Beste 240-bezitters, graag uw aandacht voor het volgende:
Wat is jullie ervaring met Volvo-garages, en dan bedoel ik de 'echte' Volvo-dealer (die bedrijven met enkel S- en V-uitvoeringen, alles van voor 2000 ontbreekt in dit soort garages.....): Onze eigen ervaringen zijn bijzonder slecht: of er wordt over 'ouwe troep' gepraat, bij het binnenlopen der garage trekt men de neus op en repareren (ook de kleinste lulligheidjes) komt steeds sporaischer voor. Mijn verklaring: een 240 kun je niet aan een computer hangen om een diagnose te maken en kennis van 'motoren' en 'auto's' is bij de huidige monteurs bedroevend laag......
Deze opmerking nav de volgende ervaring: Onze 245 ging op vakantie stuk. Nadat een monhteur uit de tijud van de eerste T-Ford er niets mee aankon, is de auto naar een Volvo-dealer gegaan, waar ze twee(!) weken hebben lopen klieren, overigens zonder resultaat. De auto is uiteindelijk op transport gegaan en naar de garage gegaan waar hij al 'zijn hele leven' heen is geweest. De eigenaar van die garage (geen Volvo-dealer dus, hoewel hij uitsluitend in 700- 200- en 900-series doet) vervangt 1 (één) zekering van 20 cent, en voila, de auto doet het weer.....
Volvo-garages
- Henri144
- 3rd Gear member
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 23.06.2006 - 16:44
- Locatie: Grunn!
Good Old Vierkante Bakken Rule!
Getattooeerd armpje uit het raam en opzien baren maar....
:headbang:
V70 Classic 2.5 10V-1998 & 245 GLE B230-1992 & 144 B18A-1967
The Dude: 'I once dabbled in pacifism, not in 'Nam of course'
The Big Lebowski Quote Generator
Getattooeerd armpje uit het raam en opzien baren maar....

V70 Classic 2.5 10V-1998 & 245 GLE B230-1992 & 144 B18A-1967
The Dude: 'I once dabbled in pacifism, not in 'Nam of course'
The Big Lebowski Quote Generator
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41376
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik had het er jl. zaterdag toevallig bij een dealer over.
Het wordt inderdaad steeds moeilijker om een échte monteur te vinden. De jongens die nu van school komen hebben daar soms niet eens meer belangstelling voor. het lijkt wel of ze geen vieze handen meer willen hebben. Probleem is dat de 'oude' monteurs aan het uitsterven zijn.
Je zult dus steeds vaker zien dat er kleine gespecialiseerde garages komen, die alleen nog 'oude' Volvo's gaan behandelen.
Bij mijn 'eigen' dealer zie ik overigens nog steeds regelmatig Volvo's uit de 200 serie op de brug staan. Alleen het uurtarief van de dealer is een stuk hoger dan dat van een niet-dealer.
Het wordt inderdaad steeds moeilijker om een échte monteur te vinden. De jongens die nu van school komen hebben daar soms niet eens meer belangstelling voor. het lijkt wel of ze geen vieze handen meer willen hebben. Probleem is dat de 'oude' monteurs aan het uitsterven zijn.
Je zult dus steeds vaker zien dat er kleine gespecialiseerde garages komen, die alleen nog 'oude' Volvo's gaan behandelen.
Bij mijn 'eigen' dealer zie ik overigens nog steeds regelmatig Volvo's uit de 200 serie op de brug staan. Alleen het uurtarief van de dealer is een stuk hoger dan dat van een niet-dealer.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Ik merk inderdaad dat jongeren dat niet meer willen. In mijn klas(ja ik leer voor monteur) zie je veel gasten het doen omdat ze auto`s en tupperware erop leuk vinden en ze denk dat die computer eraan hangen lekker makkelijk is, en daarom dit vak leren..Ben schreef:Ik had het er jl. zaterdag toevallig bij een dealer over.
Het wordt inderdaad steeds moeilijker om een échte monteur te vinden. De jongens die nu van school komen hebben daar soms niet eens meer belangstelling voor. het lijkt wel of ze geen vieze handen meer willen hebben. Probleem is dat de 'oude' monteurs aan het uitsterven zijn.
Je zult dus steeds vaker zien dat er kleine gespecialiseerde garages komen, die alleen nog 'oude' Volvo's gaan behandelen.
