Oliemaatschappijen zijn daar niet in geinteresseerd.
Ook zij hebben zeer grote connecties met autofabrikanten!!
En die zijn gebaat bij auto's die af en toe stuk gaan.
Ze kunnen bijvoorbeeld ook al heel lang motoren maken die bijna niet meer stuk gaan, maar dat doen ze toch ook niet
Sorry kon het toch niet laten om te melden dat ik erug gelachen heb om de alto opmerking. vooral omdat ik in mijn onschuld eerst dacht dat er auto stond (blijft leuk zo'n volvo forum)
Oliemaatschappijen zijn daar niet in geinteresseerd.
Ook zij hebben zeer grote connecties met autofabrikanten!!
En die zijn gebaat bij auto's die af en toe stuk gaan.
Waarom komen Shell en BP dan nu opeens wel met brandstoffen met toevoegingen???
Van V-power is in ieder geval aangetoond dat dat voor de GDI-motoren levensduur verlengend werkt.
Oliemaatschappijen zijn daar niet in geinteresseerd.
Ook zij hebben zeer grote connecties met autofabrikanten!!
En die zijn gebaat bij auto's die af en toe stuk gaan.
Ze kunnen bijvoorbeeld ook al heel lang motoren maken die bijna niet meer stuk gaan, maar dat doen ze toch ook niet
wederom niet mee eens:
punt 1 :als dat zo zou zijn zouden ze niet vele miljoenen steken in ontwikkeling van betere motorolie. maar dat doen ze dus wel!
Het is namelijk wel een USP als jij betere olie hebt tov je concurrent.
Punt2: Het is niet in het belang van de fabrikant om een eeuwigdraaiende motor te maken. De carrosserie is veel eerder stuk over het algemeen.
MAAR.... hoe is de service interval van jouw schitterende 144?
en hoe is die van een V70?
zo, nu ben jij weer..
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM '17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue '89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC '84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object' '04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey '88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK '95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km '93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1 '86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Natuurlijk vragen nieuwe motoren andere olie met dus andere eigenschappen. Ik kan dus bijvoorbeeld geen syntetische olie in mijn wagen gooien [kan wel, maar niet goed]
En dat een nieuwe auto minder onderhoud nodig heeft klopt wel, omdat veel dingen die je bij een oude met de hand moet doen, nu automatisch gebeurd. [bijvoorbeeld zelfstellende koppeling en kleppen]
Ik weiger echter te geloven dat de tegenwoordige motoren beter zijn dan de oude. Er zit zoveel "onzinnige" elektronica op die allemaal stuk kan gaan en gaat!!
En bijvoorbeeld oude Volvo's en Mercedessen [waar ik er 5 van heb gehad!!] gingen toen ook al makkelijk 500000 km mee!!!
Mijn mening is dus dat ze idd instaat zijn om uit kleinere motoren heel veel power te halen,[en heel veel souplesse] maar dat het vele reserve wat oude motoren hebben juist tengoede komt aan de kwaliteit.
Ik ben echt niet helemaal anti nieuwe auto's hoor, maar is wel leuk voor de discussie
HANS144 schreef:
En dat een nieuwe auto minder onderhoud nodig heeft klopt wel, omdat veel dingen die je bij een oude met de hand moet doen, nu automatisch gebeurd. [bijvoorbeeld zelfstellende koppeling en kleppen]
Ik weiger echter te geloven dat de tegenwoordige motoren beter zijn dan de oude. Er zit zoveel "onzinnige" elektronica op die allemaal stuk kan gaan en gaat!!
En bijvoorbeeld oude Volvo's en Mercedessen [waar ik er 5 van heb gehad!!] gingen toen ook al makkelijk 500000 km mee!!!
Wat bedoel je met onzinnige electronica?
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM '17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue '89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC '84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object' '04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey '88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK '95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km '93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1 '86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
En dat een nieuwe auto minder onderhoud nodig heeft klopt wel, omdat veel dingen die je bij een oude met de hand moet doen, nu automatisch gebeurd. [bijvoorbeeld zelfstellende koppeling en kleppen]
Nu moet ik je toch even teleur stellen want juist met de huidige motoren moet je weer kleppen stellen. En dit is niet meer zo even te doen.
Ik zou zeggen, lees je even in de ronde op dit forum.
maar we willen elkaar graag overtuigen
en daar heb je veel argumenten voor nodig!
Laten we maar stoppen. We hebben ieder onze eigen mening en ik respecteer ook echt jouw mening.
Ik vind het soms wel eens leuk om dingen in zo'n gesprek als hier even zwart-wit neer te zetten!!
:roll: :roll:
maar we willen elkaar graag overtuigen
en daar heb je veel argumenten voor nodig!
Laten we maar stoppen. We hebben ieder onze eigen mening en ik respecteer ook echt jouw mening.
Ik vind het soms wel eens leuk om dingen in zo'n gesprek als hier even zwart-wit neer te zetten!!
:roll: :roll:
Zo ist.
maar met smilies is de sfeer meteen veel minder grimmig
Ben benieuwd naar de resultaat van je flesje..
...En wie nou wie gelijk moet gaan geven
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM '17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue '89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC '84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object' '04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey '88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK '95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km '93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1 '86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic