hoi,
ik kan aan een turbo en turbokop van een turbo 480 komen, kan ik dit gewoon op mijn 1.7 onderblok drukken of gaat dat niet goed?
moet ik mijn compressie aanpassen/verlagen oid.
kunnen mij drijfstangen dat aan enz enz....
ik ben zelf goed genoeg met sleutelen om het voor elkaar te krijgen dus dat is geen probleem.
Turbo en turbokop + de hele zooi op een 1.7 es blok?
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Je kan de zaak wisselen, dit moet dan inclusief kabelboom, computers enzovoort. Ook zal je er een andere versnellingsbak aan moeten zetten, het beste zet je er dan een M59 versnellingsbak aan.
Ohja, en als je toch bezig bent, kan je ook een lange gaffel op de koppeling zetten. Daarmee wordt de bediening een stuk minder zwaar.
Ohja, en als je toch bezig bent, kan je ook een lange gaffel op de koppeling zetten. Daarmee wordt de bediening een stuk minder zwaar.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
-
- 1st Gear member
dus als ik de computers wissel(onder de bestuurders stoel toch?) en de kop met spruitstukken, turbo, downpipe, intercooler. dan moet het gewoon draaien?
welke kabel bomen moet ik dan hebben? en past die computer van de turbo zo in die stekker of moet die kabelboom ook anders?
gr y
welke kabel bomen moet ik dan hebben? en past die computer van de turbo zo in die stekker of moet die kabelboom ook anders?
gr y
Volvo 480. My kind of car.
- Iroll
- 6th Gear member
Goedkoper is om bijv. een 440 turbo op de kop te tikken voor weinig en daar alles van over te zetten. Is bijna niet te doen een ES naar turbo ombouwen. Uitlaat heeft andere diameter, extra hitteschilden voor de uitlaat, andere benzine pomp, andere ontstekingsunit en sensor, andere meters, andere benzine druk regulator, andere ECU, andere versnellingsbak, andere olieleidingen, etc. Dus alleen spruitstuk, turbo en kop is nog niet de helft van het verhaal. Het kan wel, maar of het verstandig is?
- Auk
- 6th Gear member
Die is net ingereden 
Maar bekijk hem wel op de bekende "afkeur" plekken, want ik denk niet dat ie zomaar op de sloop terrecht komt?
(al was ik vorige week bij een sloop hier in Roermond, en toen viel mijn oog op een nieuwe M5 en een Passat W8.. demonteren in een schuurtje... zonder schade... )
Maar bekijk hem wel op de bekende "afkeur" plekken, want ik denk niet dat ie zomaar op de sloop terrecht komt?
(al was ik vorige week bij een sloop hier in Roermond, en toen viel mijn oog op een nieuwe M5 en een Passat W8.. demonteren in een schuurtje... zonder schade... )
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Je kan natuurlijk ook gewoon je carroserie overzetten op het Turbo chassis met alles erop en eraan. Misschien is dat makkelijker 

Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- Auk
- 6th Gear member
Ah, Geert ook weer online op Volvo-forum 
Renault blok of niet.. die blokken kunnen gemakkelijk 4ton rijden als er je goed mee omgaat en m zijn onderhoudt geeft..
Subframe van de gehele 400 serie is gelijk, je kunt wellicht ook eens met deze vraag komen bij de TC van het Volvo480register... die kunnen je daar vast ook erg mee op weg helpen!
Succes, en laat ons de vorderingen maar zien/horen/merken
Renault blok of niet.. die blokken kunnen gemakkelijk 4ton rijden als er je goed mee omgaat en m zijn onderhoudt geeft..
Subframe van de gehele 400 serie is gelijk, je kunt wellicht ook eens met deze vraag komen bij de TC van het Volvo480register... die kunnen je daar vast ook erg mee op weg helpen!
Succes, en laat ons de vorderingen maar zien/horen/merken

Auke
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

- Auk
- 6th Gear member
Je moet de gehele kabelboom en ECU mee nemen, je bent wel even bezig met het ombouwen van de onderdelen... maar je hebt wel iets heel moois als het klaar is.. 
Ik ben zelf ook bezig met opties aanleggen in mijn S.. heb een kabelboom van mijn oude ES liggen met de goede kabels, die haal ik daar uit en leg aan in mijn nieuwe S..
Even mee bezig, maar straks wel een GT uitvoering:)

Ik ben zelf ook bezig met opties aanleggen in mijn S.. heb een kabelboom van mijn oude ES liggen met de goede kabels, die haal ik daar uit en leg aan in mijn nieuwe S..
Even mee bezig, maar straks wel een GT uitvoering:)
Auke
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

-
- Starter
het onderblok van een turbo versie is ook anders
er zitten andere hollere zuigers in ivm compressie verlaging.
verder zit in turbo ondeblok zuigerkoeling gebouwd
en zit er aan de achterkant van het blok een gat net boven het carter gemaakt waar de olieretour van turbo op uitkomt.
en zo zijn er nog een paar dingetjes
er zitten andere hollere zuigers in ivm compressie verlaging.
verder zit in turbo ondeblok zuigerkoeling gebouwd
en zit er aan de achterkant van het blok een gat net boven het carter gemaakt waar de olieretour van turbo op uitkomt.
en zo zijn er nog een paar dingetjes