Nieuwe V50 MY08 met Ipod aansluiting

Geleverd vanaf 2003
SaberOne
1st Gear member

Heeft iemand ook last van het feit dat de nummers niet op de juiste manier gesorteerd zijn?
Paul
Geartronic member

Komen ze niet overeen met de sortering in Itunes, of zijn ze daar ook niet goed gesorteerd?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
edwin42
1st Gear member

SaberOne schreef:Heeft iemand ook last van het feit dat de nummers niet op de juiste manier gesorteerd zijn?
Hier geen problemen mee, wel nog steeds het probeelm dat accu van de ipod vanzelf leegloopt als ik de radio uit is en de auto heb afgesloten...
Volvo V50 edition II my2008
SaberOne
1st Gear member

Paul schreef:Komen ze niet overeen met de sortering in Itunes, of zijn ze daar ook niet goed gesorteerd?
Daar kan ik sorteringen kiezen in de lijst met nummers, maar die komen niet overeen met mijn iPod.
Paul
Geartronic member

En heb je hem nadat je die sortering hebt ingesteld, de ipod gesynced?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf

aggadomo
2nd Gear member

Wat heb je voor kabeltje gebruikt. Mijn buurjongen had het over ruim 400 euro voor een kabeltje om zijn ipod aan te sluiten op een MY2007 V50 met high performance audio en aux aansluiting

Ik vermoed dat het niet alleen een "kabeltje" is. De iPod aansturing vergt ook nog iets van software, dus het is een redelijk intelligent kabeltje.

Het zijn 3 kabeltjes, 1x usb, 1x ipod 1x voeding en inderdaad software aanpassing, kost inderdaad iets van 425 euro (heb ik overigens niet betaald maar dat terzijde).
Betekend dit dus dat er toch een usb aansluiting mogelijk is op MY2007 ?
Of ben ik verkeerde (oh zo graag gewilde) conclusies aan het trekken?
Paul
Geartronic member

Ja, dat was de bedoeling vanuit Volvo, maar ja op de een of andere manier heeft nog niemand zich gemeld die het ook even aan laten leggen!

Scipio
1st Gear member

lancer schreef:Ik zie dat je de parrot op dezelfde plaats hebt als ik hem heb zitten. Alleen jammer dat de monteurs weinig verstand van esthetica hebben. Als het schermpje iets naar boven wordt gezet, zodat de bovenrand gelijk komt met de bovenkant van het framepje om het radioscherm, kijkt het opeens nog een stuk strakker. Bij mijn monteerde ze hem op dezelfde manier als bij jou. Ik heb hem zelf wat hoger gezet.
Mijn dealer vertelde me vandaag dat een parrot hier niet mocht zitten ivm het eventuele uitklappen van de airbag. Hij zij dat de normale plaats vlak voor de middelste luchtroosters is. Weten jullie hier iets meer van?
Been
1st Gear member

Scipio schreef:
Mijn dealer vertelde me vandaag dat een parrot hier niet mocht zitten ivm het eventuele uitklappen van de airbag. Hij zij dat de normale plaats vlak voor de middelste luchtroosters is. Weten jullie hier iets meer van?
Onzin ik heb mijn gewone nokia carkit ook op die plaats zitten met lederen houder.

Volvo zet anders toch niet voor niets de "lederen steun tbv hands free set "( a €45) in de prijslijst.
V50 2.0D Base Titanium Grey ('05)
S40 1.6D Edition 1 ('08 ) Sapphire Black, Spartacus, Dalaro OffBlack / Quartz
SaberOne
1st Gear member

Paul schreef:En heb je hem nadat je die sortering hebt ingesteld, de ipod gesynced?
Het is opgelost, ik sorteerde steeds op Album. En dan is het in iTunes dat hij toevallig ook op Track sorteerde. Toen ik expliciet op track liet sorteren in iTunes, en toen syncte was het ook in mijn Volvo goed. I'm very happy.

Over het algemeen goed geluid, hoewel er best veel kwaliteitsverschil is tussen de legaal gekochte albums. Mijn eigen geripte (hoge kwaliteit mp3's) klinken over het algemeen gewoon een stuk beter.
aggadomo
2nd Gear member

Ja, dat was de bedoeling vanuit Volvo, maar ja op de een of andere manier heeft nog niemand zich gemeld die het ook even aan laten leggen!
Echt nog niemand dan die op een my07 een usb aansluiting heeft ?
Ikzelf durf het al niet meer gaan vragen aan mijn dealer... al zo veel gezaagd, en al telkens antwoord gekregen dat het niet gaat op my07.
Maar soms vrees ik dat m'n dealer niet genoeg ingelicht is. (wat ik hem ook niet altijd kwalijk kan nemen, want er is blijkbaar overal grote onduidelijkheid over de mogelijkheden van die usb/ipod adaptor)
Wingless
1st Gear member

edwin42 schreef:...Aansluiten, ik ben er niet bij geweest, maar er wel op gewacht in de garage, 2 uur en een kwartier. En alles moet los van de middenconsole heb ik begrepen. ...
Mijn vriendin heeft een V50 besteld (MY08) en krijgt 'm 3 januari. Ze heeft voor die Ipod interface gekozen en ook voor die Bluetooth carkit die nu in de Volvo accessoirelijst staat. Drie vraagjes:

1. Als ik het goed begrijp uit Edwins verhaal wordt die Ipod aansluiting door de dealer gemonteerd en niet in de fabriek. Klopt dit?
2. Geldt dit ook voor die Bluetooth carkit?
3. Als antwoord op 1 en 2 ja is, is het misschien slim nog even contact op te nemen met de dealer om de 12V voedingsaansluiting van haar TomTom One XL meteen in het dashboard te laten maken en de kabels daar weg te laten werken (zoals hier http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=16066). Of heb ik het verkeerd?

