Ik heb sinds een week of twee een mooie 240 2.3 GL U9 estate uit 1993.
Qua electra zitten er een paar losse eindjes in die ik ook na veel speuren op het electraschema in Haynes nog niet kan thuisbrengen.
U bent bij deze uitgenodigd mee te puzzelen!
Bij de stuurkolom
- een draad in de kleuren wit / rood met rechthoekige stekker
- een grijze stekker met daaraan drie draden in de kleuren geel / rood + blauw + bruin
Rechtsvoor onder de motorkap, in de hoek bij de rechter lampunit
- een zwarte stekker met drie draden: groen + blauw + zwart
- nog een zwarte stekker met drie draden: groen + geel / zwart + zwart
- twee zwarte draden met rode ronde stekkertjes
En dan zal je vast vragen wat het niet doet: de achterruitverwarming, de lampjes van de stoelverwarming, de lampwissers (zonder bladen) en de lampsproeiers.
Wie duikt er even onder zijn / haar motorkap voor me?
Wie helpt mee 240 estate electra te puzzelen?
-
- 2nd Gear member
Welkom in de wondere wereld van de 240-electronica.
Losse stekkers te over in de 240.
Wit/rood achter stuurkolom (achter dash) komt als het goed is van je bobine en ligt er alvast voor het evt. monteren van een toerenteller.
Losse stekkers te over in de 240.
Wit/rood achter stuurkolom (achter dash) komt als het goed is van je bobine en ligt er alvast voor het evt. monteren van een toerenteller.
- Peter Timmer
- 2nd Gear member
Misschien is je toerenteller erbij geklust door iemand die niet wist dat die draad er al lag?
Die losse stekker zou ik me geen zorgen over maken, daar zijn alle 240's van vergeven.
Het enige wat ik nog voor je kan betekenen is een vraag: Als je de achterruitverwarming aanzet en 1 van de stekkers aan de achterruit lostrekt, staat er dan een spanningsverschil over de twee stekkers aan de achterruit?
Zo niet dan zit er waarschijnlijk een breuk in de kabels die door de scharnieren van je achterklep lopen.
Die losse stekker zou ik me geen zorgen over maken, daar zijn alle 240's van vergeven.
Het enige wat ik nog voor je kan betekenen is een vraag: Als je de achterruitverwarming aanzet en 1 van de stekkers aan de achterruit lostrekt, staat er dan een spanningsverschil over de twee stekkers aan de achterruit?
Zo niet dan zit er waarschijnlijk een breuk in de kabels die door de scharnieren van je achterklep lopen.
Volvo 240 GL 1987 automaat
Volvo 245 L 1977
Volvo 265 DL 1977 in (veel ) onderdelen
Volvo 142 1972 nog geen 100.000 km
Volvo 245 L 1977
Volvo 265 DL 1977 in (veel ) onderdelen
Volvo 142 1972 nog geen 100.000 km