mistlampglaasje tegen tak

Plaats reactie
coolyo0o
2nd Gear member

vandaag door het slechte weer ben ik over een tak heen gereden met helaas een kapot mistlampglaasje als gevolg.

weet iemand of die glaasjes los te krijgen zijn of ga ik weer schrikken van de prijs voor een compleet nieuwe lamp?

voor type zie foto in gelarij
http://www.volvo-forum.nl/album_page.php?pic_id=1161
rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.

VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
coolyo0o
2nd Gear member

nou ik heb maar ff gebeld met de dealert en er is geen los glaasje te krijgen, een complete lamp kost 122 euro ex de btw.
en dat op je verjaardag een erg leuk kado.

heeft iemand nog zo een lampje liggen voor een s80 van 2001????.

viking_in_shorts
1st Gear member

Gefeliciteerd met je verjaardag !!!!

Niet dat het je veel helpt, maar toevallig weet ik dat de de C70 hetzelfde "probleem" heeft :oops: . Ik heb er hier een paar op marktplaats-achtige websites gezien. Misschien een zoektocht (je) waard?

Succes..
coolyo0o
2nd Gear member

oke ik zal er eens naar zoeken,
zijn er nog types die de zelfde mistlampen hebben als de s80??

Gast

Is het glas er echt uit? Ik heb ook al meer dan een jaar een scheur erin zitten maar daar ga ik geen 122 euro voor uitgeven. Als het glas er helemaal uit is ligt het anders natuurlijk. Eigenlijk belachelijk dat je dan de hele lamp moet vervangen!
coolyo0o
2nd Gear member

nee bijj mij zitten er ook alleen 2 barsten in het glas dus zolang het er niet uitvalt laat ik het ook maar zitten denk ik de prijs is mij te hoog anders probeer ik er wel door de tijd een stukje plexiglas in te zetten.

skimanski
1st Gear member

Had twee jaar terug het zelfde probleem echter bij mij zaten er in beide units barsten door steenslag. Bij de APK werden beiden afgekeurd en heb allebei laten vervangen. Omdat ik toch van plan was lang in de auto te rijden direct plexiglas beschermglazen over de mistlampunits laten plaatsen. Alles bij elkaar 400 euro maar wel van het probleem af. Moet wel zeggen dat ik het moeilijk kan hebben als er iets niet klopt aan mijn auto. Het is wat je er voor over hebt.
Gast

Kan de auto daarop afgekeurd worden? De mijne moet in november weer voor een APK, we zullen het dan wel zien. Ik dacht dat de mistverlichting voor helemaal niet onder de APK viel omdat het niet verplicht is om te hebben.

Heb je die plexiglas kappen zelf gemaakt of zijn die te koop?
skimanski
1st Gear member

Plexiglas beschermers zijn origineel Volvo. Bij mijn weten moet mistverlichting indien aanwezig in goede staat zijn en zijn barsten en scheuren niet toegestaan ivm een vertekend lichtbeeld bij branden.
Gast

Dank voor het advies. Ik zal het eerst afwachten of ze daar een probleem over maken bij de APK. Als dat het geval is moeten er ook gelijk van die plexiglas beschermers komen want anders blijf je bezig denk ik.
hkl073
2nd Gear member

je kunt ze er ook uithalen voor de keuring, ze kunnen er niks van zeggen als er 2 gaten onder in de bumper zitten toch ? probleem opgelost.
Misschien de barsten behandelen met wat contactlijm om het glas vast te houden....
S80, 2.5 TDI (1999), Xenon 4300K, chiptuning
S80, D5 summum (2005) chiptuning
wizzs80
1st Gear member
Contacteer:

Plaats reactie

Terug naar “S80”