volvo 440 stroomstoring

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
ovlov440
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20.10.2007 - 16:00

Wie kan mij helpen.
Na het wassen van mijn volvo 440 uit ' 93 wilde hij niet meer starten.
Na eerste onderzoek bleek dat de brandstofpomp geen voeding meer kreeg. Na dit verholpen te hebben (nieuwe draad getrokken naar de zekering toe) bleek dat de bobine ook geen stroom krijgt en de vliegwielsensor ook niet.
Wie weet waar dit aan zou kunnen liggen
Zit deze stroomvoorziening via een relais geschakeld. ? Zo, ja welk relais.
Als ik rechtstreeks de bobine voeding geef wil hij wel aanslaan maar kan dit niet omdat de vliegwielsensor dit over moet nemen en die krijgt ook geen stroom.
Waar moet ik dit probleem zoeken?
apohollanda
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 25.02.2007 - 21:47

bij mijn volvo 440 uit 1992, was de probleem bij de draaiknop van de lichten. na het vervangen van de knop was het weer ok
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

geen zekering eruit?
ovlov440
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20.10.2007 - 16:00

Het euvel met m'n Volvo 440 uit 1993 is gistereenavond verholpen. Het was een mega zoekklus. Ik heb werkelijk alles los gehad onder het dashboard. Het bleek het relais te zijn bij de computer die slecht contact maakte. Maar het geeft een heerlijk gevoel dat hij het nu weer goed doet.

Volgend probleem wil ik graag aan jullie voorleggen. De benzinemeter geeft te weinig aan. Ik meet met het testlampje een heel zwak stroompje op de groen-zwarte draad als ik het stekkertje bij de tank los haal. Het testlampje gaat maar net gloeien. Als oplossing wil ik een nieuwe 12 volt draad hier naar toe trekken. Maar omdat het elementje van de vlotter in de tank zit wil ik HEEL zeker weten of dit wel mag anders krijg ik vuurwerk.! En dat risico wil ik niet lopen.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

de benzine meter is gecombineerd met de temperatuurmeter,daarachter zit een printplaatje die helaas wel is stuk gaan.

je moet de draad die van de meter afkomt aan massa leggen en kijken of de meter oploopt.
op een draad heb je een constante plus bij het starten die is van de benzinepomp.
ovlov440
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20.10.2007 - 16:00

Dus er gaat geen 12 volt naar de vlotter begrijp ik uit jouw verhaal.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

ja,voor de pomp
eentje massa
eentje voor benzine lampje en eentje voor de meter
ovlov440
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20.10.2007 - 16:00

OK, nou begrijp ik je. Super Dankjewel.
Dan ga ik eerst maar eens dat printje checken waar je het over had.
Het is volgens mij gewoon een slecht contact of breuk want soms loopt de meter gewoon op en dan valt hij spontaan weer terug.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

leg eerst die draad achter aan massa voordat je de boel gaat demonteren,het kan natuurlijk ook de tankvlotter zelf zijn die moeilijk doet.
ovlov440
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20.10.2007 - 16:00

OK zal ik doen.
Maar dan zou de pomp ook niet goed moeten werken als de massa in die stekker niet goed is, toch?
Gebruikersavatar
volvogrill
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 23.12.2004 - 22:29
Locatie: nederland

ovlov de benzinetank element is apart kwa werking/maar samen gemonteerd
in de tank.helaas niet apart te vernieuwen,compleet vervangen/of soldeer
verbinding slecht.draadje gebroken???
groet volvogrill
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

het gaat denk ik ook niet om de massa draad,
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”