Wie o wie (her)kent dit probleem:
V40 automaat uit 2003, 2.0 ltr en 165 PK 25.000 km op de teller.
De laatste maanden merk ik dat wanneer ik bv. 50 km rijd, gas los heb en vervolgens een klein beetje gas bijgeef (en dan doe ik dit heel rustig aan!) dat ik geknoep hoor of beter gezegd alsof de aandrijfas speling heeft maar ook lijkt het alsof het motorblok dan stoekt.
Bij Volvo-Nijmegen is een monteur meegereden in deze sjees en die zei dat het normaal is!! Maar waarom ik hier de eerste 20.000km geen last van heb gehad snap ik niet.
Ik ga er steeds meer op letten en valt me op dat dit hinderlijk wordt.
Is er iemand op dit forum die dit probleem herkent evt. ook bij de hand heeft gehad en of dit werkelijk normaal is.
Een kennis van me vertelde dat de V40 T4 hier ook wel eens last van had en dat dat probleem niet op te lossen is.
Ik ben benieuwd naar een reactie en alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet uit Nijmegen
Han Bollen
Motorsteun of aandrijfas
-
- 2nd Gear member
de t4 heeft het ook en dat ligt aan de rechter motorsteun. die wordt zwak.
alleen denk ik dat het bij jou niet het geval is gezien de km-stand.
en het is moeilijk een oorzak te noemen als ik het zelf niet hoor of voel.
alleen denk ik dat het bij jou niet het geval is gezien de km-stand.
en het is moeilijk een oorzak te noemen als ik het zelf niet hoor of voel.
eventueel bijklussen.... voor weinig aan alle volvo`s 

- marissen
- 3rd Gear member
Ik rijd een V40 van 2002 en ik hoor het ook regelmatig. Het viel me pas op toen ik een keer de radio en ventilator uit had staan, zo zacht is het knoep, knak geluid. Ik hoor het in meerdere versnellingen bij gas bijgeven.
De garage dacht het gevonden te hebben in één of andere plaat die ze weer vast hadden gezet. Maar dat was hget natuurlijk niet, ik hoor het nog steeds. Lijkt me verder niet schadelijk.
Remedie: Radio aan laten
De garage dacht het gevonden te hebben in één of andere plaat die ze weer vast hadden gezet. Maar dat was hget natuurlijk niet, ik hoor het nog steeds. Lijkt me verder niet schadelijk.
Remedie: Radio aan laten

Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- v40pokemon
- 3rd Gear member
homokineet?
-
- Starter
Beste mensen,
Het probleem aan mijn V40 met nog geen 25.000 km blijkt dus een defecte aandrijfas te zijn, waardoor bij acceleren bij bv. 50 km dat gestoek te horen is.
Volvo-Nijmegen doet niet flauw en heeft aangegeven dat deze reparatie onder de garantie valt. Hoe het probleem ontstaan is blijft een raadsel.
Dank voor jullie reacties!!
Met vriendelijke groet,
Han Bollen
Nijmegen
Het probleem aan mijn V40 met nog geen 25.000 km blijkt dus een defecte aandrijfas te zijn, waardoor bij acceleren bij bv. 50 km dat gestoek te horen is.
Volvo-Nijmegen doet niet flauw en heeft aangegeven dat deze reparatie onder de garantie valt. Hoe het probleem ontstaan is blijft een raadsel.
Dank voor jullie reacties!!
Met vriendelijke groet,
Han Bollen
Nijmegen