Beste mensen,
Ik wil een trekhaak demonteren van een Volvo S80 D5 uit 2005. Ik heb op het forum in een andere thread een handleiding gevonden om er een te monteren. Is het een kwestie van uitvoeren in omgekeerde volgorde of moet ik nog ergens op letten? Zijn er andere onderdelen nodig bij demontage? Bij mijn vorige auto (VW Golf) moest er namelijk een andere bumperbalk in bij demontage van de trekhaak..
Het gaat om een afneembare trekhaak met 13-polige stekker en verdere bekabeling. De bedoeling is om dit te verkopen, dus mensen met interesse hierin kunnen mij ook pm-en..
Alvast bedankt voor de reacties.
demonteren trekhaak
-
- 7th Gear member
waar doe je al die moeite voor,op marktplaats koop je ze al voor 75 euro
-
- Starter
Het gaat om een lease-auto die geleased is exclusief trekhaak. Deze trekhaak heb ik destijds zelf gekocht en er onder laten hangen. Dus deze kan er nu in principe af voordat ik de auto inlever, mits het eenvoudig te doen is en geen beschadigingen achterlaat. De prijs van die trekhaak was destijds iets van 1200 euro, dus wellicht kan ik op deze manier nog een gedeelte van het aankoopbedrag terug verdienen.. Voor 75 euro is dat de moeite waarschijnlijk niet waard, maar het lijkt me dat een originele afneembare trekhaak met 13-polige stekker en bekabeling wel wat meer oplevert..
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Alleen een losse trekhaakkogel kost op Marktplaats al 100,- en een gehele afneembare trekhaak komt al gauw op een paar honderd euro (althans voor een S80 of V70).
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- Starter
Bedankt voor de reactie. Dan loont het mijns inziens inderdaad om deze er af te halen. Blijft alleen de vraag nog: Is dit eenvoudig te doen en heb ik bij verwijderen van deze trekhaak van de nog nieuwe onderdelen nodig om de auto fatsoenlijk in te leveren bij de leasemaatschappij? Dus zonder dat het zichtbaar is.. Misschien alleen het onderste stuk van de achterbumper, waar nu een gat in zit om de afdekklep over te schuiven?
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Een trekhaak moet altijd aangemeld worden in de computer van de auto. Dus misschien moet ie ook afgemeld worden?
Verder dacht ik niet dat Volvo werkt met losse balkjes.
Alleen het oorspronkelijke achter-sleepoog zal indertijd verwijderd zijn. Dat moet eigenlijk terug, hoewel ik betwijfel of een leasemaatschappij wel zó goed kijkt. Zo'n sleepoog is bij een dealer nog wel goedkoop te krijgen, denk ik, omdat ze die toch meer de- dan monteren.
Verder dacht ik niet dat Volvo werkt met losse balkjes.
Alleen het oorspronkelijke achter-sleepoog zal indertijd verwijderd zijn. Dat moet eigenlijk terug, hoewel ik betwijfel of een leasemaatschappij wel zó goed kijkt. Zo'n sleepoog is bij een dealer nog wel goedkoop te krijgen, denk ik, omdat ze die toch meer de- dan monteren.
Volvo Rules the Road
-
- Starter
Misschien wel leuk om even te melden hoe het afgelopen is. Trekhaak zit dus met 6 bouten vast, die draai je los en dan zakt het geheel zo onder de auto vandaan. Bumper loshalen was niet nodig, alleen de randen even wat uit elkaar duwen. Qua elektriciteit ook geen probleem, stekker uitpluggen en klaar. Geen problemen met afmelden, alles werkt nog naar behoren.