Wie heeft er een gechipte tdi

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
M_Bruinsma
1st Gear member

Hallo allemaal!!

Is er misschien iemand uit de buurt van Utrecht die mij eens een paar kilometers in zijn of haar gechipte auto zou willen laten rijden, dit omdat ik gewoon benieuwd ben naar de resultaten.

Zelf ben ik nl aan het overwegen om te chippen. maar wil graag "voelen" wat het met de auto doet!!!

Groeten Maarten Bruinsma
MY06 S80 D5 >200pk & >450nm 190.300km &
MY90 V70 2,5D 388.750km
Sam
5th Gear member

maakt toch niks uit tenzij je zelfde type en motorisatie kan vinden. en dan nog is het twijfelachtig dat de verschillen enkel van het chippen komen
Winnox
2nd Gear member

Er is al redelijk verschil in een ecu met achteraan 776 (zoals jij waarschijnlijk hebt) en een oudere.

En "gechipt" bij de ene is niet zoals "gechipt" bij de andere. Er is dus een redelijk groot verschil in kwaliteit en kennis tussen de tuningbedrijven.
Ga bij bekende namen, bij gebrek aan een officieel kwaliteitslabel is dat nog steeds de beste gok.

En euh... power went snel, dus na een maand of zo ben je het eigenlijk gewoon.
PJR
2nd Gear member

Hallo Maarten,

Ook ik ben van mening dat het verschil (voor en na tunen) met je eigen auto niet te vergelijken is met een auto van een ander tijdens een proefrit.

Ik heb zelf al twee hele duidelijke praktijk voorbeelden van "de ene auto is de andere niet"

deze auto's waren/zijn niet van mij en het zijn beiden (alle vier) geen Volvo's. Ik heb er echter voldoende in gereden om de auto's toch te kunnen vergelijken.

- BMW 330d gechipt was zelfs langzamer dan een ongechipte 330d
- VW Passat 115 PK was echt aanmerkelijker trager dan exact een zelfde type met nagenoeg een gelijk aantal kilometers.

Het lag niet aan de berijder, want ook dat hebben we getracht te ondervangen door van bestuurder te wisselen.

Je zal het verschil met je eigen auto echt heel goed kunnen merken, maar het is inderdaad waar dat power snel went. Ik heb de laatste drie jaar zonder chip gereden en het in mijn S80 2.5D (TDI) niet gemist. In de auto die ik daarvoor reed ging ik van de 130 pk naar de 181pk en dat was echt een enorme vooruitgang!
V70 2.4D Edition Sport 01-´07
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
MichelV70
2nd Gear member

Maarten gewoon laten chippen bij bijv. Fasttech, Hartog of één van de vele anderen.

Ik heb een 2.5d = TDI nieuw model, ga je van 140 naar 170 tot 178 pk en koppel wordt 360NM

Het verschil is er wel degelijk: inhalen gaat veel sneller en hij stampt in één keer door naar de 200 km. daarna wordt het wat minder.

Maar om je nou even met 150 + met mijn auto door Utrecht te laten rijden gaat wat ver.

Er staat nog veel meer over de tuning van deze motor op dit forum.

Succes.
XC60 D4 Inscription 2016
Polestar 2 awd
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”