aankoop V70 Classic automaat

Voor kenners: de "Roffel"
beeper
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 09.10.2007 - 15:43

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier en heb al het 1 en ander opgezocht op dit forum--> erg handig!
Ik heb de volgende vraag; ik ben van plan een V70 van juni '99 aan te schaffen. Het gaat om een 140 pk 2.4 20 klepper en dan een automaat.
Ik wil hem op gas laten zetten, km stand is nu rond 150000.
Nu las ik hier ergens op dit forum dat een 2.5 beter op gas rijdt.
Mijn vraag: is de 2.4 niet geschikt? Kan ik problemen verwachten als ik er nog een gasinstallatie in laat bouwen met deze km stand?

Ik hoor het graag!
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

De 2.4 motor heeft vaste klepstoters, en daardoor zijn de kleppen wat minder goed bestand tegen lpg. Als je per-se op gas wilt gaan rijden zou ik een 2.5 zoeken. Zijn er genoeg van, en daarmee rijd je echt probleemloos op gas.
Opm: Er zijn echter ook 2.4 motoren geproduceerd met hydraulische klepstoters. Ik denk als overgang model of zoiets. Ik heb er zelf wel eens één gezien nl. Daar zijn er volgens mij niet veel van. De vaste klepstoters zijn te herkennen aan de boutjes onder de bougie afdekplaat.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
beeper
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 09.10.2007 - 15:43

Ok bedankt voor de info.
Geldt dit probleem ook als je een vialle lpi systeem hebt? Dus vloeibare gasinjectie?
V70 2.5 T aut. Nautic Blue '98
beeper
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 09.10.2007 - 15:43

ik zie net bij gasfx dat ze van vialle geen gas leveren voor 2.4 van voor 2000..
beeper
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 09.10.2007 - 15:43

Ik heb inmiddels wat verder gekeken, heb nu een 2.5 automaat van '97 gezien met 240.000km op de teller. Prijs € 6000,- Heb de auto nog niet bekeken, er staat dat de onderhoudsboekjes aanwezig zijn.
Op zich staat de leeftijd en de km stand me wat tegen..
Kan je met zo'n oude auto met deze km stand nog fatsoenlijk gas gaan inbouwen?
Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten met een v70 van dit bouwjaar?
V70 2.5 T aut. Nautic Blue '98
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Als de onderhoudshistorie bekend is, is er geen reden waarom dit niet goed zou kunnen zijn. Airco is een gevoelig en kostbaar puntje bij de V70, als de verdamper kapot is, dan kost je dat al snel 1000 Euro.

Maar voor 8500 euro (6000 + installatiekosten van LPG) kun je ook een mooie diesel automaat kopen, ik weet niet wat je verwachte jaarkilometrage is?
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
beeper
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 09.10.2007 - 15:43

ongeveer 17 a 18000 km. Die airco ja dat heb ik vaker gelezen, even op letten..
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

beeper schreef:ongeveer 17 a 18000 km. Die airco ja dat heb ik vaker gelezen, even op letten..
Dan moet je je afvragen of het de moeite loont om er gas in te gooien, je zult dan wel een hele lange tijd moeten sturen om quitte te spelen met de investering, om nog maar te zwijgen van de hogere wegenbelasting en onderhoud...

Misschien is gewoon benzine rijden wel het voordeligste voor je?
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
beeper
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 09.10.2007 - 15:43

Als ik het via de gasfx site uitreken kan het wel uit. Als ik de auto een jaar of 4 heb. Ik ga er vanuit dat je bij een nieuwe gasinstallatie geen echte onderhoudszaken hebt de eerste jaren. Of heb ik het mis..
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Je zult de eerste jaren wellicht geen onderhoudskosten aan het gas systeem hebben, daar heb je gelijk in, maar in vier jaar tijd dat geld terug verdienen, betekend, dat elke kilometer minimaal 3.4 ct goedkoper moet zijn op gas, en dat lijkt me nogal wat als je kijkt naar wat je goed moet maken op benzine (zeker als je de wegenbelasting, verzekering e.d. meeneemt in je berekening).

Als de installatie er in zit rij je voordeliger op gas vanaf zo'n 10.000 km per jaar? oid? let wel, de gasprijs bedraagt tegenwoordig ook al bijna 60 ct. per liter....

Maar goed, je zult het wel goed hebben uitgerekend, daar hadden we het ook niet over. Een V70 is mits aantoobaar goed onderhouden, in principe een betrouwbare bedrijfszekere auto, automaat of geen automaat.

Wel maakt een V70 met automaat behoorlijk wat meer toeren (in ieder geval de diesel wel) bij 120 km/u, scheelt toch ook een hoop brandstof...

