alarm

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
verhees
Starter

goedeavond iedereen, ik heb een probleempje. of beter gezegd, een kennis van mij heeft een probleempje.
hij heeft een volvo 960 met een origineel volvo klasse 3 alarm maar hij is de afstandbediening van het alarm kwijt.
heeft iemand daar ooit ervaring mee gehad en wat heb je er toen aan gedaan?
of weet iemand wat ik nou het beste kan doen?
khoor het wel.

groeten thijs
C 30 T5
4th Gear member

Ligt er maar net aan wat voor type erin zit.

Heb wat meer nodig om er iets zinnig over te kunnen zeggen.Er zijn door de jaren heen verschilende type's in omloop gebracht door Volvo.

Texalarm
Euroalarm
Volvo guard I & II

Dit alles is "orgineel" Volvo

A) Wat voor afstandbediening zat erbij ( kleur oa )?
B) Welk bouwjaar?
C) Waar controle ledje ?
verhees
Starter

ik weet zo niet welke merk het is, maar de afstandbediening is grijs met 1 knopje en het alarm ledje zit in de linker raam stijl.
weet niet of je er wat mee kan.
The Driver
2nd Gear member

Dat is het Volvo Guard model.

Maar staat hij op alarm of niet, als hij met de afstandbediening of slot is gezet, dan staat hij automatisch ook op alarm, als hij alleen met de sleutel
op slot is gedaan, dan is het alarm niet ingeschakeld.
verhees
Starter

ja hij is op slot gegaan met de aftandbediening. dus het alarm zit erop
The Driver
2nd Gear member

Volgens mij is het dan voldoende om het alarm uit te schakelen, door de desbetreffende zekering (achter de asbak ) eruit te halen.
jan weemering
4th Gear member

Ik weet het niet zeker, maar vaak kan je een alarm omzeilen door de deur met de sleutel te openen en de auto daarna binnen 5 seconden te starten.
als dit je lukt ben je waarschijnlijk de eigenaar en zal het alarm niet afgaan.
daarna is het alarm uitgeschakeled.

ik weet het niet of dit bij elk alarm zo werkt maar er zijn er wel die zo werekn
succes.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Rikvt
Starter

Hallo,

mijn alarm is ook een Volvo Guard model, en ik heb bij mijn sleutelset 2 kleine sleuteltjes gekregen.
Onder de motorkap zit er bij mij een soort zwarte alarmcentrale, welke ik met zo'n sleuteltje aan of uit kan zetten.
Ik vermoed dat dit bij U ook zo zal zijn, maar dan moet U wel het sleuteltje hebben.

Mvg. Rik
jan weemering
4th Gear member

Het kan ook zijn dat er een soort sleuteltje bij zit met aan elek kant 3 koperen lipjes welke ergens moeten worden ingeplaatst in het interieur.
bij mij zit dit stekker ingangetje aan de binnenzijde van het dashboard kastje maar kan zich ook bevinden in het vak van de middenarmsteun.

succes!
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
C 30 T5
4th Gear member

Rikvt schreef:Hallo,

mijn alarm is ook een Volvo Guard model, en ik heb bij mijn sleutelset 2 kleine sleuteltjes gekregen.
Onder de motorkap zit er bij mij een soort zwarte alarmcentrale, welke ik met zo'n sleuteltje aan of uit kan zetten.
Ik vermoed dat dit bij U ook zo zal zijn, maar dan moet U wel het sleuteltje hebben.
Mvg. Rik
Dit is het sleutelje om de noodstroom voorziening van de sirene uit te zetten. Dit is nodig als de accu los wordt gekoppeld, dit heeft niets te maken met de werking van het alarm.

jan weemering schreef:Het kan ook zijn dat er een soort sleuteltje bij zit met aan elek kant 3 koperen lipjes welke ergens moeten worden ingeplaatst in het interieur.
bij mij zit dit stekker ingangetje aan de binnenzijde van het dashboard kastje maar kan zich ook bevinden in het vak van de middenarmsteun.
succes!
Dit is het zgn Euro alarm 1 zwarte noodsleutel en 1 rode noodsleutel. Deze rode noodsleutel is ook nodig om evt nieuwe afstandbedieningen te programmeren. Ook kan men hier ( zwarte en rode ) het alarm met aan en uit zetten, het uitzetten zal meer nodig zijn omdat de startonderbreking er automatiesch op gaat.

The Driver schreef:Volgens mij is het dan voldoende om het alarm uit te schakelen, door de desbetreffende zekering (achter de asbak ) eruit te halen.
Dit is niet slim als je geen afstandbediening er meer bij zit die werkt. Om het alarm dan weer aan de praat te krijgen is te moeilijk om dat even eenvoudig uit te leggen op het forum. Het lukt ook niet altijd en dan moet er een nieuwe unit geplaatst worden.Ook werkt dan de deurvergrendeling van de andere portieren niet meer.
Battlecruiser
8th Gear member

Onder het dashboard moet ergens (soms onder het afdekklepje links) ook een sleutelcontact zitten voor het alarm. Dit is speciaal gemaakt voor de mogelijkheid dat je met lege batterijen van je afstandsbediening staat.
Met het kleine pijpsleuteltje (met de kleine lipjes) kan je dan gewoon het alarm uitzetten.

Ik had het zo ook in mijn vorige auto en dat was een 960 en het is me ook ooit gebeurd dat ik dat contact nodig had met een lege afstandsbediening. Het was ook een Volvo guard-alarm met een bedieningsunit op de a-stijl.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Hulzie
2nd Gear member
Contacteer:

Dat ding wat onder de motorkap zit, daarmee stel je toch alleen het akoestisch signaal uit? (ik heb alles zo ingesteld dat alles werk behalve het lawaai n.l. en dat heb ik daar gedaan door met de sleutel dat ding te verdraaien)

Een nieuwe originele afstandsbediening, grijs, met rood lampje, betaalde ik 52 euro voor bij de Volvo in Meppel.

Dat was incl batterij-en , maar losse batterij-en kostten bij een horloge boer 5 euro per stuk, en bij conrad 1 euro nogwat bij 10 tegelijk, dus daar heb ik een aantal ingekocht.
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”