Bij mijn 'eigen' dealer zie ik overigens nog steeds regelmatig Volvo's uit de 200 serie op de brug staan. Alleen het uurtarief van de dealer is een stuk hoger dan dat van een niet-dealer.
Ik heb een hekel aan moderne electronica, uitlezen vind ik geen zak aan, want je krijgt een code, so what..
Ik ben er volgens een aantal nog een van "de oude stempel".. Waar vind je nog jongeren die oldtimers en restaureren en doen van die dingen nog leuk vinden ?
Ik ben er in iedergeval gelukkig nog 1 ! en ben dr trots op, net als op mijn 144 !
Gr. Davey
144 Driver Bij Uitstek
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Ik ben sowiezo niet zo'n fan van de dealer. Niet om zijn gebrek aan knowhow, dat valt volgens mij nog wel mee, maar wel om zijn exorbitante prijzen. Ik breng mijn Volvo's naar een goede allrounder die voor normale prijzen mijn auto's perfect onderhoudt.
Tja en dan het verhaal van de nieuwe generatie monteurs; ik ben erg blij met mijn service-monteurs bij de rally; jonge kerels die het ambacht nog verstaan en zeker niet bang zijn voor vieze handjes: ZE ZIJN ER DUS NOG WEL!
Tja en dan het verhaal van de nieuwe generatie monteurs; ik ben erg blij met mijn service-monteurs bij de rally; jonge kerels die het ambacht nog verstaan en zeker niet bang zijn voor vieze handjes: ZE ZIJN ER DUS NOG WEL!
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- Henri144
- 3rd Gear member
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 23.06.2006 - 16:44
- Locatie: Grunn!
Ja, ook wij gaan niet naar een Volvo-dealer, maar soms kun je niet anders en dan valt het me allemaal toch weer erg tegen. Misschien dat e.e.a. aan mij ligt, maar ik vind diverse garage-houders (echte dealers dus) doorgaans nogal arrogant waar het een ouder model betreft. Maar zoals gezegd, dat is mijn ervaring.
Good Old Vierkante Bakken Rule!
Getattooeerd armpje uit het raam en opzien baren maar....
:headbang:
V70 Classic 2.5 10V-1998 & 245 GLE B230-1992 & 144 B18A-1967
The Dude: 'I once dabbled in pacifism, not in 'Nam of course'
The Big Lebowski Quote Generator
Getattooeerd armpje uit het raam en opzien baren maar....

V70 Classic 2.5 10V-1998 & 245 GLE B230-1992 & 144 B18A-1967
The Dude: 'I once dabbled in pacifism, not in 'Nam of course'
The Big Lebowski Quote Generator
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4593
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
ik kom al jaren met de Amazon bij Slubo in Doetinchem; enthousiaste mensen, kennen de oude Volvo's als geen ander, maar onderhouden ook andere soorten Volvo's; en het uurtarief is ongeveer de helft van de zg. echte dealer
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 25.08.2007 - 11:26
- Locatie: Zandhoven
Zelfde ervaring in Vlaanderen, onlangs was er een draad van een bout aan een van de wielen van mijn 240 stuk. Ik werd verplicht ze alle 20 te vervangen, en dan zei de verkoper me nog botweg " wie rijdt er nu nog met een 240"
Het grapje koste me wel 250 euro.
Sindsdien blijf ik weg bij een volvo dealer en houd ik me aan een garagist alle merken
Het grapje koste me wel 250 euro.
Sindsdien blijf ik weg bij een volvo dealer en houd ik me aan een garagist alle merken
240DL/ LPG 116000KM
BJ 1986
BJ 1986
- Peter Timmer
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 09.10.2004 - 14:51
- Locatie: Hardinxveld Giessendam
Het is niet bij alle dealers zo, maar wel bij de meeste!!
Ik weet een (of drie?) dealer te zitten rond het midden van het land, waar ze nog wel echte monteurs in dienst hebben EN liefde voor de oudere modellen.
Ik weet echter ook dealers (meer bij mij in de buurt) waar ze vragen (als je onderdelen komt kopen): Is dat voor dat oude ding daar voor de showroom?
Dan staat er een 142 voor de showroom en bestel je toch echt onderdelen voor een 245.
Ik weet een (of drie?) dealer te zitten rond het midden van het land, waar ze nog wel echte monteurs in dienst hebben EN liefde voor de oudere modellen.
Ik weet echter ook dealers (meer bij mij in de buurt) waar ze vragen (als je onderdelen komt kopen): Is dat voor dat oude ding daar voor de showroom?
