Hey hallo!
Zoals de meesten van jullie mijn project: 480S wel kennen weten de meeste van jullie, als kenners, dat de S toendertijd de meest standaard uitvoering was..
Ook ik ben iemand van opties, leuke gadgets enzovoorts...
Ik weet dat niet alle bekabeling aanwezig is op deze uitvoering, maar is het mogelijk om onderstaande opties aan te sluiten?
- Olie/Volt meter
- Info Center
- Digitaal klokje
Tevens heeft de auto ook geen mistverlichting, motorruimte verlichting, boxen op de luxe plekken enzovoorts... maar ik neem aan dat dat geen probleem is om aan te sluiten!
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Auke
Opties aansluiten, maar geen bekabeling?
- coyote1980
- 2nd Gear member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 13.02.2006 - 20:42
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Infocenter: Ik weet dat (onder meer) Suddy op het 480-EU forum een infocenter heeft geinstalleerd. Wellicht dat hij zijn bevindingen in een stappenplan kan omzetten (als hij dat niet al ergens in een threadje heeft staan).
1995 Volvo 855 T-5R - cream yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection #12 - dark green metallic
Volvo 480 Club Europe - www.volvo-480-europe.org
1995 Volvo 480 Turbo Collection #12 - dark green metallic
Volvo 480 Club Europe - www.volvo-480-europe.org
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Ik heb er zo niks van kunnen vinden op het 480-EU forum.. weet jij toevallig die link nog?
Sta voor een groot dilemma...
Sta voor een groot dilemma...
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Mijn ervaringen met een 90'er ES in S uitvoering.
- Olie/Volt meter
Met het plaatsen van een andere sensor was dit zo op de bestaande kabelboom aan te sluiten.
- Info Center
Zat er al op bij mij. Hangt van de versnellingsbaksignalen af of je dit werkend kan krijgen
- Digitaal klokje
Prik je er natuurlijk gewoon zo in.
- mistverlichting
Is een kwestie van schakelaar, relais en lampen plaatsen.
- motorruimte verlichting,
Zal je volledig zelf moeten bekabelen, hooguit een bedradingsschema van een 86'er ES dat je kan helpen waar de signalen en prik vandaan te halen.
- boxen op de luxe plekken
Hiervoor moet je zelf een kabel leggen. Dit is een losse kabel die van radio langs de middenconsole onder de vloerbedekking door naar achteren loopt. Deze hoeft er niet te zitten.
- stoelverwarming
Hiervoor zal je ook zelf bedrading moeten trekken en dergelijke. Het slimste is om niet originele 440 matjes te kiezen als verwarmingselementen. Kies die van bijvoorbeeld een 240, die zijn robuuster.
- instapverlichting
Waarschijnlijk is de bedrading hiervoor wel aanwezig. Klik de kapjes eruit waar ze horen te zitten en kijk wat je kan vinden daar.
- Olie/Volt meter
Met het plaatsen van een andere sensor was dit zo op de bestaande kabelboom aan te sluiten.
- Info Center
Zat er al op bij mij. Hangt van de versnellingsbaksignalen af of je dit werkend kan krijgen
- Digitaal klokje
Prik je er natuurlijk gewoon zo in.
- mistverlichting
Is een kwestie van schakelaar, relais en lampen plaatsen.
- motorruimte verlichting,
Zal je volledig zelf moeten bekabelen, hooguit een bedradingsschema van een 86'er ES dat je kan helpen waar de signalen en prik vandaan te halen.
- boxen op de luxe plekken
Hiervoor moet je zelf een kabel leggen. Dit is een losse kabel die van radio langs de middenconsole onder de vloerbedekking door naar achteren loopt. Deze hoeft er niet te zitten.
- stoelverwarming
Hiervoor zal je ook zelf bedrading moeten trekken en dergelijke. Het slimste is om niet originele 440 matjes te kiezen als verwarmingselementen. Kies die van bijvoorbeeld een 240, die zijn robuuster.
- instapverlichting
Waarschijnlijk is de bedrading hiervoor wel aanwezig. Klik de kapjes eruit waar ze horen te zitten en kijk wat je kan vinden daar.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Zoiezo gaat het hele dashboard er nog uit om de kachel over te zetten en te verstevigen met polyester!
