De automaat van mijn S80 2.9 (10-1998) heeft kuren. Wie kent bedrijven die automatische tranmissies reviseren of ruilbakken heeft?
Autrans ken ik al maar wil de prijzen vergelijken.
Revisie automatische transmissie
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
Nou heeft Autrans wel de naam... maar doe 's een poging met "automaat reviseren" op Google. In elk geval komt De Boer Transmissies daar ook bovendrijven.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 14.05.2005 - 00:19
- Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel
Volgens de kenners moet je voor een volvo bak echt bij autrans zijn.
Wat mankeert er aan de bak eigenlijk?
Wat mankeert er aan de bak eigenlijk?
gr peter
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
er zijn meer bedrijven die deze bakken repareren.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 17.09.2007 - 20:58
Melding op de boodcomputer "Versnellingsbak service spoed". De automaat schakelt met schokken en slaat bijna af bij afremmen (onder de 500 tpm). Volvo dealer in Weert zegt dat het aan de atf olie ligt, terwijl de Volvo dealer in het Belgische Geel juist het tegendeel zegt. Kleur is goed en stinkt niet naar verbrande olie, aldus Belgische dealer. Na even zoeken op google kwam ik bij Autrans terecht. Afspraak gemaakt voor een diagnose en daar kwam al snel uit dat het om de magnetisch terugslagklep zou gaan. In vakjargon ook wel de solenoid genoemd. Deze is ten behoeve van de overbrugging, zit in ieder geval in het hydraulische kleppenhuis. Overigens, diagnoseapparatuur van beide dealers geven dit ook aan met als oplossing: bak spoelen en nieuwe atf olie. Maar mijn S80 2.9 heeft 240.000 gereden en nieuwe onderdelen zijn dus noodzakelijk. Kosten: 428 europeterenjac schreef:Wat mankeert er aan de bak eigenlijk?
Volvo S80 2.9 Automaat RTI (10-1998)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 23.07.2007 - 21:49
VOOR elke "grotere" reparatie aan de automaat altijd de ATF (laten) verversen en de software laten updaten voor het beste resultaat nadien !!



Meten is weten, als je weet wat je meet !!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
het vervangen van de magneetklep(pen) is vaak een reparatie voor even,meestal komt de storing weer terug.
al nieuwe software enz geprobeerd plus het goed spoelen van de bak,vaak wordt er verkeerde olie gebruikt door de zogenaamde vakgarages.
al nieuwe software enz geprobeerd plus het goed spoelen van de bak,vaak wordt er verkeerde olie gebruikt door de zogenaamde vakgarages.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 17.09.2007 - 20:58
De laatste software is geladen dus daar kan het alvast niet aan liggen. Kom net terug van een rit van ongeveer 200 km; de bak schakelt pas bij 3000 tpm op de snelweg en dan rijd ik nog rustig. Mijn bak krijgt bij de gedeeltelijk revisie (alleen de solenoid) 5 liter atf olie. Wordt door een automaten specialist gedaan dus ik neem aan dat die goede olie hebben. Bak gaan ze overigens niet spoelen omdat de olie nog goed is.
Volvo S80 2.9 Automaat RTI (10-1998)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
succes ermee dan,
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
... en geef a.u.b. bericht over het resultaat!!
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 02.10.2006 - 23:08
- Locatie: Houten
RZ007, ik heb ook het traject doorlopenmet mijn XC90. Zelfde bak. Uiteindelijk de volledige bak laten reviseren. Bij Volvo kost het 4500 en bij een revisiebedrijf 3500. Ik heb mijn bak uiteindelijk bij Autoservice point in Vught laten doen. Ex volvo monteurs!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
dan heb je ook het beste resultaat,ik heb ook meerdere malen de magneetkleppen vervangen en bedrading onderdelen met als resultaat dat de storingen na verloop van tijd weer terug kwamen.
Meestal is het zonde van het geld!
Meestal is het zonde van het geld!
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Bij Verkerk vertelde een monteur mij dat er diverse software voor de bak gedownload kan worden. Volgens hem kijken zij dus niet naar de meest recente "algemene" baksoftware, maar naar klachtenspecifieke software.rz007 schreef:De laatste software is geladen dus daar kan het alvast niet aan liggen. Kom net terug van een rit van ongeveer 200 km; de bak schakelt pas bij 3000 tpm op de snelweg en dan rijd ik nog rustig.
Voor het bij een bepaalde oliedruk electronisch vroeger- of later openen van de kleppen schijnt er ook iets te zijn.
Volgens ATS Rijswijk kunnen jouw klachten (schokken, bijna afslaan) ook veroorzaakt worden door de LMM of Gasklephuis. Bij het uitlezen door Volvo hoeft dit overigens niet altijd als storing uit de bus te komen.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Welke monteur zou dat geweest zijn bij Verkerk?:)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 17.09.2007 - 20:58
Het zou inderdaad best zo kunnen zijn dat na verloop van tijd toch andere onderdelen vervangen moeten worden of zelfs een complete revisie. Een totale revisie voor mijn automaatbak kost EUR 2872 incl. btw bij Autrans.AGB schreef:RZ007, ik heb ook het traject doorlopenmet mijn XC90. Zelfde bak. Uiteindelijk de volledige bak laten reviseren. Bij Volvo kost het 4500 en bij een revisiebedrijf 3500. Ik heb mijn bak uiteindelijk bij Autoservice point in Vught laten doen. Ex volvo monteurs!
1. Totale revisie EUR 2872 (wel in-/ uitbouw bak)
2. Koppelomvormer, + atf olie + solenoid (magenitsche terugslagklep): EUR 1338 (wel in-/ uitbouw bak)
3. Alleen solenoid incl. atf olie: EUR 428 (niet in-/uitbouw bak)
Voorlopig even optie 3 omdat dit bij 2 Volvo dealers en bij Autrans naar voren komen.
Dit ben ik ook te weten gekomen:
6 cilinder modellen: General Motors automaatbak (GM)
> In-/ uitbouwen bak: EUR 690
Intussen heb ik zoveel berichten gelezen over dit probleem dus ik ben benieuwd. 29 oktober gaat hij de garage in. Ik houd jullie op de hoogte. Mijn S80 2.9 heeft trouwens 240.000 km gereden.
Volvo S80 2.9 Automaat RTI (10-1998)
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Ik noem geen namen, maar probeer het eens met Intranet, misschien meldt de persoon in kwestie zich wel.Ramon&Ramon schreef:Welke monteur zou dat geweest zijn bij Verkerk?:)

Om het speurwerk te vereenvoudigen, het was de vestiging in Maarssen.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik ken hem alsof ik hem zelf gemaakt heb.
:):)