Ik wens je veel wijsheid, en anders kom je volgende week naar utrecht, kun je gewoon eens kijken wat goed bij je past (en daar zal ook nog genoeg te koop staan schat ik zo)
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
daytonawim
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 21.08.2006 - 01:12
Contacteer:

Quota schreef: Wel maakt een V70 met automaat behoorlijk wat meer toeren (in ieder geval de diesel wel) bij 120 km/u, scheelt toch ook een hoop brandstof...
Bij een benzine motor maakt de automaat minder toeren dan bij een geschakeld model. (S70 T5)

Het kan wel zijn dat door onder motorisering je wat meer gas moet geven om power te krijgen !! en dat zal je in het verbruik kunnen merken.

De T5 Automaat verbruikt op LPI ongeveer 1 op 8 ( maar dan sta ik ook niet dagelijks in de file)
Op benzine rijden de T5 automaat en de T5 schakel ongeveer 1 op 10 op benzine.
beeper
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 09.10.2007 - 15:43

Kan je een turbo ook op gas zetten? Ik dacht dat dat niet kon.
daytonawim
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 21.08.2006 - 01:12
Contacteer:

He he he, de S70 T5 aut gaat als een JEKKO op Lpi :-), je hebt er zelfs nog voordelen van omdat het vloeibare gas de lucht koelt.

Met 5 injectoren is 250 maximaal haalbaar ( de T5 heeft 241 pk), wil je chippen ( ja ook dat kan dan nog) zal je aan een 6e injector moeten, wil de boel heel blijven.

En lachen aan de pomp :-))))))) (bij 70.000 km per jaar)

Voor het beste resultaat een model uitzoeken van voor 2000 met hydrolische klepstoters :-)

Kijk maar eens op www.volvo850forum.nl

Alleen de installatie kost een 2500 euro, bij Mesman in Son.
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Ik heb een V70 classic 2.5 10V uit Duitsland geimporteerd. 1997 met 131000 op de teller voor € 6500,00. Lpi in gelegd en gassen met die bak. Ik ga er vanuit dat ik nog vele jaren en vele kilometers plezier heb van deze auto. Voor mij is het iedere euro waard geweest.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

wat is een jekko?
anyyway tot 200 hadden de Auto's hydraulische klepstoters daarna niet.
tot die tijd kon je goed op gas rijden daarna is het minder ok.
(anders geformuleerd: gas inbouwers fronsen anls je met zoiets langskomt)
verder 20v = 170 pk
10v = 140 pk
maar dit is een beetje weinig Pk's met een automaat om leuk mee te komen tegenwoordig.
ik zeg: niet doen, iets beters zoeken
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

+++t blijft behelpen+++ schreef: (anders geformuleerd: gas inbouwers fronsen anls je met zoiets langskomt)
noem je zoiets dan gasinbouwers?. :roll:

+++t blijft behelpen+++ schreef: anyyway tot 2000 hadden de Auto's hydraulische klepstoters daarna niet.

verder 20v = 170 pk
10v = 140 pk
deze V70 2.4 uit 1999 waar het om gaat heeft 20 kleppen, 140pk.
met vaste klepstoters.
beeper
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 09.10.2007 - 15:43

dus een 2.5 T classic automaat gaat dus ook goed op gas begrijp ik?
Dat maakt het zoeken wat makkelijker.
daytonawim
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 21.08.2006 - 01:12
Contacteer:

Wat is als een Jekko, 0-100 km in een seconden of 8 100-200 km/h binnen de 1000 meter.
doortrekken van 70 naar 240 is ook leuk :-) ( dan is er nog wat ruimte ) :-)))

De 2.5T kan ook prima hoor :-)

Maar zorg altijd voor een goed onderhouden exemplaar, en stuk kan er altijd wat.

voordeel van zelf installatie laten inbouwen is dat je gewoon 2 jaar garantie krijgt, je hoort wel vaker dat een lpi pomp kapot gaat of losse injectoren.

Overigens kan je ook gewoon in duitsland naar een auto kijken, invoeren is een eitje. (www.mobile.de)
beeper
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 09.10.2007 - 15:43

Bezwaar van een auto uit Duitsland vind ik is dat je minder inzage hebt in de correctheid van de km stand..
V70 2.5 T aut. Nautic Blue '98
daytonawim
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 21.08.2006 - 01:12
Contacteer:

Is dat zo, de gemiddelde duitser is zuinig op zijn auto, van het kenteken is altijd te achterhalen hoeveel eigenaren er zijn geweest, en je kan de vorige eigenaar redelijk makkelijk achterhalen, omdat zijn adres op het kenteken staat.

Met een beetje mazzel kan je op deze manier achter de onderhoudshistorie/rekeningen komen.

Bij volvo kan je overigens bij de dealer de computer laten uitlezen, voor de correcte km stand. :-)

Ik heb laatst een S70 T5 uit Duitsland gehaald, en was erg te spreken, lekkere volle auto, erg netjes onderhouden en een redelike historie, en een heel goed gesprek gehad met de vorige eigenaar.

En uiteraard een spannende prijs :-))))))
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”