EGR afgesloten koudestart moeilijk

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
volv40
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 18.11.2006 - 17:56

ik heb mijn egr afgedopt nu wil het geval dat de koudestart rommelig verloopt. dit houd in dat hij erg rauw loopt in het begin. heeft hier iemand ervaring mee? en kan dit opgelost worden.


het betreft hier een 1.9 td met renault motor met lucaspomp.
Volvo. Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

klepspeling te strak denk ik!
Gebruikersavatar
volv40
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 18.11.2006 - 17:56

probleem opgelost! niet de kleppen. laat hem nu denken dat de aangezogen buitenlucht koud is rijd ook nog eens een stuk sneller en krachtiger.
Volvo. Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
ajbv40
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 06.02.2006 - 21:59
Locatie: NH

hoe kouder de lucht, hoe slechter de mijne start! De startellende begint weer met de koude(re) nachten. Maar goed...nog een jaartje en dan inruilen dit barrel! Nooit geen Renaultdiesel meer! Wat een grove fout van Volvo om met Renault motoren in zee te gaan......waren ze maar de zee in gegaan
V40/1.9D/01-2000/Pioneer DEH7400MP/Caliber CA70
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

is niks mis met zo,n diesel,als je goed onderhoud pleegt zoals de klepspeling controleren op zijn tijd en de distributie riem op tijd laat vervangen en niet te vergeten goeie brandstof tankt heb je nooit problemen,er zijn Renault motoren in Volvo die meer dan 400000km gedraaid hebben.
ajbv40
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 06.02.2006 - 21:59
Locatie: NH

deze heeft goed onderhoud, goede brandstof kleppen op tijd etc etc....maar t blijft kl..testarten
V40/1.9D/01-2000/Pioneer DEH7400MP/Caliber CA70
ronaldv40
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 11.01.2006 - 17:00
Locatie: ede

mischien een paar nieuwe gloeibougies deed bij mij wonderen
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

als je al zegt,kleppen op tijd, betwijfel ik of je het wel begrijpt
ajbv40
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 06.02.2006 - 21:59
Locatie: NH

ok ok....klepspeling is en wordt op tijd gecontroleerd.......zo goed? Het blijft beroerd starten als t weer koud wordt.
V40/1.9D/01-2000/Pioneer DEH7400MP/Caliber CA70
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

dan zullen het de gloeiboegies kunnen zijn..
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
ajbv40
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 06.02.2006 - 21:59
Locatie: NH

dan zullen t wel weer de gloeibougies zijn, dan weer de accu, dan weer de kleppen te strak.....zucht.
V40/1.9D/01-2000/Pioneer DEH7400MP/Caliber CA70
ronaldv40
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 11.01.2006 - 17:00
Locatie: ede

wat ook nog wel helpt is even het geduld opbrengen om te wachten tot alle lampjes op het dashboard uitzijn als ik meteen start nadat het voorgloeilampje is uitgegaan doet hij het ook sleecht (nl lang starten voor aanslaan) maar als alle lampjes uitzijn (ook die boven temp en brandstofmeter) geen enkel probleem meer starten lopen dus (kost niks kun je zo proberen)
ajbv40
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 06.02.2006 - 21:59
Locatie: NH

zal dat eens proberen. Ik wacht al totdat het lampje van de airbags uit is....en dan is het lampje van voorgloeien al een tijdje uit. En wat ook wel helpt is als je de verlichting "uit"doet. Menig diesel start stukken beter dan deze....zelfs die ouwe trekkers uit het jaar 0 starten beter...en krijgen die onderhoud?
V40/1.9D/01-2000/Pioneer DEH7400MP/Caliber CA70
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”