Hallo allemaal,
Ik heb inmiddels 4500 km met mijn V50 2.0D (MY07) gereden en het gestotter tussen de 1800 en 2300 RPM irriteert me echt mateloos. De auto is al 2 keer naar de (overigens prima) dealer geweest, maar gezien de vermeldingen op de diverse fora is dit probleem nogal groot en lastig/niet op te lossen...
Is er iemand die ervaring heeft met het chiptunen van de 2.0D en lost dit het stotterprobleem op?
stotteren 2.0D oplossen door chiptuning?
- V50_estate_2.0D
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 28.06.2007 - 22:14
- Locatie: Alkmaar

- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Ik zat een beetje met een vraag in dezelfde richting. Mijn huidige V50 verbruikt meer in 6e dan in 5e op de snelweg, dus ik rijd altijd met 2600 toeren ipv 2100. Ik vroeg me af of ze bij het tunen dit kunnen aanpassen.
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Ik heb vrij recent nog zo hier en daar geinformeerd. Van enkele firma's heb ik een aanbieding voor ca 500 euro gehad met daarbij de garantie dat ze bij niet bevallen de zaak kosteloos terug willen zetten naar de oorspronkelijke instellingen. Ik heb daarbij duidelijk aangegeven niet op zoek te zijn naar topvermogen maar naar drivability en zuinigheid.
Gezien het feit dat ik overweeg om op redelijke termijn over te stappen heb ik er (voorlopig) vanaf gezien. Zou ik nog 2 jaar rijden, dan was het een te proberen optie. Ben eigenlijk ook wel erg benieuwd of er inderdaad mensen vanwege het minder zuinig en mooi lopen overgegaan zijn tot tuning en die daarna werkelijk een beter en zuiniger draaiende motor hebben ervaren.
Klopt het overigens ook dat een (motormanagement) update (bijv tijdens een beurt) vanuit Vadis de tuning ongedaan maakt? kreeg daarover tegenstrijdige berichten.
Gezien het feit dat ik overweeg om op redelijke termijn over te stappen heb ik er (voorlopig) vanaf gezien. Zou ik nog 2 jaar rijden, dan was het een te proberen optie. Ben eigenlijk ook wel erg benieuwd of er inderdaad mensen vanwege het minder zuinig en mooi lopen overgegaan zijn tot tuning en die daarna werkelijk een beter en zuiniger draaiende motor hebben ervaren.
Klopt het overigens ook dat een (motormanagement) update (bijv tijdens een beurt) vanuit Vadis de tuning ongedaan maakt? kreeg daarover tegenstrijdige berichten.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- xc90t6
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
- Locatie: Onbekend
- Contacteer:
Is dit bij ander v50's ook zo????? leef je zelf uit. Volgens mij had iemand laatst een (uitgebreid) verhaal geschreven over zijn V50 die gechiptuned was bij hartog. Kijk daar even
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Mijn V50 1.6D is getuned door Hartog en een 2.0D van een vriend van me is ook door Hartog Tuning getuned. Daar is het idd niet tevreden geld terug!
Maar wij zijn beide tevreden, met name met optrekken... beide auto's miste voor de tuning iets... wat na de tuning was opgelost!
Je kunt Pedro altijd is bellen met deze vraag.
Maar wij zijn beide tevreden, met name met optrekken... beide auto's miste voor de tuning iets... wat na de tuning was opgelost!
Je kunt Pedro altijd is bellen met deze vraag.
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- fmgillis
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 03.04.2007 - 11:47
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Volgens een medewerker van iemand bij Bluekens hier in Breda wordt idd de tuning ongedaan gemaakt als er een update wordt gedaan.sanco schreef:Ik heb vrij recent nog zo hier en daar geinformeerd. Van enkele firma's heb ik een aanbieding voor ca 500 euro gehad met daarbij de garantie dat ze bij niet bevallen de zaak kosteloos terug willen zetten naar de oorspronkelijke instellingen. Ik heb daarbij duidelijk aangegeven niet op zoek te zijn naar topvermogen maar naar drivability en zuinigheid.
Gezien het feit dat ik overweeg om op redelijke termijn over te stappen heb ik er (voorlopig) vanaf gezien. Zou ik nog 2 jaar rijden, dan was het een te proberen optie. Ben eigenlijk ook wel erg benieuwd of er inderdaad mensen vanwege het minder zuinig en mooi lopen overgegaan zijn tot tuning en die daarna werkelijk een beter en zuiniger draaiende motor hebben ervaren.
