Hoi,
Ik heb net een brief gekregen van de dealer. Hij roept me binnen voor een controle op de bevestigingsclips van de hoofdcilinders van de opvouwbare hardtop.
Heeft er iemand weet van een constructiefout? Er wordt gesuggereerd dat het om een routine kwaliteitscontrole gaat, maar het onderwerp van de controle wordt dusdanig specifiek omschreven, inclusief een code die ik moet opgeven bij maken van de afspraak, dat ik denk dat het hier niet echt om routine gaat.
Mvg,
Constructiefout hardtop???
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Wat zou het uitmaken? men wil hem terug om te modificeren en om erger te voorkomen
Volvo for life
- Lo-Rider
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 11.12.2006 - 16:14
Wel, men wil dat ik me tijdens de werkuren vrijmaak en langs kom... ik ben zelfstandige, dat ligt moeilijk...bart simpson schreef:Wat zou het uitmaken? men wil hem terug om te modificeren en om erger te voorkomen
Indien het een fout van Volvo betreft zou ik een vervangwagen willen...
Indien het om een gewone controle gaat en geen constructiefout ben ik niet van plan om langs te gaan, maar dan wil ik wel op papier dat het géén constructiefout betreft.
Het maakt dus wel wat uit...
- EvolvE
- 5th Gear member
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
- Locatie: Limbabwe
dan kan je het beste even je dealer bellen of je ook een vervangende
auto meekrijgt op hun kosten, en of het om een constructiefout gaat of
niet.
Erwin
auto meekrijgt op hun kosten, en of het om een constructiefout gaat of
niet.
Erwin
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20762
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
@lo-rider.
Preventieve controles en werkzaamheden zijn altijd een goede zaak.
Dat zou u zeker als zelfstandige moeten begrijpen.
Dus bel de dealer. Vraag wat er aan de hand is. @bart simpson geeft al aan wat er moet gebeuren (en als er iemand is die het kan weten is hij het). En maak een afspraak, dan krijg men in 99.9% van de gevallen op kosten van de dealer ook een vervangauto mee als het wat langer duurt.
Preventieve controles en werkzaamheden zijn altijd een goede zaak.
Dat zou u zeker als zelfstandige moeten begrijpen.
Dus bel de dealer. Vraag wat er aan de hand is. @bart simpson geeft al aan wat er moet gebeuren (en als er iemand is die het kan weten is hij het). En maak een afspraak, dan krijg men in 99.9% van de gevallen op kosten van de dealer ook een vervangauto mee als het wat langer duurt.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Lo-Rider
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 11.12.2006 - 16:14
Doe ik hoor, ik heb al contact opgenomen en maandag ga ik bellen, ik wil gewoon niet op één paard wedden en dus langs deze weg eventueel extra info bekomen.
Ik heb een vriend die bij dezelfde dealer niet zo netjes behandeld is geweest bij een probleem met zijn wagen tijdens garantie.
Ik moet zeggen dat deze dealer mij steeds goed behandeld heeft (behalve laatste verkoper, dat was een **kel), maar je weet dus maar nooit.
Ik heb een vriend die bij dezelfde dealer niet zo netjes behandeld is geweest bij een probleem met zijn wagen tijdens garantie.
Ik moet zeggen dat deze dealer mij steeds goed behandeld heeft (behalve laatste verkoper, dat was een **kel), maar je weet dus maar nooit.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 02.10.2006 - 23:08
- Locatie: Houten
De mijne gaat morgen voor de 2e x terug voor problemen met het dak. Da achterrand van het eeste dakpaneel schuurd langs het tweede paneel bij open/sluiten van het dak en is inmiddels weer kaal. Ik heb geen brief ontvangen voor een recall actie.
- Ruvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 23:37
- Locatie: Kapelle
Ik heb hiervoor ook nog geen brief gehad voor een recall actie. (Poosje terug wel 1 voor een bekabeling in de linkerdeur.) AGB wat is dit precies voor probleem wat jij met je dak hebt? Is dit een afstelling kwestie of is er meer aan de hand?
Volvo V40 T5 2014, R-Design, Rebel Blue, Dynamic line, Business Pack Pro, Winter Line, 18" Ixion II, Exterior styling kit R-design, PZ00 Leder / Charcoal / Charcoal, Diverse andere opties.
Volvo C70 T5 Momentum, Audio line, Black Sapphire metallic, Mirzam 18" 2007
Volvo S40 2.0T Sport Edition 2003
Volvo 480 2.0 1995
Volvo 480 1.7 1987
Volvo C70 T5 Momentum, Audio line, Black Sapphire metallic, Mirzam 18" 2007
Volvo S40 2.0T Sport Edition 2003
Volvo 480 2.0 1995
Volvo 480 1.7 1987
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 13:53
- Locatie: Noord-Holland
Ik heb hetzelfde als Ruvo. Maand of 2 geleden voor bekabeling linkerdeur en nog geen oproep voor het dak. Mijn C70 is van januari 2007.
