Tomtom op telefoon N95 en Bluetooth carkit, sprakeloos?

Plaats reactie
ferretje
4th Gear member
Berichten: 688
Lid geworden op: 17.07.2007 - 19:58

Gisteren voor het eerst Tomtom geprobeerd in m'n nieuwe V70.
Bij het bellen blijkt al dat de Nokia N95 niet volledig compatibel is met de in-dash bluetooth carkit.

Zolang de telefoon geen connectie heeft met de carkit geeft tomtom z'n gesproken instructies via het speakertje van de telefoon.
Zodra de carkit en de telefoon verbinding hebben heb ik geen gesproken instructies meer.
Bij mijn vorige auto hat ik dezelfde Nokia N95 met een Parrot CK 3100 carkit de gewoonte om de spraakinstructies via de carkit over de radio te laten horen, dat was op zich ook best irritant omdat dan de muziek onderbroken werd. In de stand betekende dat vaak dat je de muziek helemaal niet meer hoorde vanwege het grote aantal meldingen.

Dat dit nu niet gebeurt zal ongetwijfeld afhangen van de beperkte compatibiliteit van de N95 en de carkit.

Ik zou graag de gesproken aanwijzingen uit de telefoon krijgen. Heb me gek gezocht in Tomtom of dat ergens in te stellen was maar ik kan het niet vinden.

Iemand enig idee?

Ik weet dat Tomtom indien er bij een GPRS toestel een open verbinding is geen geluidsignalen afgeeft. Of dit waar is weet ik niet.
Gebruikersavatar
xc-men
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
Locatie: Spanje en Brasil
Contacteer:

Ferrertje,

Misschien moet je even met TOMTOM bellen, geven goeie service.
Even een vraagje waar heb je die TOMTOM geplaatst?
Misschien kan je een photo sturen. Heb ook een TOMTOM XL maar ik weet nog niet of ik die netjes kan plaatsen op de nieuwe XC die in November komt.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
ferretje
4th Gear member
Berichten: 688
Lid geworden op: 17.07.2007 - 19:58

xc-men, voor alle duidelijkheid, bij mij draait TomTom op m'n Nokia N95 telefoon.
Die zit met een brodithouder rechts van de middenconsole....
Sysopje
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19.11.2006 - 20:32

Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem alleen dan met een autoradio met bleutooth, zodra mijn telefoon is gepaird met de radio, gaan alle instructies ook naar de radio, wil ik die gesproken instructies horen moet moet ik de radio op BT Audio zetten, maar ja dan heb je geen muziek.

Verder weet jij of er een mogelijkheid in TomTom zit om het scherm te draaien? Want als ik nu me scherm gedraaid wil hebben, moet ik eerst TomTom afsluiten, en dan naar me menu, het scherm draaien in het menu en dan TomTom openen. Het is natuurlijk veel makkelijker als dat gewoon in TomTom kan.
ferretje
4th Gear member
Berichten: 688
Lid geworden op: 17.07.2007 - 19:58

Sysopje op je Nokia zit links een knop met twee balleteje en cirkeltjes
als je die even ingedrukt houdt gaat hij naar een soort van filemanager. je kiest dan voor standby en je bent in het beginscherm van de N95. Je draait dan je scherm en op dezelfde wijze ga je terug naar TomTom. Volgens mij moet dat werken. zonder tomtom af te sluiten....
Sysopje
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19.11.2006 - 20:32

ferretje schreef:Sysopje op je Nokia zit links een knop met twee balleteje en cirkeltjes
als je die even ingedrukt houdt gaat hij naar een soort van filemanager. je kiest dan voor standby en je bent in het beginscherm van de N95. Je draait dan je scherm en op dezelfde wijze ga je terug naar TomTom. Volgens mij moet dat werken. zonder tomtom af te sluiten....
Helaas, werkt niet. Ik heb dan hetzelfde effect als ik in TomTom zit en het scherm draai door middel van de slider. Ik zie alleen bovenin en onderin een klein stukje TomTom.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”