IPod voor mijn C30

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
hansmoerman
1st Gear member

Wie kan antwoord geven op de volgende vraag of heeft hier ervaring mee. Ik ben sinds 2 weken de gelukkige bezitter van de Volvo C30 model 2008 (echt een geweldige auto.) Ik kan mijn MP3 speler gewoon gebruiken in mijn auto (Performance Audiosysteem) en het geluid harder en zachter zetten. Helaas kan ik de nummers niet doorspoelen (via mijn stuurbediening) en ook geeft het scherm op mijn radiodisplay geen tekst weer (nummers etc.) Nu lees ik overal dat je eigenlijk een IPod er op aan moet sluiten om alles goed werkend te hebben. Wie heeft daar ervaring mee. En zo ja welke IPod heb je dan. Moeten er nog aanpassingen gedaan worden aan de auto of kan ik de IPod gewoon inpluggen (in aux) en alles werkt naar behoren? Wie o wie geeft mij hier duidelijkheid over.

Groet van een zeer tevreden C30 rijder.
Herror
2nd Gear member

Beste Hans,

Ik neem aan dat je je mp3-speler op de AUX-ingang hebt aangesloten die je onder de centrale armsteun vindt. Hiermee kan je je muziek wel afspelen, maar is alleen het volume te regelen met de volumeknop/stuur van je radio. Als je wil bladeren, tekst op je scherm, doorspoelen etc. dan zal je een Music Interface moeten aanschaffen. Bij de dealer wordt er dan een Interface ingebouwd waarop je je Mp3-speler of Ipod kan aansluiten, die volledig geintegreerd is met de autoradio. Tevens wordt de Mp3-speler/Ipod tijdens het rijden opgeladen.

Er zijn 3 verschillende Music Interfaces:
-USB Music Interface €399,-
-Ipod Music Interface €399,-
-USB/Ipod Music Interface €425,- (dit zijn beide bovenstaande interfaces samen)

Ik weet niet hoe de levering bij performance audiosysteem is. Ik zelf heb een High Performance Systeem en bij bestellen van de USB/Ipod Music Interface kreeg ik te horen dat deze in Backorder staat voor onbekende tijd (het kon 2 maanden gaan duren, maar het kan ook veel langer gaan duren).
hansmoerman
1st Gear member

Bedankt voor het duidelijke verhaal. Persoonlijk vind ik dat nogal aan de prijzige kant. Ik zal er nog eens goed over nadenken of ik dat wel wil. In ieder geval is je verhaal mij duidelijk. Bedankt nogmaals.

Groet,

Hans
C30 Momentum | 1.8 | Cosmic White Metallic Pearl| Cosmic White Bodykit |Cosmic White Spiegels | Spartacus 17 "; | ECC | Performance Audiosysteem | Cruisecontrol |Audio Stuur |Sportpedalen | Kalix Off Black / T-Tec bekleding | Virtual White inleg | Loadcover hard | Blue Tooth
nippie
2nd Gear member
Contacteer:

de ipod die je wil gebruiken moet een bepaalde software versie hebben. (staat in de gebruiksaanwijzing) wil het goed werken. Ik heb zelf 3 verschillende ipods en in mijn andere auto met een becker radio werken ze alle drie in mijn C30 werkt er dus maar 1 (de ipod mini) mijn nano en mijn classic ipod werken dus niet, tenzij de software van de auto aangepast word maar dan werkt er dus nog steeds maar 1.

handig is anders maar als het werkt dan is het wel weer perfect heb dynaudio en dat is echt top.
Herror
2nd Gear member

Dus je wil zeggen dat met de Ipod Music Interface van Volvo je alleen de Ipod mini kan gebruiken???? Lijkt me sterk toch ...
Paul
Geartronic member

Wat een raar verhaal, volgens mij moeten ze allemaal werken. Ook met de nieuwste software.
Behalve dan natuurlijk de shuffle, die heeft andere plug.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
nippie
2nd Gear member
Contacteer:

geloof me in eerste instantie werkte mijn i pod nano maar omdat die in mijn andere auto zit heb ik mijn mini aangesloten, werkte dus niet en mijn classic ook niet. ik dus terug hebben ze de software gewijzigd en ja hoor mijn mini deed het nu wel maar mijn nano en mijn classic niet. Ik weer terug en toen bleek dus dat ze de software konden aanpassen maar dan werkte steeds 1 van mijn ipods, ik heb de mini laten aanpassen (sneller gemaakt andere flash kaart erin) en dus gebruik ik nu deze. Het rare is dat in mijn andere auto waar dus een becker in zit alle ipods gewoon perfect werken.Morgen probeer ik de nieuwste ipod nano zal mij benieuwen.

gr brian
Herror
2nd Gear member

Ik wil de Music Interface voor de nieuwe Ipod Classic 160Gb ... die zal het dan wel doen dus he ... ik heb maar 1 type Ipod nodig (de classic dus)
Plaats reactie

Terug naar “C30”