Volvo C70 Tourer 2.4i geartronic Magic blue pearl (juni 2009)
Volvo C70 2.4 momentum geartronic Zilvergrijs (januari 2007)
Volvo C70 2.4 momentum geartronic Zilvergrijs (januari 2007)
- Lo-Rider
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 11.12.2006 - 16:14
Ik heb bevestiging dat het hier een servive actie noodzakelijk is, "nl. controleren en eventueel vervangen van de bevestigingsclips op de hoofdcilinders van het hardtop dak". Men zegt dat het niet dringend is en dat eventueel het eerste onderhoud kan afgewacht worden.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 23.07.2007 - 21:49
Dit is allemaal afhankelijk van het chassisnummer, de een valt in de ene campagne en de andere weer in een andere campagne !!
En dat is niet alleen met de C70 zo, maar bij alle types !!
En dat is niet alleen met de C70 zo, maar bij alle types !!
Meten is weten, als je weet wat je meet !!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 02.10.2006 - 23:08
- Locatie: Houten
Gister uiteindelijk na 5 weken mijn auto teruggekregen! Hij heeft 2 weken in Beesd bij Volvo NL gestaan voor het dak en nog een ander probleempje. Mijn auto trekt van begin afaan naar rechts. Nadat de auto weer een nachtje thuis heeft geslapen heb ik hem weer naar de daler geretourneerd.
- Ruvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 23:37
- Locatie: Kapelle
5 weken! Allemachtig dat is geen kleinigheid en dan nu weer terug naar de dealer.
Veel sterkte ermee, hoop voor je dat het nu niet weer zo lang duurdt.
Ga ik morgen eens vragen wat de brief inhoud, die ik van de week heb gehad.
Iets met een controle om de veiligheid en kwaliteit te waarborgen.
Veel sterkte ermee, hoop voor je dat het nu niet weer zo lang duurdt.
Ga ik morgen eens vragen wat de brief inhoud, die ik van de week heb gehad.
Iets met een controle om de veiligheid en kwaliteit te waarborgen.
Volvo V40 T5 2014, R-Design, Rebel Blue, Dynamic line, Business Pack Pro, Winter Line, 18" Ixion II, Exterior styling kit R-design, PZ00 Leder / Charcoal / Charcoal, Diverse andere opties.
Volvo C70 T5 Momentum, Audio line, Black Sapphire metallic, Mirzam 18" 2007
Volvo S40 2.0T Sport Edition 2003
Volvo 480 2.0 1995
Volvo 480 1.7 1987
Volvo C70 T5 Momentum, Audio line, Black Sapphire metallic, Mirzam 18" 2007
Volvo S40 2.0T Sport Edition 2003
Volvo 480 2.0 1995
Volvo 480 1.7 1987
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 02.10.2006 - 23:08
- Locatie: Houten
We zijn inmiddels weer een weekje verder en nog steeds geen oplossing op het probleem. Ik heb inmiddels besloten de auto niet meer terug te willen en op zoekt te gaan naar vervanging. De auto heeft sinds de aflevering in april meer bij de dealer en Volvo gestaan dan bij mij voor de deur!
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
kun je wat meer specifiek zijn over welke problemen je ondervonden hebt, en welke stappen je ondernomen hebt?
- drowel
- 5th Gear member
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08
Word het wel weer een C70? Moet zeggen dat ik totaal geen problemen heb!AGB schreef:We zijn inmiddels weer een weekje verder en nog steeds geen oplossing op het probleem. Ik heb inmiddels besloten de auto niet meer terug te willen en op zoekt te gaan naar vervanging. De auto heeft sinds de aflevering in april meer bij de dealer en Volvo gestaan dan bij mij voor de deur!
- chefmonteur
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 05.12.2005 - 13:56
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Het maakt dus wel wat uit...Lo-Rider schreef:Wel, men wil dat ik me tijdens de werkuren vrijmaak en langs kom... ik ben zelfstandige, dat ligt moeilijk...bart simpson schreef:Wat zou het uitmaken? men wil hem terug om te modificeren en om erger te voorkomen
Indien het een fout van Volvo betreft zou ik een vervangwagen willen...
Indien het om een gewone controle gaat en geen constructiefout ben ik niet van plan om langs te gaan, maar dan wil ik wel op papier dat het géén constructiefout betreft.