Verwarmde buitenspiegels ??

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Rikvt
Starter

Hallo,

ik heb in mijn 940 gewone, handbediende buitenspiegels. Op zich geen probleem, alleen mis ik toch verwarmde spiegels wanneer ik 's morgens vroeg moet vertrekken.

Ik veronderstel dat het mogelijk is om elektrisch verwarmde spiegels te plaatsen, maar hoe moet ik dan te werk gaan. Is het vrij eenvoudig of moet er heel wat gebeuren om deze te plaatsen. Gewoon naar de sloop, twee verwarmde spiegels kopen, draadjes aansluiten en klaar?? Of wat moet ik allemaal doen?

Alvast bedankt.

Mvg. Rik
Cappy
2nd Gear member

Hallo Rik,

Wat er op de sloop verkrijgbaar is weet ik niet, maar ik heb op mijn 940 electrisch -bedienbare en -verwarmde buitenspiegels zitten. Ik vermoed dan ook dat het nog wel verkrijbaar is.

Succes ermee
Volvo 940 en BMW R1100RT allebei wereldklasse en allebei in de kleur blauw en nu een S70 ook in die kleur
Michael Oud
5th Gear member

Cappy, ik denk dat je Rik verkeerd begrijpt, hij wil niet weten of de spiegels nog verkrijgbaar zijn, maar of ze gewoon, zonder draden te hoeven trekken te plaatsen zijn. Hij wil dus weten of de auto hier al op voorbereid is.
Volvo 940 SE
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

De 940-serie is erg goed voorbedraad. Bijna overal zitten connectoren voor allerhande accesoires.
Als je dus verwarmde spiegels kunt monteren, zijn ze waarschijnlijk meteen elektrisch verstelbaar. Dan heb je dus de uitgebreide spiegelverstelling nodig in het linkerportier en een uitgebreide kabelboom tussen de A-stijl tot en met in de rechterdeur.
Zo werkt het ongeveer.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Henk 760 Hausser
3rd Gear member

Hé hallo
Denk ook aan de schakelaar voor de achterruitverwarming.Hier zit ook het (tijd) relais voor de aansturing voor de spiegelverwarming,..(760 uit 86)

Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes.
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Weer iemand die oplet ... want het klopt.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Rikvt
Starter

Hi,

de elektrische bediening is echt niet nodig, enkel de verwarming. Is het mogelijk om enkel dit aan te sluiten, zonder de bediening? En waar zou ik dat stekkertje voor de aansluiting kunnen vinden?
Voor cv en cruisecontrol, zelfs elektrische ruiten bestaat het al, maar bestaat er eigenlijk ook zo'n algemene, achteraf te plaatsen, universele spiegelverwarming?

Mvg. Rik
Henk 760 Hausser
3rd Gear member

In de deur moet dan een 'los" blauw/groen draadje hangen met een witte plastic kapje erom.
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes.
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”