Dringend hulp nodig met ruitenwissers

Plaats reactie
Mijn volvo s80
2nd Gear member

Ik heb onlangs S80 BJ 2000 2.4 aut benzine gekocht.Vandaag bij regen heb ik voor het eerst ruitenwissers aangezet en hoorde vreemde tikje op mijn gaspedaal.Je voelde die tikje ook dus ik was niet gek geworden.RAAR.Heeft ook iemand zulke probleem gehad.Ook bij mijn klok zie ik displey niet branden.Zal zeker lampje zijn.Portier schter en benzine klep gaat niet vanzelf dicht en als ik dat zelf doe haan ze wel open( deur niet alleen benzineklepje).Voor die probleem heb ik vervangende gekocht bij sloperij.Hoe kan ik ook weten of automaat goed werkt.Dit is mijn eerste automaat.

Bedankt

/MODS-EDIT Titel aangepast, DRINGEND HELP NODIG
Help = Hulp
Denniskl
5th Gear member

Misschien een hele rare vraag.
Heb je wel een proefrit gemaakt voordat je de auto gekocht hebt?
Dit soort dingen moeten toen al opgevallen zijn.

Die tik die je hoort en voelt, daarvoor zou ik even kijken bij de aandrijving van de ruitenwissers.
Misschien dat er iets tegen de auto zelf tikt, misschien zit er iets los.
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
ufovolvo
4th Gear member
Contacteer:

Overeenkomst ruitenwissernotor en gaspedaal: beide gemonteerd aan het schutbord. Speling op ruitenwisseraandrijving kan tikken. Zou zeker kunnen dat je zoiets op je gaspedaal voelt.

Gelukkig gaat geen enkele deur vanzelf op slot, tenminste als je dat bedoelde. Als de centrale vergrendeling een deur vergeet is er in die deur wat kapot.

Benzineklepje gaat niet tegelijk met de deuren op slot, maar een paar minuten later. Anders zou je nooit kunnen tanken als je op een pompstation de boel niet vertrouwt en de deuren op slot wilt houden.

De goede werking van een automaat beschrijven is nagenoeg onmogelijk. In stand D moet hij een beetje willen kruipen en moet je de voet op de rem houden om stil te blijven staan, als je gas geeft loopt in eerste instantie het toerental relatief hoger op, omdat de combinatie automaat/motor zal zoeken naar de ideale koppelverhoudingen voor de gevraagde actie.
Als je op snelheid rijdt en je geeft fors gas, moet de automaat terugschakelen (kick-down). Opschakelen moet (nagenoeg) schokloos gaan, zeker op een warme motor/bak. Dit zijn wat kenmerken. Anders kan je beter naar een dealer gaan en hem laten controleren.

Je meldt geen kilometerstand, maar een automaat moet redelijk probleemloos en vrijwel onderhoudsloos zo'n 250.000 kM mee kunnen, dan is meestal een keertje olieverversen (en spoelen) voldoende voor nog een zorgeloze periode.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Mijn volvo s80
2nd Gear member

Proefrit heb ik wel gemaakt.Toen was zonnig dus doe je ruitenwissers niet aan. Wat betreft benzineklep heb ik gelezen op forum dat ie later dichtgaat.Wat betreft kilometerstand 178000 dus niet veel.Aanstaande vrijdag ga ik naar dealer voor controle want ik wil gas inbouwen.
Volvo S80 2.4 Automaat Benzine Bj 2000 sinds juli 2008 Vialle G3
Mijn volvo s80
2nd Gear member

Nou langs bij Volvo garage en inderdaad rubber van linkse wisser versleten.Jongentje die daar werk keurig uitgeled hoe ik dat zelf moet doen gezien dat ik veel zelf doe.
ufovolvo
4th Gear member
Contacteer:

Ben je er in ieder geval weer een goede ruitenwisser mee opgeschoten! :wink:
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Mijn volvo s80
2nd Gear member

Nou niet wisserblad zelf maar rubber in het machanisme ergens maar schijnt niet duur te zijn wel 1 uur werk.
Plaats reactie

Terug naar “S80”