940 SE
- Fat Rat
- 5th Gear member
de 4 bak met OD(M46) kan een stuk meer hebben als de 5 bak(M47). Volgens mij gaan de bakken van alle benzine 740's zowiezo wel passen, de diesels hebben mogelijk een ander boutgaten patroon.
Een andere optie is een M90 bak, weet alleen niet hoe je dan uit gaat komen met de bout gaten. Maar dat zijn ook heel erg sterke bakken, jammer alleen dat ze ook nogal duur zijn omdat ze zo goed zijn.
Een andere optie is een M90 bak, weet alleen niet hoe je dan uit gaat komen met de bout gaten. Maar dat zijn ook heel erg sterke bakken, jammer alleen dat ze ook nogal duur zijn omdat ze zo goed zijn.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit