piepende remmen
-
- 1st Gear member
heb een klein probleem. dit is dat mijn remmen bij het langzaam rijden en remmen heel erg piepen. echt een geluid wat door merg en been gaat. als ik hard rem of een paar keer rem gaat het niet weg. wel als ik hem de andere dag weer mee wegrij dan is het weg en dan na 20 min rijden komt het vaak weer. het is niet een constant geluid maar pulsend geluid. wie weet hier hoe dit kan. het is denk geen remstof anders had ik het altijd wel gehad. wie kan mij helpen? alvast bedankt
- P130
- 2nd Gear member
Wanneer je nieuwe remblokken monteert (bij schijfremmen dus), wordt altijd geadviseerd een beetje kopervet op de achterkant te smeren (dus NIET op het deel dat tegen de schijf komt!). Dit voorkomt het piepen.
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
het indringende hoge piepgeluid kan ook de samenstelling van de remblok compound als oorzaak hebben; met de standaard remblokken piepen mijn remmen niet, met de Ferodo Endurance (semi race) blokken piept het enorm, waarschijnlijk omdat daar relatief veel ijzer in zit; met de EBC greenstuff zijn de remmen weer vrijwel stil; die Ferodo's remmen overigens als vergif, maar veroorzaken veel remstof en de schijven slijten snel; kopervet gebruik ik wel, maar heeft bij mijn Amazon geen invloed op het geluid
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
Bij nieuwe blokken kan je de achterkant insmeren met keramisch of kopervet en de randjes van het remblokje ietsje afvijlen zodat het scherpe randje eraf is.
-
- 1st Gear member
vet lijkt mij ook geen optie. en het zijn trommelremmen voor en achter hij is uit 63. en het idee heb ik dat het van voor komt. denk dat ik maar eens langs toncar in berkel en roderijs ga. Want het is echt geen gehoor af en toe. je rijd bijna voor paal. mensen mogen best omkijken naar mijn mooie volvo. maar dan wel omdat ze hem mooi vinden en niet geeriteerd zijn vanwege het tot aan het merg en been gaande geluid van mijn remmen.
jammer dat ik niet echt handig ben met de pc anders had wat foto,s op de site kunnen zetten. hij zal in iedergeval zaterdag op de beurs in utrecht 27 okt op het terrein staan. voor de oplettende kijker een jagersgroene combi uit 63 met witte randen op de banden. en glimmend als een kerstbal
tot dan 

- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
ok, we horen je wel aankomen......
- volvo 960R
- 3rd Gear member
Waar ik als eerste aan dacht zijn immitatie remblokken.
- Michael Oud
- 5th Gear member
Ik kan je geen ongelijk geven.v700r schreef:Goed invetten aan de binnenkant van die trommels en je hebt echt geen last meer van piepen.
Volvo 940 SE
- admiral
- 5th Gear member
Alles demonteren schoonblazen hetzij licht opschuren van de trommels en schijven zo ook de remblokken voor, klein beetje kopervet tussen remblok en klauw waar de remzuiger zit. Wat betreft de trommels de draaiede delen in hitte bestendige vet zetten anders druipt het in de trommel en je zal zien dat ze niet meer piepen.
En zeker geen vet op de wrijvingsdelen van de remmen, piepen is een pure trilling van een onderdeel waar iets speling op zit en wat dus zeer snel heen en weer beweegt. Vet werkt dan als een isoleer middel.
En zeker geen vet op de wrijvingsdelen van de remmen, piepen is een pure trilling van een onderdeel waar iets speling op zit en wat dus zeer snel heen en weer beweegt. Vet werkt dan als een isoleer middel.