Probeer ik dan ook gewoon te regelen dat die kabelboom geheel aangepast wordt, bouw ik direct instapverlichting in enzovoorts...
Maar het grootste probleem is nu dat ik dat infocenter erin wil hebben...
Probeer ik dan ook gewoon te regelen dat die kabelboom geheel aangepast wordt, bouw ik direct instapverlichting in enzovoorts...
Maar het grootste probleem is nu dat ik dat infocenter erin wil hebben...
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Dat is dus een kwestie van versnellingsbak checken.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Maar die bekabeling mist, hoe moet ik dat dan ooit aan de praat krijgen?
Tevens heb ik ook geen idee wat ik aan de versnellingsbak zou moeten zien..
Ik weet niet waar hij de puls vanaf krijgt om het infocenter te voorzien van die info..
Gemiddelde snelheid, gemiddeld verbruik enz.
Tevens heb ik ook geen idee wat ik aan de versnellingsbak zou moeten zien..
Ik weet niet waar hij de puls vanaf krijgt om het infocenter te voorzien van die info..
Gemiddelde snelheid, gemiddeld verbruik enz.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- coyote1980
- 2nd Gear member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 13.02.2006 - 20:42
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Suddy's thread
Staat niet heel veel info vrees ik, ik zou hem even een PM sturen met de vraag of hij je verder wil helpen.
Staat niet heel veel info vrees ik, ik zou hem even een PM sturen met de vraag of hij je verder wil helpen.
1995 Volvo 855 T-5R - cream yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection #12 - dark green metallic
Volvo 480 Club Europe - www.volvo-480-europe.org
1995 Volvo 480 Turbo Collection #12 - dark green metallic
Volvo 480 Club Europe - www.volvo-480-europe.org
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ik heb afgelopen zaterdag een metalic zwarte '92 S gekocht die door een vorige eigenaar helemaat GT is uitgevoerd inclusief een groen peilstok blok uit een total loss uit '95. Heeft 80dkm gedraait. Alles zit erop en eraan: info centre, airco, ABS, tracs, cruise control, instap verlichting, GT interieur, oliedruk en voltmeter, voor spoiler met mistlampen, spiksplinter nieuw silverstone sportstuur (ik heb nog een hel mooi leren sportstuur erbij gekregen). Het kan dus wel!
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Ja, dan is dus het motorblok mee veranderd... plus versnellingsbak... waar dus alle opties al op zitten.
Maar ik wil liever niet mijn oude kabelboom uit de ES uit elkaar gaan trekken om die opties te laten werken..
Zo is het ook mijn gedachte om mijn 2.0iS geheel GT uit te voeren...
Het liefst heb ik dus mooie handleidingen die me daarbij helpen... ik zal vast niet de eerste zijn die die gedachte in zijn hoofd haalt
Maar ik wil liever niet mijn oude kabelboom uit de ES uit elkaar gaan trekken om die opties te laten werken..
Zo is het ook mijn gedachte om mijn 2.0iS geheel GT uit te voeren...
Het liefst heb ik dus mooie handleidingen die me daarbij helpen... ik zal vast niet de eerste zijn die die gedachte in zijn hoofd haalt
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- EvolvE
- 5th Gear member
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
- Locatie: Limbabwe
Een optie die wat meer werk kost is om de handleidingen zelf te gaan maken
. ik weet niet of dat een optie is...
Misschien kan je controleren of de versnellingsbak op de ES anders is als
die op de S. Als je die kan omzetten heb je iig je aansluitingen op de
versnellingsbak.

Misschien kan je controleren of de versnellingsbak op de ES anders is als
die op de S. Als je die kan omzetten heb je iig je aansluitingen op de
versnellingsbak.
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Wat er allemaal gebeurt aan mijn S wordt zoiezo op foto en verslag vastgelegd. 
Ik ben van mening dat dat omswitchen van versnellingsbak niet nodig is.. Probeer tzt gewoon die sensoren te regelen bij de dealer, of ik zoek een donor S die de opties wel heeft.
Het is in ieder geval een heel karwei, maar het blijft leuk om te doen
Ik ben van mening dat dat omswitchen van versnellingsbak niet nodig is.. Probeer tzt gewoon die sensoren te regelen bij de dealer, of ik zoek een donor S die de opties wel heeft.
Het is in ieder geval een heel karwei, maar het blijft leuk om te doen

Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT
