Windvanger + Telefoon

Plaats reactie
Multi
Starter

Als eerste wil ik de aktieve posters op dit forum alvast bedanken voor goede tips en adviezen..erg bruikbaar.

Ik heb nog twee vraagjes betrekking hebbend op mijn C70.
1) Is de windvanger(die ik niet heb) echt een toegevoegde waarde voor deze Cabrio?
2) Zit een beetje met mobiel bellen in mijn maag bij deze auto...zit er aan te denken een car kit in te laten bouwen...ze hadden het over een bleutooth kit met microfoon bij achteruitkijk spiegel of bij zonneklep.(300 euro all in)
Heeft dit uberhaupt wel zin als je open rijdt..of blijft een oortje het enig goede alternatief voor deze auto?
3) Is de winterbanden + velgen aanbieding al bekend van Volvo? Ben eigenlijk op zoek naar Sadira 17" velgen met een winterband..enig idee hoe/waar die voordelig op de kop te tikken?

En voor de rest wat een wereld auto die C70..heb hem redelijk impulsief gekocht( reed in een Ford focus)..maar 0 spijt..helemaal met die mooie herfst dagen is het open rijden een genot.....Heb deze T5 summum in Berlijn gekocht afgelopen zomer, vandaar dat ik (nog) geen officiele dealer heb. Heb de auto laten "inburgeren" bij de Lange in Midellie aardige gasten en zeer behulpzaam.
Ruvo
2nd Gear member

Antwoord op vraag 1: Ja dat is hij zeker. Persoonlijk vind ik het heerlijk om een klein beetje te waaien tijdens het rijden, maar zodra je snelweg opdraaid is het echt een genot om er wel 1 te hebben. Vooral bij hogere snelheden, heb hem normaal gesproken wel plat liggen en niet rechtopstaand. Heb het ook al eens zonder geprobeerd, maar dan "storm" je de auto uit. Athans op de snelweg, er wordt meestal gezegt dat het tot een 80 a 90km/u goed zonder uit tehouden is. Alles daarboven is al snel ieders persoonlijke smaak. Zelf vind ik het tot een 100km wel tedoen, daar boven met windblokker.

2: Ben in het bezit van een draadloos bleutooth headset en dit bevalt mij goed. Om de zelfde reden dat je twijfeld heb ik er geen kit in laten zetten. Misschien dat iemand anders hier wel ervaring met een inbouw kit heeft.

3: Bij mij nog niet, verwacht het echter wel elk moment. Ik maak mijn keuze pas nadat ik weet wat de aanbieding (maat + type velg) is.

Geweldig deze mooie nazomer!!! Had de hoop al een klein beetje op mooi weer opgegeven, maar het is echt nog genieten. 8)
Volvo V40 T5 2014, R-Design, Rebel Blue, Dynamic line, Business Pack Pro, Winter Line, 18" Ixion II, Exterior styling kit R-design, PZ00 Leder / Charcoal / Charcoal, Diverse andere opties.
Volvo C70 T5 Momentum, Audio line, Black Sapphire metallic, Mirzam 18" 2007
Volvo S40 2.0T Sport Edition 2003
Volvo 480 2.0 1995
Volvo 480 1.7 1987
Summum
6th Gear member

Ik heb geen ervaring met de C70, maar wel met de Saab 9-3 Aero cabrio van mijn broer. Hij heeft er een Parrot bluetooth carkit in laten zetten en ik moet zeggen dat de kwaliteit van de telefoongesprekken, zelfs bij 100 km/u open op de snelweg boven verwachting goed is! Ik vermoed dus dat dit ook bij de C70 goed zal werken.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
drowel
5th Gear member

1) Het windscherm is in mijn ogen een must-have... het is zooo veel comfortabeler op de snelweg met dat ding omhoog... je krijg anders bijna zeker last van je nek.

2) Heb zelf de ingebouwde telefoon dus weet niet precies hoe het zit in de cabrio met een bluetooth set... maar in de V50 heb ik een parrot bluetooth carkit. En deze werkt daar perfect!

3) Heb ook nog niks gezien van een winterbanden actie... is voor mij ook niet zo interessant, omdat ik al winterbanden heb aangeschaft afgelopen seizoen!
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2006”