Groot Onderhoud - Eerste 20000km

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Pulseke
2nd Gear member

Nu is mijn volvo S40 vandaag voor de eerste maal op onderhoud geweest, op 20000km. Nu blijkt dat ze alle vier mijn remblokken hebben vervangen... Is dit normaal?
Gast

Hangt natuurlijk sterk van je rij- en remgedrag af, maar lijkt mij niet normaal.
De mijne is van 2005 en heeft nu 71000 km op de teller en nog steeds geen remblokken versleten.
kennethbril
3rd Gear member

? Lachen , dit is echt wel goed geremd zou ik zeggen . En dan alle 4 nog ? Zelfs met sportief rijgedrag moet je minstens 35.000 km kunnen rijden. Die van mij zijn nog altijd goed, heb ondertussen al 40.000 km . Normaal gezien gaan de achterste nog veel langer mee. Je hebt toch niet betaald ?
Mijn volvo : V50 d5 black with toora's 18"; and bodykit
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black
Gast

Dat de achterste langer meegaan ben ik niet helemaal met de spreker eens.
Heb nog geen ervaring met mijn V50, maar bij mijn V40 waren de achterste remblokken eerder versleten. Heeft te maken met de remconfiguratie/afstelling vanuit de fabriek.
Het is dus geen wet van meden en perzen.
Volvo Jacob
2nd Gear member

Heeft dat ook niet sterk te maken hoe je je break gebruikt? Voor sporadisch vrachtvervoer of als dagelijkse pakezel.

Ik kan mij voorstellen dat de slijtage bij een volgestouwde auto sneler optreedt.

Met voor een gemiddelde auto is dat idd niet normaal.
Volvo V50 2.OD Topline/High Performance Audio
sanco
5th Gear member

Pulseke schreef:Nu is mijn volvo S40 vandaag voor de eerste maal op onderhoud geweest, op 20000km. Nu blijkt dat ze alle vier mijn remblokken hebben vervangen... Is dit normaal?
bedoel je met alle 4 voor en achter? Het lijkt me niet normaal. zelf rij ik al bijna 70kkm en heb ze er dit voorjaar nog af gehad en schoongemaakt bij het wisselen van winter naar zomer velgen/banden. zowel voor als achter waren ze nog zeker +50%. Ik kan me dus niet voorstellen hoe je in 20k je blokken af kunt hebben, tenzij je wel een heel pittige rijder bent. Dan zou je brandstofverbuik ook wel skyhigh moeten zijn.....
Ik zou inderdaad niet betalen. laten ze de oude maar eens laten zien en een verklaring geven. Daarbij komt dat mochten ze inderdaad versleten zijn geweest, dat er dan sprake moet zijn van materiaalfouten of dat er iets mis is met je remsysteem waardoor de remmen niet vrijkomen oid. overigens mag je je dan ook afvragen wanneer je schijven aan de beurt zijn voor vervanging....
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
kennethbril
3rd Gear member

Jup ik zou ze ook wel eens willen bekijken die remblokken. Heeft je dealer eeen verklaring gegeven? En Dbosker, bij het remmen van de v50 is het 70 procent vooraan 30 achteraan. Bij het blokeren van de voorwielen worden deze verhoudingen verandert om de beste remverdeling te krijgen . Dus in principe gaan je achterremmen langer mee. Maar als mijn voorste versleten zijn laat ik de achterste toch ineens mee vervangen. Wat later moeten ze toch vervangen worden dus .....
Mijn volvo : V50 d5 black with toora's 18"; and bodykit
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black
kmser
4th Gear member

Ik heb ook al 60kkm en nog altijd de zelfde remmen. Zijn je banden al vervangen, want die slijten vlugger.
Ik ken maar één geval waar de remmen na 30kkm vervangen moesten worden, en dat was een lease-tdi die wel iets van vracht vervoerde en bestuurd werd door een zot, maar de banden moesten nog een stuk vroeger vervangen worden.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
patrice
3rd Gear member

hallo, beste, volgens mij is je daeler een dief, en met veel lef, ofwel moet hij toch een goede antwoord hebben , waarom die remblokken al versleten zijn, zo iets heb ik nog nooit gehoord, vorige wagen was een celica ts, waarmee ik eerder zeer sportief ging rijden, en af en toe op circuit ben geweest, en toch zijn mijn eerste remblokken pas rond 80000 km vervangen, toen ik de auto heb verkocht waren die van achteraan nog altijd goed, hoewel mijn banden om de 35000 km dood waren, dus zouden ze bij mij met zo een factuur niet moeten aankomen, laat maar weten indien je uitleg krijg van je daeler!
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
BeePke
3rd Gear member

Idd 20.000 is wel héél vroeg. Heb nog geen ervaring met vervangen van remblokken op V50, reed met m'n vorige lease-wagens geen 20.000/wagen.
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”