Dag V50 forummers,
Ik durf het topic bijna niet opnieuw aansnijden want er staat al verschrikkelijk veel hierover op het forum, maar toch vind ik niet wat ik moet weten.
Ben best wel een handige jongen en schrik er niet echt van terug om zo'n carkit zelf in te bouwen. Bestel dus de Parrot CK3100 en de geschikte KRAM iso2car kabel voor een Bas Performance systeem. Aan de hand van de beschrijvingen die je vindt op http://vccs.volvocars.se/accessories/ii is het eenvoudig om heel je dashboard in een mum van tijd te slopen .... alleen .... IK VIND DE JUISTE CONNECTOR NIET !!!
Ik was er van overtuigd dat ik die wel zou vinden achter het display van de middenconsole of achter de CD speler, maar niets is minder waar. Ik zie trouwens ook dat er vanaf de CD speler een optical fiber vertrekt die dus nog naar een versterker moet. Wellicht moet in die buurt ook die connector te vinden zijn.
Wie weet waar die zit?
Bedankt voor de tips,
Groetjes,
Jef.
Parrot CK3100 inbouwen ... nog eens.
- lancer
- 6th Gear member
Volgens mij moet je in dat geval de kabel tussen de mediaspeler en de huidige connector die in de mediaspeler zit steken.
Zie ook:
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... code=nl-NL
Zie ook:
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... code=nl-NL
-
- 2nd Gear member
De versterker (en de radio) liggen volgens mij achterin..
XC60 - T6 - 2021 - Silver Dawn - R-Design
XC60 - D4 - 2017 - Bursting Blue met. - R-Design met wat extra opties
V90 - D4 - 2016 - Osmium Grey Met. - Inscription
V70 - D4 - 2014 - 181Pk - Grey Metallic, Nordic+, Luxury Line, Intellisafe pro line
V70 - D3 - 2010 - 163Pk - Black metallic, Momentum
V50 - 2.0 - 2007 - Titanium Grey Metallic - Edition Sport II - Family Line - Estate Line - Dakspoiler - Sunblinds - Garmin Nuvi 660 - Parrot 3200LS
XC60 - D4 - 2017 - Bursting Blue met. - R-Design met wat extra opties
V90 - D4 - 2016 - Osmium Grey Met. - Inscription
V70 - D4 - 2014 - 181Pk - Grey Metallic, Nordic+, Luxury Line, Intellisafe pro line
V70 - D3 - 2010 - 163Pk - Black metallic, Momentum
V50 - 2.0 - 2007 - Titanium Grey Metallic - Edition Sport II - Family Line - Estate Line - Dakspoiler - Sunblinds - Garmin Nuvi 660 - Parrot 3200LS
-
- 2nd Gear member
ligt aan de uitvoering van Sound, Premium???

[ VOLVO FOR LIVE ]
- EJV50
- 1st Gear member
Hoi,
Er is al veel over geschreven, maar ook ik kom er niet echt uit.
Hoe zit dat nu precies met de plaats waar de radio is ingebouwd? Ik heb een V50 met de basisuitvoering van de radio (helaas...). Zit de versterker nu achterin de auto of bij het dashboard???
Er is al veel over geschreven, maar ook ik kom er niet echt uit.
Hoe zit dat nu precies met de plaats waar de radio is ingebouwd? Ik heb een V50 met de basisuitvoering van de radio (helaas...). Zit de versterker nu achterin de auto of bij het dashboard???
V50 2.4 Kinetic | Sapphire Black metallic | Bodal Off Black | 16"; Cygnus
S60 2.4D Edition II | Geartronic | Magic Blue Pearl | 17"; Thor
S60 2.4D Edition II | Geartronic | Magic Blue Pearl | 17"; Thor
- pieter007
- 5th Gear member
- Contacteer:
in het dashbord
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
-
- 2nd Gear member
Als je de radio aan zet kunnen er 3 dingen komen te staan:
1: niets, is dus Base Performance = geen versterker, dus voor aansluiten met 14 polige stekker
2: High Performence, of
3: Premium Sound, in beide gevallen versterker links achterin, aansluiten met 16 polige en 2 polige stekker.
Alleen word in het laatste geval (versterker achterin) de bedrading een beetje aan de korte kant (maar het kan wel)

1: niets, is dus Base Performance = geen versterker, dus voor aansluiten met 14 polige stekker
2: High Performence, of
3: Premium Sound, in beide gevallen versterker links achterin, aansluiten met 16 polige en 2 polige stekker.
Alleen word in het laatste geval (versterker achterin) de bedrading een beetje aan de korte kant (maar het kan wel)

