beplating tussen motorkap en voorraam losmaken

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MaGNeT
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 14.02.2007 - 21:23
Locatie: Friesland

Ik heb een 740 uit '86.
Het rooster voor het aanzuigen van lucht, tussen beide ruitenwissers, heeft losgelaten en ligt nu los.
Dit gaan we morgen weer proberen vast te zetten; er kunnen nu blaadjes e.d. inkomen.

De beplating tussen motorkap en het voorraam zal dus losgehaald moeten worden (heeft zoiets een naam? :P).

Ik zie al een paar flinke bouten zitten die los moeten.
En de ruitenwissers moeten uiteraard verwijderd worden; dit lijkt ook niet zoveel werk.

Heeft iemand hier dat eerder gedaan? Gaat het gemakkelijk weer op zijn plek? Alvast bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Dat is de paravent.

Uitbouwen: ruitewisserarmen demonteren (kapjes omklappen, dan komt de moer tevoorschijn, gewoon helemaal eraf schroeven, ruitewisserarm met voorzichtig wrikken loshalen)

Rubberafdichtingen van de ruitewisserarmen losnemen.

Haal de ruitesproeierslangen los die links en rechts aan de paravent vastzitten.

Dan de 3 schroeven van de paravent eruithalen: die zitten in de richel onder motorkapzijde. eruithalen als de motorkap in normale stand openstaat.

Paravent naar voren trekken en daarna naar achteren op lichten.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
MaGNeT
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 14.02.2007 - 21:23
Locatie: Friesland

Ah, mooie naam voor zo'n ding ;) Bedankt!

Krijg ik geen problemen met lekkage als ik het weer terug monteer? De rubbers zien er overigens allemaal nog erg fris uit maar vraag me af of het kwaad kan als er wat regenwater langs zou druppen.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Je moet die paravent inderdaad zorgvuldig terugschuiven onder het rubber en dan mag er eigenlijk geen lekkage optreden. Het teveel aan water kan volgens mij trouwens alleen weg naar de waterafvoer onder de paravent.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

op de Volvo 700 vereniging staan ook plaatjes

http://www.volvo700vereniging.nl.http-l ... /node/9536
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”