Dan staat er een 142 voor de showroom en bestel je toch echt onderdelen voor een 245.
Volvo 240 GL 1987 automaat
Volvo 245 L 1977
Volvo 265 DL 1977 in (veel ) onderdelen
Volvo 142 1972 nog geen 100.000 km
Volvo 245 L 1977
Volvo 265 DL 1977 in (veel ) onderdelen
Volvo 142 1972 nog geen 100.000 km
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
laat ik van te voren even duidelijk aangeven dat ik niet wil generaliseren of iemand op de tenen wil trappen, want ik weet dat er ook dealers zijn die wel die de voorouders van de huidige modellen op de weg willen houden...
Maar het grote probleem aan onze ietwat oudere auto's is, is dat er te weinig aan stuk gaat om er veel geld aan te kunnen verdienen.
Maar het grote probleem aan onze ietwat oudere auto's is, is dat er te weinig aan stuk gaat om er veel geld aan te kunnen verdienen.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Kunnen we hieruit de conclusie trekken dat er in ieder geval tot pakweg 2055 een goede Volvo-garage is waar we met onze "oude" Volvo terecht kunnen?Davey - Old Skool Volvo schreef:Ik ben er volgens een aantal nog een van "de oude stempel".. Waar vind je nog jongeren die oldtimers en restaureren en doen van die dingen nog leuk vinden ?
Ook ik heb matige ervaringen met de plaatselijke Volvo-dealer. Tip: als je een beetje 'normaal' geholpen wilt worden, neem dan je vrouw of vriendin (of je zus of de buurvrouw) mee en ga zelf een beetje achteraf staan... Ja, het is triest.
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
- Peter Timmer
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 09.10.2004 - 14:51
- Locatie: Hardinxveld Giessendam
Je weet zeker dat het niet je uiterlijk of je adem is die ze afschrikt?geestschrijver schreef:als je een beetje 'normaal' geholpen wilt worden, neem dan je vrouw of vriendin (of je zus of de buurvrouw) mee en ga zelf een beetje achteraf staan... Ja, het is triest.

Misschien komt het wel door je lange haar? :rr:
Volvo 240 GL 1987 automaat
Volvo 245 L 1977
Volvo 265 DL 1977 in (veel ) onderdelen
Volvo 142 1972 nog geen 100.000 km
Volvo 245 L 1977
Volvo 265 DL 1977 in (veel ) onderdelen
Volvo 142 1972 nog geen 100.000 km
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Ondenkbaar! (Nou ja, die adem zou misschien nog kunnen.)Peter Timmer schreef: Je weet zeker dat het niet je uiterlijk of je adem is die ze afschrikt?
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
- Rubicon
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 16:32
- Locatie: Gent
Cosign,
Mijn ervaringen met de Volvo-dealer/garage (België) zijn ook niet bijster goed. Ik werd wel heel erg vriendelijk onthaald, sympathieke peren daar, maar het was duidelijk dat mijn 240 daar flink uit de toon viel tussen al die andere Volvo-'jonkies'. Ze hebben meer dan een week gezocht naar de oorzaak van het wel heel erg slecht lopen van de motor, en waren eigenlijk van in het begin al van plan om de computer te vervangen. Dat heb je met garages waarin vnl moderne wagens over de vloer komen: motor loopt niet, dus de computer zal wel kapot zijn! Ik dacht er zelf helemaal anders over, en heb gewapend met bergen andere tips en suggesties van het Volvolvo-forum mijn auto daar weggehaald. Ging overigens heel moeilijk, hij liep bijna niet meer.
Toevallig had ik net hiervoor nl. zowat in (het verlengde van) mijn eigen straat een heel kleine particuliere garage ontdekt. Ff navraag gedaan, en wat bleek: een monteur op leeftijd die zelf jarenlang met een 240 had rondgereden en 't ding van binnen en buiten kende! Met een papieren stapel tips en mijn verhaal de Volvo daar achter gelaten en na een dag mocht ik 'm alweer, lopend als een naaimachientje, ophalen. De benzinedrukregelaar bleek stuk. Niks computer dus!
Conclusie: aardige lui, met een hart voor Volvo, die Volvogarage, maar helemaal geen voeling meer met de mechanische know-how van een oudere auto. Ze hadden er gewoon geen idee van waar ze moesten beginnen zoeken!