Het is trouwens een 2.0D EditionII Barentz Blue, 17" Spartacus, Dalarö Off Black (Ze vond het leer niet mooi over de stoelen gespannen... Dus heeft ze dat afbesteld...), Alu inleg en pook, en ook volgens mij die Alu dakrails waar ze nog een half jaar op mag gaan wachten :twisted: Oh ja, en zo'n mooie afneembare trekhaak om zooi te kunnen verslepen voor d'r werk :twisted:
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

1) ja, als je op de USB i-pod aansluiting doelt, de mini jack is std
2) ja
MartijnP
2nd Gear member

Ik ben erg blij met het feit dat ik een iPod aansluiting heb. Alleen lukt het me niet om in het ipod menu te komen. Zodra ik de ipod (touch) aansluit begint hij gewoon te spelen. Hierbij lijkt hij een willekeurige lijst aan te houden die niet overeenkomt met mijn lijst in iTunes. En ik sync vrijwel elke dag. Als ik op MENU druk zie ik: 1. Ipod Menu. Maar als ik dan op enter druk kom ik in de standaard audio instellingen terecht.

Geluid is geweldig!! Maar: HELP!
Vorige wagen: Audi A4 1.9TDI (130pk)
Huidige wagen: Volvo V50 2.0D MY08 | Blackstone Solid | Edition II | Edition Plus | Family Line | Interieur Offblack | Leder Offblack | Nordic Light Oak |17"; Zaurak Diamond Cut | Adaptive Bi-Xenon | High-Performance Audio | iPod Connector | Parrot 3100
SaberOne
1st Gear member

MartijnP schreef:Ik ben erg blij met het feit dat ik een iPod aansluiting heb. Alleen lukt het me niet om in het ipod menu te komen. Zodra ik de ipod (touch) aansluit begint hij gewoon te spelen. Hierbij lijkt hij een willekeurige lijst aan te houden die niet overeenkomt met mijn lijst in iTunes. En ik sync vrijwel elke dag. Als ik op MENU druk zie ik: 1. Ipod Menu. Maar als ik dan op enter druk kom ik in de standaard audio instellingen terecht.

Geluid is geweldig!! Maar: HELP!
Het euvel dat je niet in het iPod menu komt herken ik niet. Ik heb zelf een iPod 5G 60GB. Ik heb nog steeds dat mijn nummers, via het albums en artiesten menu, op alfabetische volgorde verschijnen. Ik heb in iTunes geselecteerd dat de nummers op track # moeten gesorteerd worden. Na het syncen heeft ie het volgens mij 2 keer goed gedaan. Maar nu zijn de nummers nog steeds alfabetisch gesorteerd.
Als ik eerst op mijn iPod een album selecteer en laat afspelen, en terwijl hij nog speelt aansluit dan krijg ik voor het desbetreffende album wel de goede volgorde.
Wingless
1st Gear member

bart simpson schreef:1) ja, als je op de USB i-pod aansluiting doelt, de mini jack is std
2) ja
Het is idd die USB iPod. Dus maar even contact opnemen om meteen de TomTom snoeren mee te laten inbouwen!!!

Iemand enig idee of dat TMC draad ook weggewerkt kan worden, terwijl het bereik goed blijft?
Jannock
2nd Gear member

Wingless schreef:Iemand enig idee of dat TMC draad ook weggewerkt kan worden, terwijl het bereik goed blijft?
Schroef de omlijsting van de snelheidsmeter / toerenteller los en leg / plak de draad dan op de klokken. De draad ligt dan direct onder het dashboard, dicht bij de voorruit. Werkt bij mij uitstekend.
Wingless
1st Gear member

Dank!
V70 -2008
Starter

edwin42 schreef: ... nog steeds het probeelm dat accu van de ipod vanzelf leegloopt als ik de radio uit is en de auto heb afgesloten...
Ik heb hetzelfde probleem met mijn iPod, die ik heb aangelosloten op de interface in mijn V70 (nieuw model). Heb je het probleem kunnen oplossen? Groet Jeroen
edwin42
1st Gear member

V70 -2008 schreef:
edwin42 schreef: ... nog steeds het probeelm dat accu van de ipod vanzelf leegloopt als ik de radio uit is en de auto heb afgesloten...
Ik heb hetzelfde probleem met mijn iPod, die ik heb aangelosloten op de interface in mijn V70 (nieuw model). Heb je het probleem kunnen oplossen? Groet Jeroen
Nee helaas niet... Gebruik nu ook vooral usb sticks, dat is makkelijker!
Volvo V50 edition II my2008
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”