Klopt het overigens ook dat een (motormanagement) update (bijv tijdens een beurt) vanuit Vadis de tuning ongedaan maakt? kreeg daarover tegenstrijdige berichten.
- kennethbril
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 07.06.2007 - 00:30
Wel oppassen dat het geen mechanisch defect is hé, zoals een klep of dergelijk. Chiptunen gaat daan verkeerd afgesteld worden en schadelijk zijn voor de motor. Zie eerst dat hij standaard zuiver loopt en ga dan pas chiptunen , anders weet je niet waar je aan begint.
Mijn volvo : V50 d5 black with toora's 18"; and bodykit
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 13.01.2007 - 19:51
Bij mij is de eerste keer de EGR-klep vervangen, dit was echter niet de oplossing. Afgelopen vrijdag hebben ze de 'verstuivers opnieuw afgesteld/ingeregeld'??? Dit waren hun woorden, wist niet dat het kon.....
Het stotteren is echter wel compleet opgelost. Geweldig.
Het stotteren is echter wel compleet opgelost. Geweldig.
V60 T4 Powershift Ocean Race, Ocean Race Blue II, Driver Support Line, Business Pack Pro, Family Line, Exterior Styling Kit, Off-Black interior, Sunblinds
Audi S4 Avant
Audi S4 Avant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 20.09.2007 - 14:51
Mercedes C200 (2005) van een vriend van mij heeft ook stotter-problemen. De auto lijkt zich soms een seconde in te houden. Heel frustrerend. Voorlopig hebben ze daar ook geen oorzaak, laat staan een oplossing, gevonden.
- xc90t6
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
- Locatie: Onbekend
- Contacteer:
die mercedes is dan rijp voor chiptuningVolvo Jacob schreef:Mercedes C200 (2005) van een vriend van mij heeft ook stotter-problemen. De auto lijkt zich soms een seconde in te houden. Heel frustrerend. Voorlopig hebben ze daar ook geen oorzaak, laat staan een oplossing, gevonden.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
- kmser
- 4th Gear member
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
- Locatie: de westhoek
Stotteren kan ook aan de gaspedaal liggen. Mijn moeder heeft dat gehad met haar renault. In die mate dat je plank gas kon geven zonder vooruit te gaan.
Mijn wagen had een irritante trilling op 2800 tpm. Dit is verdwenen nadat de ECU en EGR vervangen waren (wegens technisch defect).
Mijn wagen had een irritante trilling op 2800 tpm. Dit is verdwenen nadat de ECU en EGR vervangen waren (wegens technisch defect).
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 14.10.2007 - 01:54
Al sinds ik m'n V50 2.0 D heb (sinds mei 07, BJ 2006) ook last van het stotteren bij eerder genoemde toerentallen 1800-2100.
Bij de dealer reeds nieuwe software, EGR klep en Luchtmassameter geplaatst. Zonder resultaat.
Maar....., n.a.v. reply PeterAal bij de dealer eens aangekaart over de verstuivers. Deze kunnen inderdaad op een andere "klasse" ingeregeld worden. (Van arm naar rijk)
Afgelopen vrijdag hebben ze 'm een klasse hoger gezet. En tot nu toe nog niets gevoeld. Zou het dan toch opgelost zijn?
Ik zal over een week of wat nog eens een reply geven.
Bij de dealer reeds nieuwe software, EGR klep en Luchtmassameter geplaatst. Zonder resultaat.
Maar....., n.a.v. reply PeterAal bij de dealer eens aangekaart over de verstuivers. Deze kunnen inderdaad op een andere "klasse" ingeregeld worden. (Van arm naar rijk)
Afgelopen vrijdag hebben ze 'm een klasse hoger gezet. En tot nu toe nog niets gevoeld. Zou het dan toch opgelost zijn?
Ik zal over een week of wat nog eens een reply geven.
- V50_estate_2.0D
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 28.06.2007 - 22:14
- Locatie: Alkmaar
Ik ben erg benieuwd, dus laat vooral weten hoe dit afloopt.Lampie schreef:En tot nu toe nog niets gevoeld. Zou het dan toch opgelost zijn? Ik zal over een week of wat nog eens een reply geven.