Mijn ervaringen met de Volvo-dealer/garage (België) zijn ook niet bijster goed. Ik werd wel heel erg vriendelijk onthaald, sympathieke peren daar, maar het was duidelijk dat mijn 240 daar flink uit de toon viel tussen al die andere Volvo-'jonkies'. Ze hebben meer dan een week gezocht naar de oorzaak van het wel heel erg slecht lopen van de motor, en waren eigenlijk van in het begin al van plan om de computer te vervangen. Dat heb je met garages waarin vnl moderne wagens over de vloer komen: motor loopt niet, dus de computer zal wel kapot zijn! Ik dacht er zelf helemaal anders over, en heb gewapend met bergen andere tips en suggesties van het Volvolvo-forum mijn auto daar weggehaald. Ging overigens heel moeilijk, hij liep bijna niet meer.
Toevallig had ik net hiervoor nl. zowat in (het verlengde van) mijn eigen straat een heel kleine particuliere garage ontdekt. Ff navraag gedaan, en wat bleek: een monteur op leeftijd die zelf jarenlang met een 240 had rondgereden en 't ding van binnen en buiten kende! Met een papieren stapel tips en mijn verhaal de Volvo daar achter gelaten en na een dag mocht ik 'm alweer, lopend als een naaimachientje, ophalen. De benzinedrukregelaar bleek stuk. Niks computer dus!
Conclusie: aardige lui, met een hart voor Volvo, die Volvogarage, maar helemaal geen voeling meer met de mechanische know-how van een oudere auto. Ze hadden er gewoon geen idee van waar ze moesten beginnen zoeken!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
--------------------------------------------------------------------------------
Het is niet bij alle dealers zo, maar wel bij de meeste!!
Ik weet een (of drie?) dealer te zitten rond het midden van het land, waar ze nog wel echte monteurs in dienst hebben EN liefde voor de oudere modellen.
Deze opmerking bevalt mij wel..
Het is niet bij alle dealers zo, maar wel bij de meeste!!
Ik weet een (of drie?) dealer te zitten rond het midden van het land, waar ze nog wel echte monteurs in dienst hebben EN liefde voor de oudere modellen.
Deze opmerking bevalt mij wel..

- MartijnEV
- 4th Gear member
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 22:41
- Contacteer:
De officiele Volvo dealer in Ruurlo heeft tot nu toe onze beide 245's (waarvan 1 nog volledig computerloos) serieus en met alle respect behandeld. Enthousiaste monteur die deze auto's met aandacht onderzoekt, goede reparaties doet en ook tips meegeeft voor de minder moeilijke klussen die ik zelf kan doen. En ook meteen de oplossing heeft gevonden voor een al langlopende klacht, die niet was gevonden door een ander Volvo-dealerbedrijf elders in Gelderland en ook niet door een kleine, gespecialiseerde niet-officiele Volvo-garage, ook ergens in het Gelderse.
Ook het magazijn in Ruurlo gaat bij het onderdelen opzoeken voor deze oude 245's en het bestellen er van, tot aan de kleinste pakkingen en ringetjes toe, precies en respectvol te werk.
Dus niets dan lof voor deze Volvo-waardige dealer!
Ook het magazijn in Ruurlo gaat bij het onderdelen opzoeken voor deze oude 245's en het bestellen er van, tot aan de kleinste pakkingen en ringetjes toe, precies en respectvol te werk.
Dus niets dan lof voor deze Volvo-waardige dealer!
in bestelling: XC40 Recharge Pure Electric SMSR Plus MY2024
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
- RaoulC
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 17.09.2007 - 11:51
- Locatie: Gent
Het is bekend dat de levensduur van een Volvo best hoog ligt. Als tweede of derde eigenaar van een auto heb je vaak nog een goede wagen. Iedere tweedehandskoper is natuurlijk een verloren nieuwkoper, maar niet iedereen kan een nieuwe veroorloven.Maar het grote probleem aan onze ietwat oudere auto's is, is dat er te weinig aan stuk gaat om er veel geld aan te kunnen verdienen.
Terug naar de topic. Ik heb goede ervaringen met mijn dealer in de buurt maar dat is nog enkel op het vlak van aanschaffen van onderdelen. De reparaties tot zover heb ik zelf uitgevoerd. Dit waren geen al te grootte maar het vervangen van kabels en doorlichten van onstekingssyteem e.d. heeft me wat dure uurtjes uitgespaart.
