Hoi
Ik heb zopas mijn gecrashte volvo 480 turbo van '93(die ik nu voor onderdelen hou) ingeruild voor een 440 turbo van '94 van 150000 km, de eigenaar had hem net in orde laten zetten maar verkocht hem omdat hij geld nodig had voor zijn 480-er in orde te zetten. 1 van zijn 3 480-ers trouwens.
Via vrienden had ik vernomen dat ie twijfelde welke van de 4 wagens hij zou wegdoen, uiteindelijk heeft hij naar mijn mening de beste weggedaan. Het is een jongen van 20, en hij vind 480-ers cooler om mee te rijden.
Wat is er dus net vernieuwd aan die wagen?
Koppakking, kleppen, kleppendeksel, bougies, bougiekabels, rotor en verdelerkap, alternator, een remklauw, de remblokken, distributieriem en spanrollen, olie, oliefilter, injectoren...
Hij draait als een zonnetje en rijdt perfect!
edit: soms bij gas lossen wat schokken, maar dat hebben ze bijna allemaal...
Helaas 's morgens, bij koudstart wil ie amper starten. Pas na de tweede keer start ie met moeite. Voor de rest van de dag start ie perfect, rijdt ie perfect, ook met verhoogde turbodruk. Ik heb de batterij al vernieuwd maar dit hielp niets.
Ik heb ook de indruk dat ie ook veel meer benzine verbruikt dan mijn 480 turbo,
Mijn vermoeden gaat naar de lambdasonde of eventueel de koudstartsensor, maar hoe kan ik dit verifiëren?
Alvast bedankt!
Groeten
koudstart probleem
-
- 3rd Gear member
Ik heb vandaag de weerstandswaarde vergeleken van de koudstartsensor, mijn 480, die overigens na een maand stilstand van de eerste keer startte, had 9, 22 Kilo ohm
De 440 had 4,5 Kilo ohm
Het kan wel zijn dat dit is omdat de 440 gisterenmiddag nog gereden had, alhoewel, het heeft gevroren vannacht...
Ik ga morgen nog eens de weerstandswaarden vergelijken, en dan een potentiometer plaatsen op de 440, de koudstartsensor eruithalen is precies wel een werkje heb ik al willen zien, raak je nogal moeilijk aan...
De 440 had 4,5 Kilo ohm
Het kan wel zijn dat dit is omdat de 440 gisterenmiddag nog gereden had, alhoewel, het heeft gevroren vannacht...
Ik ga morgen nog eens de weerstandswaarden vergelijken, en dan een potentiometer plaatsen op de 440, de koudstartsensor eruithalen is precies wel een werkje heb ik al willen zien, raak je nogal moeilijk aan...