Ik zie dat er veel geboden word op de dubbel din cd spelers en navigatie van volvo.
Wat zijn nou de voordelen van deze radio's tegenover een goede gewone headunit (los van dat het mooi uitziet)?
Wat is nou het voordeel van de hu 1205
- joost
- 7th Gear member
Buiten dat het er gewoon super uitziet is de kwaliteit ook hoog.
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
-
- 2nd Gear member
Welliswaar niet het nieuwste van het nieuwste. Maar wel verdomd handig.
Geen extra attractie voor inbrekers. Geen halfvaste/losse spullen die bij een aanrijding in de rondte kunnen gaan vliegen.
Oh, Ja:
Hebben we eerst "ontdekt" dat mobiel bellen in de auto toch niet zo goed voor de veiligheid is, gaan we nu allerlei navigatie beeldschermpjes voor ons neus inbouwen, of met een zuignap op het raam plakken Wie op dat schermpje kijkt, kijkt in ieder geval niet op de weg...
Geen extra attractie voor inbrekers. Geen halfvaste/losse spullen die bij een aanrijding in de rondte kunnen gaan vliegen.
Oh, Ja:
Hebben we eerst "ontdekt" dat mobiel bellen in de auto toch niet zo goed voor de veiligheid is, gaan we nu allerlei navigatie beeldschermpjes voor ons neus inbouwen, of met een zuignap op het raam plakken Wie op dat schermpje kijkt, kijkt in ieder geval niet op de weg...
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Idd, een sterretje in het gezichtsveld is normaal apk afkeur, het zal niet voor niets zijn, maar een rti-tje van 10x10 cm midden op de voorruit vinden we "normaal"
Vind overigens zelf een HU1205 op geen enkel front echt "bovengemiddeld", de audio is niet geweldig en de RTI ook al niet.
Vind overigens zelf een HU1205 op geen enkel front echt "bovengemiddeld", de audio is niet geweldig en de RTI ook al niet.
- Oceanracer
- Geartronic member
Ben het met Bart eens. Er zijn zeker betere en fraaiere dubbel-din systemen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker een voorstander van volledig geintregeerde systemen, maar de HU1205 oogt gewoon beter in een Volvo. Dit omdat de kleur grijs volledig in overeenstemming is met de grijs-tint die is toegepast voor de middenconsoles. Ook de grote ronde knoppen komen overeen met de andere knoppen in de auto. In latere modellen is Volvo echter overgestapt naar een zwarte kleur kunststof. Ik zou me goed kunnen voorstellen dat je dan overstapt op een dubbeldin model van bijvoorbeeld Pioneer.
De navigatie van de HU1205 is niet vlot, maar over het algemeen wel goed te gebruiken. Qua geluid blijft de HU1205 ver achter bij een Pioneer met (standaard!) Mosfett versterker. Het vermogen is dan ook ruim het dubbele, dus niet zo gek natuurlijk.
Dus kort samengevat als antwoord op je vraag: Naast dat hij fraai kan combineren met je dashboard? Geen andere voordelen.
De navigatie van de HU1205 is niet vlot, maar over het algemeen wel goed te gebruiken. Qua geluid blijft de HU1205 ver achter bij een Pioneer met (standaard!) Mosfett versterker. Het vermogen is dan ook ruim het dubbele, dus niet zo gek natuurlijk.
Dus kort samengevat als antwoord op je vraag: Naast dat hij fraai kan combineren met je dashboard? Geen andere voordelen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
Oke bdeankt voor de info,ik heb nu een alpine hu(een van de betere series) met een 4 keer 60 wat uitgangen en het bevalt wel wel goed ondanks het een ouder model is.
Alleen vind ik dubbel din wel mooi maar als de kwaliteit achteruit gaat dan doe ik het zeker niet.
Alleen vind ik dubbel din wel mooi maar als de kwaliteit achteruit gaat dan doe ik het zeker niet.
-
- 4th Gear member
het geliud viel (ook) mij alles tegen. daarnaast was de berekening soms TERGEND traag, de beschrijving niet altijd even duidelijk, de Nederlandse stem om van te walgen en ben ik in een korte periode enkele malen FIKS de verkeerde kant op gestuurd en kwam ik tot tweemaal toe uit op doodlopende bospaden. De dag daarna lag het ding op de keukentafel, en in elk geval NIET in de auto.
ja... het ziet er mooi en als 1 geheel uit, maar het is een verder een zeer gebrekkige radio als je het mij vraagt, met dito navigatiefunctie.
ja... het ziet er mooi en als 1 geheel uit, maar het is een verder een zeer gebrekkige radio als je het mij vraagt, met dito navigatiefunctie.
-
- 2nd Gear member
Wie dan precies "we" is weet ik niet, maar de politie zegt er wel wat van. Met name de "zuignap navigatie" is tegenwoordig reden voor bekeuren omdat het het uitzicht belemmert.bart simpson schreef:Idd, een sterretje in het gezichtsveld is normaal apk afkeur, het zal niet voor niets zijn, maar een rti-tje van 10x10 cm midden op de voorruit vinden we "normaal"
-
- 1st Gear member
Het is ook maar net hou je hem plaatst.Qinx schreef:Wie dan precies "we" is weet ik niet, maar de politie zegt er wel wat van. Met name de "zuignap navigatie" is tegenwoordig reden voor bekeuren omdat het het uitzicht belemmert.bart simpson schreef:Idd, een sterretje in het gezichtsveld is normaal apk afkeur, het zal niet voor niets zijn, maar een rti-tje van 10x10 cm midden op de voorruit vinden we "normaal"
Ik hang hem meestal onder op de raam en dan heb je nergens last van.
Maar je hebt ook mensen die hangen hem vlak onder hun binnenspiegel,kijk en in die gevallen kunnen de politiemensen ook moeilijk gaan doen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
"we" zijn de vele chauffeurs die ik het ding midden op de voorruit zie hebbenQinx schreef:Wie dan precies "we" is weet ik niet, maar de politie zegt er wel wat van. Met name de "zuignap navigatie" is tegenwoordig reden voor bekeuren omdat het het uitzicht belemmert.bart simpson schreef:Idd, een sterretje in het gezichtsveld is normaal apk afkeur, het zal niet voor niets zijn, maar een rti-tje van 10x10 cm midden op de voorruit vinden we "normaal"