Ik merkte wel dat ze niet met open armen op me afkwamen. Ze laten je even draaien bij de balie, de 2 verkopers, blijven je observeren vanuit hun hok. En dan ben ik ook niet de beroertste om me zelf te zetelen achter het stuur van de nieuwe S80 executive, dan heb je heel snel hun aandacht. Onder het motto even proberen hoe dat zit, is het gesprek snel gemaakt. Gelukkkig heb ik een betere band opgebouwd met de magazijn beheerder die ik mijn order door bel en bij het ophalen keuvelen we nog wat over de stand van zaken. Wat dat betreft zit het dus wel goed en verkopers blijven verkopers, als je niets van hen wilt kopen moet je ook niets van ze verwachten.
sinds augustus '11 850 2,5ltr BJ'95 benzine
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 20.08.2007 - 16:39
Hallo,
Dat Volvo dealers tegenwoordig niet meer zo meegaand of gewoon zijn, maar een wat arrogante inslag hebben (behalve als je een nieuwe wilt kopen, dan kwijlen ze je onder....), ligt volgens mijn aan de importeur in Beesd. Zelf kom ik uit de truckwereld. Daar is bij Volvo een soortgelijke arrogantie al een jaar of 10 geleden ontstaan. Waarom? Omdat ze een zeer goed produkt aanbieden wat gretig aftrek vindt. Dan kun je achterover leunen en uit de hoogte op het voetvolk neerkijken. De vechtersmentaliteit is verdwenen.
25 Jaar geleden was een Volvo (personenauto) een werkpaard, dat je kon mishandelen en dat je toch trouw bleef. Nu is het meer een luxe paard en de dealers passen zich daarbij aan. Tsja, en dan kom jij met je werkpaard aanzetten........
Groet,
DJ
Ps: Ik wil de goede dealers niet tekort doen. Daar waar de oude garde nog niet verjaagd is door Beesd of door een horde managers, is het nog goed toeven. Maar die zul je wel met een lampje moeten zoeken. Ook heb ik het idee dat voormalige dealers die door Beesd geroyeerd zijn, maar toch nog in Volvo doen, wel vechten voor iedere klant.
Dat Volvo dealers tegenwoordig niet meer zo meegaand of gewoon zijn, maar een wat arrogante inslag hebben (behalve als je een nieuwe wilt kopen, dan kwijlen ze je onder....), ligt volgens mijn aan de importeur in Beesd. Zelf kom ik uit de truckwereld. Daar is bij Volvo een soortgelijke arrogantie al een jaar of 10 geleden ontstaan. Waarom? Omdat ze een zeer goed produkt aanbieden wat gretig aftrek vindt. Dan kun je achterover leunen en uit de hoogte op het voetvolk neerkijken. De vechtersmentaliteit is verdwenen.
25 Jaar geleden was een Volvo (personenauto) een werkpaard, dat je kon mishandelen en dat je toch trouw bleef. Nu is het meer een luxe paard en de dealers passen zich daarbij aan. Tsja, en dan kom jij met je werkpaard aanzetten........
Groet,
DJ
Ps: Ik wil de goede dealers niet tekort doen. Daar waar de oude garde nog niet verjaagd is door Beesd of door een horde managers, is het nog goed toeven. Maar die zul je wel met een lampje moeten zoeken. Ook heb ik het idee dat voormalige dealers die door Beesd geroyeerd zijn, maar toch nog in Volvo doen, wel vechten voor iedere klant.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Kijk is bij de gemiddelde Volvo dealer in de werkplaats,oudere monteurs zul je daar zeer weinig aantreffen,om de simpele reden dat dit soort monteurs te duur zijn.
De monteurs die er werken zijn jonge jongens zonder ervaring die vaak alleen onderdelen kunnen wisselen,maar niets kunnen repareren.
Waarom zijn er geen oudere monteurs meer,simpel gezegd omdat die te duur zijn,je betaald immers het zelfde uurtarief voor een jongeman die voor veel minder op de loonlijst staat dan een oudere monteur.
Voor een aantal jaren geleden ging het nog om vakmanschap,nu tellen de euro,s alleen nog.
Ik spreek uit ervaring,ik heb zelf 43 jaar in het vak gezeten,waarvan een groot deel bij Volvo.
De monteurs die er werken zijn jonge jongens zonder ervaring die vaak alleen onderdelen kunnen wisselen,maar niets kunnen repareren.
