de roffel bij motorbelasting
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Slaat de motor dan ook beter aan? Ik moet nu 's morgens echt doorstarten voordat hij aanslaat, 's middags geen probleem, dan start hij vrijwel direct....
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 28.12.2006 - 20:58
nou op dit moment heb ik een ander probleempje met de auto
hij start soms helemaal niet! maar goed daar wordt aan gewerkt en ik heb inmiddels dit forum goed doorgenomen en hoop dat de dealer het startprobleem snel kan verhelpen. Onder normale omstandigheden slaat de motor direkt aan. Hoef niet door te starten.

V50 D5 GT edition II
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 09.07.2007 - 20:45
Mijn TDI 2.5 tikt als een gek...ben er meedere dealers en garages mee langsgegaan en antwoorden varieren van "lekker laten tikken" tot "brengt u de wagen eens langs dan gaan we er eens een dagje aan sleutelen". Maar heb via dit forum dan geleerd dat het waarschijnlijk niet alarmerend is dus we wachten de volgende beurt gewoon af.
Als ik "dure diesel" tank, is het tikken een stuk minder en de TDI rijdt veel soepeler en maakt minder lawaai. Het verbruik is jammer genoeg niet minder bij rijden op Ultimate diesel. Maar mocht je in de buurt van een ARAL pompstation wonen, daar tanken! Scheelt al gauw zo'n 75 tot 100 km per volle tank
Als ik "dure diesel" tank, is het tikken een stuk minder en de TDI rijdt veel soepeler en maakt minder lawaai. Het verbruik is jammer genoeg niet minder bij rijden op Ultimate diesel. Maar mocht je in de buurt van een ARAL pompstation wonen, daar tanken! Scheelt al gauw zo'n 75 tot 100 km per volle tank
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 28.12.2006 - 20:58
Leo,LeoII schreef:Mijn TDI 2.5 tikt als een gek...ben er meedere dealers en garages mee langsgegaan en antwoorden varieren van "lekker laten tikken" tot "brengt u de wagen eens langs dan gaan we er eens een dagje aan sleutelen". Maar heb via dit forum dan geleerd dat het waarschijnlijk niet alarmerend is dus we wachten de volgende beurt gewoon af.
Als ik "dure diesel" tank, is het tikken een stuk minder en de TDI rijdt veel soepeler en maakt minder lawaai. Het verbruik is jammer genoeg niet minder bij rijden op Ultimate diesel. Maar mocht je in de buurt van een ARAL pompstation wonen, daar tanken! Scheelt al gauw zo'n 75 tot 100 km per volle tank
Ik neem aan dat je dit forum goed gelezen hebt over het tikkend geluid wat uit de motor lijkt te komen. Trap je rem een aantal keer in en kijk of het tikkend geluid weggaat. Niet twee keer trappen.. gewoon blijven pompen tot het tikkend geluid weggaat ) ik denk ( weet zeker ) dat het tikken ophoudt en als je stopt met pompend remmen en het geluid weer terugkomt... dat is het dus de vacuumpomp. Daar hoef je geen garages voor af te rijden en ook niet je auto een dag te brengen zodat ze kunnen gaan sleutelen. Gewoon slijtage van de pomp en als je wilt dat het tikken ophoudt zal deze vervangen moeten worden. Kan bij de dealer origineel dan ben je zo rond de 500 euro kwijt en anders bestellen en dan kan het voor de helft bij een andere garage die gewoon minder uurloon rekent.
V50 D5 GT edition II
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
Ongelofelijk sterk is dit.
Ik heb precie shetzelfde in mijn V70 TDI!
Ik ben ook op zoek naar een pomp. Als iemand een tip heeft...graag!
Ik heb precie shetzelfde in mijn V70 TDI!
Ik ben ook op zoek naar een pomp. Als iemand een tip heeft...graag!
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
die pompen zijn vrij eenvoudig te repareren,is al veel over geschreven hier.
Ik repareer ze vele malen met succes.
Ik repareer ze vele malen met succes.
- V70R-obert
- 3rd Gear member
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 14:14
- Locatie: Groningen
Zo sterk is dit niet denk ik. Bijna alle tdi's tikken. Dit kan de vacuumpomp zijn of het in- en uitschakelen van de airco. Dit laatste is trouwens van toepassing bij alle motoren.Ongelofelijk sterk is dit.
Ik heb precie shetzelfde in mijn V70 TDI!
Onze vroegere tdi tikte ook naar hartelust en de tdi van kennissen van ons hebben ditzelfde.
Niets om je zorgen over te maken lijkt me.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
het tikken in de vacuumpomp komt door een stukje loze slag die de pomp maakt,als je hier niets aan doet,wordt de pompwerking ook minder na verloop van tijd.
Een aircopomp klikt in en uit en dat hoor je,niks mis mee.
Een aircopomp klikt in en uit en dat hoor je,niks mis mee.
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
Bij mij is het in ieder geval zeker de vacuumpomp. Vanmorgen ff getest met remmen en toen was het inderdaad weg.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D