sindskort heb ik samen met mijn broer een C70 T5 uit 98.
nu willen we de auto tunen bij RICA.
is er iemand met een getunde T5 in de buurt van Nijmegen.
ik zou graag willen weten of het de moeite waard is om de auto te tunen.
we willen hem verder verlagen en een veerpootbrug monteren.
grt Art
T5
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41188
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Vraag ook maar even op www.volvo850forum.nl
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- VolvoC70T5
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 01.09.2007 - 21:48
Hey, `k heb ook een C70 T5..
veerpootbrug heb ik ook gemonteerd en had bij mijnde vrij weinig nut.
verder verlagen, op de C70 zitten toch verstelbare veren?
althans bij mijnde wel en zijn op de laagste stand al gezet. (wel denken aan je uitlijning anders gaan banden mooi schuin afslijten!)
verder..als je`m getuned hebt..laat even horen hier, ben daar wel benieuwd naar of dat ook echt nut heeft met een voorwielaangedreven auto.
veerpootbrug heb ik ook gemonteerd en had bij mijnde vrij weinig nut.
verder verlagen, op de C70 zitten toch verstelbare veren?
althans bij mijnde wel en zijn op de laagste stand al gezet. (wel denken aan je uitlijning anders gaan banden mooi schuin afslijten!)
verder..als je`m getuned hebt..laat even horen hier, ben daar wel benieuwd naar of dat ook echt nut heeft met een voorwielaangedreven auto.
- C 30 T5
- 4th Gear member
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41
Een standaard T5 loopt 250 ,bij rica haalt men deze begrenzing eraf en de turbo druk wordt verhoogd.
Als de auto is voorzien van een automaat kan ik het niet aanbevelen.
De benzine regeleenheid heeft een koppelbegrenzing voor de automaat en deze haalt men er ook af. De moter trek met vollle kracht aan de automaat met opschakelen en daar wordt de auromaat op den duur niet vrolijk van.
Een gewaarschuwt mens telt voor twee !
Als de auto is voorzien van een automaat kan ik het niet aanbevelen.
De benzine regeleenheid heeft een koppelbegrenzing voor de automaat en deze haalt men er ook af. De moter trek met vollle kracht aan de automaat met opschakelen en daar wordt de auromaat op den duur niet vrolijk van.
Een gewaarschuwt mens telt voor twee !
- RobsterS70R
- 5th Gear member
- Berichten: 2204
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
- Locatie: Op de Veluwe
Hallo,
Mijn broer, ook actief op dit forum heeft een 850 T5 estate. Deze is in het verleden door de vorige eigenaar gechiped bij Rica. Er zit een standenschakelaar op het dashboard, van 1 t/m 4. Hiermee regel je de turbodruk. Volgens Rica zit er 285 pk in deze T5, een toename dus van 60 pk. Ik heb er regelmatig in gereden, blazen als een gek.
Mijn broer, ook actief op dit forum heeft een 850 T5 estate. Deze is in het verleden door de vorige eigenaar gechiped bij Rica. Er zit een standenschakelaar op het dashboard, van 1 t/m 4. Hiermee regel je de turbodruk. Volgens Rica zit er 285 pk in deze T5, een toename dus van 60 pk. Ik heb er regelmatig in gereden, blazen als een gek.
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>