Waarom zijn er geen oudere monteurs meer,simpel gezegd omdat die te duur zijn,je betaald immers het zelfde uurtarief voor een jongeman die voor veel minder op de loonlijst staat dan een oudere monteur.
Voor een aantal jaren geleden ging het nog om vakmanschap,nu tellen de euro,s alleen nog.
Ik spreek uit ervaring,ik heb zelf 43 jaar in het vak gezeten,waarvan een groot deel bij Volvo.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 20.08.2007 - 16:39
Hallo Ramon,
Koester en onderhoud je vakmanschap, al is het maar voor je eigen gemoed. Ik ben wat jonger dan jij, maar ook ik erger me aan de jonge garde die alles denkt te weten maar niets kan. De goede en bescheiden jongens komen vanzelf boven drijven en er komt een een tijd dat iemand die z'n vak verstaat en met z'n handen kan maken wat z'n ogen zien, beter betaald wordt dan de zichzelf instand houdende managerskliek. Want daar komt hopelijk een keer de konijnenziekte in.....
Probleem is, dat, zoals je al vernoemde, tegenwoordig alles om het geld en de status draait. Liefde voor het vak is er niet meer bij. Maar ook de klant is hier schuld aan. Ik denk dat de tegenwoordige Volvo klant zich in twee groepen splitst: Zij die elke paar jaar een nieuwe auto kopen. Rijden erg veel en willen gewoon een goede auto of rijden weinig en gaan voor status. De andere groep bestaat uit lieden die de kwaliteit van (oudere) Volvo's waarderen. En ervoor zorgen dat deze goede auto's nog ouder worden. Tussen deze groepen zit erg weinig. Logisch dat Volvo Nederland voor de eerste groep gaat.
Misschien is het een idee om door leden van dit forum een selectie te maken van Volvo onderhoudsbedrijven (mogen ook de goede dealers bij zijn), waar de tweede groep nog netjes behandeld wordt? Nieuwe topic?
Groet,
DJ
Koester en onderhoud je vakmanschap, al is het maar voor je eigen gemoed. Ik ben wat jonger dan jij, maar ook ik erger me aan de jonge garde die alles denkt te weten maar niets kan. De goede en bescheiden jongens komen vanzelf boven drijven en er komt een een tijd dat iemand die z'n vak verstaat en met z'n handen kan maken wat z'n ogen zien, beter betaald wordt dan de zichzelf instand houdende managerskliek. Want daar komt hopelijk een keer de konijnenziekte in.....
Probleem is, dat, zoals je al vernoemde, tegenwoordig alles om het geld en de status draait. Liefde voor het vak is er niet meer bij. Maar ook de klant is hier schuld aan. Ik denk dat de tegenwoordige Volvo klant zich in twee groepen splitst: Zij die elke paar jaar een nieuwe auto kopen. Rijden erg veel en willen gewoon een goede auto of rijden weinig en gaan voor status. De andere groep bestaat uit lieden die de kwaliteit van (oudere) Volvo's waarderen. En ervoor zorgen dat deze goede auto's nog ouder worden. Tussen deze groepen zit erg weinig. Logisch dat Volvo Nederland voor de eerste groep gaat.
Misschien is het een idee om door leden van dit forum een selectie te maken van Volvo onderhoudsbedrijven (mogen ook de goede dealers bij zijn), waar de tweede groep nog netjes behandeld wordt? Nieuwe topic?
Groet,
DJ
- Henri144
- 3rd Gear member
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 23.06.2006 - 16:44
- Locatie: Grunn!
Wel, de teneur is wel dat 'met je 245 naar een Volvo-dealer gaan' niet echt geweldig lijkt.... Wij gaan dan ook maar gewoon naar het oldtimermannetje, die er tenminste wel wat mee kan. En bovendien eerlijk is. En niet verschrikkelijk duur. Ik zou nog wel even kunnen doorgaan, maar dat doe ik niet deze keer 

Good Old Vierkante Bakken Rule!
Getattooeerd armpje uit het raam en opzien baren maar....
:headbang:
V70 Classic 2.5 10V-1998 & 245 GLE B230-1992 & 144 B18A-1967
The Dude: 'I once dabbled in pacifism, not in 'Nam of course'
The Big Lebowski Quote Generator
Getattooeerd armpje uit het raam en opzien baren maar....

V70 Classic 2.5 10V-1998 & 245 GLE B230-1992 & 144 B18A-1967
The Dude: 'I once dabbled in pacifism, not in 'Nam of course'
The Big Lebowski Quote Generator