De motortemperatuur van mijn 2.4T (nov 2000) is opeens wat lager dan vroeger. Normaalgesproken staat de meter kaarsrecht (verticaal, 12 uur). Sinds een week komt de meter niet verder dan het dunne streepje voor de kaarsrecht stand, zeg maar 11 uur. Lijkt me niet goed, oorzaak zou m.i. de thermostaat kunnen zijn, maar evt. ook de sensor die de motortemperatuur meet.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Motortemperatuur te laag
- plim
- 4th Gear member
als het verbruik ook is toegenomen is het waarschijnlijk de thermostaat.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ik heb vandaag mij thermostaat ook vervangen.
Door het koude weer merk je dat nu (pas)!
Op gas maar twee streepje omhoog en op benzine 3 streepjes.
De verdamper had het zwaar!
Door het koude weer merk je dat nu (pas)!
Op gas maar twee streepje omhoog en op benzine 3 streepjes.
De verdamper had het zwaar!

Perfect opgelost, ik heb NU het idee dat de thermostaat al langer stuk was (inhouden bij bepaalde toerentallen werd steeds erger).
Waarschijnlijk deze zomer al. Rijdt nu perfect op gas, niet meer inhouden.
Probleem opgelost voor ± 17 euro (wel zelf vervangen)
Pakking materiaal heb je niet nodig, zit een rubberen ring bij die om het thermostaat zit.
Waarschijnlijk deze zomer al. Rijdt nu perfect op gas, niet meer inhouden.
Probleem opgelost voor ± 17 euro (wel zelf vervangen)
Pakking materiaal heb je niet nodig, zit een rubberen ring bij die om het thermostaat zit.