Meten is weten, als je weet wat je meet !!
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Waar precies in het dashboard?pieter007 schreef:in het dashbord
ik ben sinds 2 weken eigenaar van een V50 uit 2004 en ik wou vandaag mn parrot inbouwen, ik kon echter nergens een aansluitfiche vinden in de buurt van de cd-speler... Is een met basis geluidsuitvoering...
edit:
onder mn bekerhouder heb ik een aansluiting gevonden die sterk lijkt op de ISO2CAR aansluiting, maar alleen een maatje kleiner is, en aan de passagierszijde heb ik rechts achter de vloermat ook een aansluiting gevonden die ook een maatje kleiner is... (zit in een plastic bakje met nog 2 bredere aansluitingen naast... iemand die weet waarvoor deze is?)
- C 30 T5
- 4th Gear member
Aan de achterkand van de cd speler, zit als het goed is drie stekkersppFreddy schreef:Waar precies in het dashboard?pieter007 schreef:in het dashbord
ik ben sinds 2 weken eigenaar van een V50 uit 2004 en ik wou vandaag mn parrot inbouwen, ik kon echter nergens een aansluitfiche vinden in de buurt van de cd-speler... Is een met basis geluidsuitvoering...
edit:
onder mn bekerhouder heb ik een aansluiting gevonden die sterk lijkt op de ISO2CAR aansluiting, maar alleen een maatje kleiner is, en aan de passagierszijde heb ik rechts achter de vloermat ook een aansluiting gevonden die ook een maatje kleiner is... (zit in een plastic bakje met nog 2 bredere aansluitingen naast... iemand die weet waarvoor deze is?)
Een beige met zwarte draad 2x = de antenne.
Een zwarte met orangje draad 2x = most/glasvezel
Een groene stekker met veel draaden, hier moet de iso verloop stekker aan als het een basis uitvoering is.
opletten als er een van deze stekkers losgekopeld is geen contact aanzetten = is direct een SRS foutmelding !
Een ander uitvoering zal er linksachter aangesloten moeten worden,de versterker dus, twee Volvo stekkers groen( spanningsvoorziening ) en grijs ( speakerdraaden )
suc6
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
op mn cd speler heb ik enkel een glasvezelaansluiting...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY05 V50 2.0D
- pieter007
- 5th Gear member
- Contacteer:
bij mij geen foutmelding gehad , radio afgekoppelt , console afgekoppelt en displayC 30 T5 schreef:Aan de achterkand van de cd speler, zit als het goed is drie stekkersppFreddy schreef:Waar precies in het dashboard?pieter007 schreef:in het dashbord
edit:
Een beige met zwarte draad 2x = de antenne.
Een zwarte met orangje draad 2x = most/glasvezel
Een groene stekker met veel draaden, hier moet de iso verloop stekker aan als het een basis uitvoering is.
opletten als er een van deze stekkers losgekopeld is geen contact aanzetten = is direct een SRS foutmelding !
Een ander uitvoering zal er linksachter aangesloten moeten worden,de versterker dus, twee Volvo stekkers groen( spanningsvoorziening ) en grijs ( speakerdraaden )
suc6
en heb zo ff gereden (moest auto verzetten) pinkers enz gingen niet , maar geen foutmelding ..
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
ok, dit is raar...
aangezien ik echt niks vond onder het dashboard heb ik het zijpaneel van de koffer even opengehaald, je raadt het al... daar zit dus een versterker...
De versterker blijkt echter een 16-pollige stekker te hebben en mijn iso2car is slechts een 14-pin, ander kabeltje bestellen dus...
Zijn er in de begintijd van de V50 misschien modellen gemaakt met de basisgeluidsuitvoering die wél een externe versterker hebben?
Er is namelijk niks dat in mijn auto erop wijst dat ik HP of premium sound heb (geen tweeters ofzo, als ik het audiosysteem aanleg zie ik gewoon een afbeelding van de auto, geen vermelding HP of premium ofzo...)
aangezien ik echt niks vond onder het dashboard heb ik het zijpaneel van de koffer even opengehaald, je raadt het al... daar zit dus een versterker...
De versterker blijkt echter een 16-pollige stekker te hebben en mijn iso2car is slechts een 14-pin, ander kabeltje bestellen dus...
Zijn er in de begintijd van de V50 misschien modellen gemaakt met de basisgeluidsuitvoering die wél een externe versterker hebben?
Er is namelijk niks dat in mijn auto erop wijst dat ik HP of premium sound heb (geen tweeters ofzo, als ik het audiosysteem aanleg zie ik gewoon een afbeelding van de auto, geen vermelding HP of premium ofzo...)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY05 V50 2.0D
MY05 V50 2.0D
-
- Starter
Bij een high of premium sound installatie, moet een car2iso2car kabel gebruikt worden. Op de continuspanning na is het plug en play. De spanning kun je gewoon aftappen van de continuspanning van de versterker. En in het geval van een parrot heb je ook nog gewoon een mutefunctie, doordat de parrot hiermee is uitgevoerd
-
- 1st Gear member
kan iemand het even helder maken voor mij, ik heb een 3100 evo parrot carkit, een hich performance system (en dus de versterker achterin??) daar moet ik dan ook de iso kabel aansluiten op de parrot om tussen de radio te komen. Maar begrijp ik dan goed dat ik dan nog een kabel moet maken - leggen naar het dashboard om de aan en uit knop van de parrot te monteren??
thanks.
thanks.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hoi,
Daar is speciaal een kabel voor. (verlengkabel).
En je kunt 2 dingen verlengen, of de ISO aansluiting aan de parrot of het schermpje alleen, maar dan moet ook je microfoontje naar voren.
Groets
Bob
Daar is speciaal een kabel voor. (verlengkabel).
En je kunt 2 dingen verlengen, of de ISO aansluiting aan de parrot of het schermpje alleen, maar dan moet ook je microfoontje naar voren.
Groets
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.