Ik lees al een maand of twee mee op dit forum en heb ook al flink wat gezocht, maar kan op een paar dingen die ik me afvraag geen antwoord vinden, vandaar mijn post.
Ik sta op het punt om een V70 2.5TDI automaat uit 1998 met 304k km op de teller over te nemen van een collega. Ik rijd er nu al sinds afgelopen vrijdag in en heb, al dan niet met vrouw en kinders, al en paar honder km. gereden.
Technisch lijkt de auto me aardig op orde, afgezien van wat kleinigheden. Zo werd bij de laatste APK (17-09-07) geconstateerd dat er wat droogtescheurtjes in de remleidingen aan de voorzijde aan het ontstaan waren en dat de stuurkogel rechtsvoor 0,5mm speling had.
Dat zijn zaken waar ik niet wakker van lig.
Eigenlijk lig ik nergens van wakker mbt. deze auto, maar ik vraag me een paar dingen af:
- De bagagerolhoes zit muurvast in de uitgerolde stand: heeft iemand dit wel eens gehad en zo ja hoe opgelost ?
- De auto heeft halfleer interieur. In de linkerflank van de bestuurdersstoel zit op "riemhoogte" in het leer een scheur van plm. 7 cm lengte. Hoe zou ik dat kunnen (laten) oplossen ?
- Hoe ik ook manoeuvreer met de stoel, ik krijg hem niet zo ingesteld dat ik er lekker in zit. Nou is dat ook niet zo belangrijk want de auto wordt hoofdzakelijk voor mijn vrouw, maar toch. Ik ben niet extreem lang (1.82) maar ik zit wel met mijn bekken helemaal recht tegen de leuning ivm. een hernia van enkele jaren geleden. Op die manier staat de stoel voor mij niet laag genoeg. Ik had dat in andere Volvo's (940, V50) ook al. In mijn zakelijke lease-Audi A4 kan ik de stoelen wel diep genoeg zetten. Herkent iemand dit ? Heeft iemand wel eens iets gedaan om de stoelen lager te zetten ? Zou dat überhaupt kunnen ?
- De richtingaanwijzer slaat vanuit de linksaf stand héél erg laat af. Te laat naar mijn zin, ik moet echt heel bewust het stuur kaarsrecht zetten om de richtingaanwijzer af te laten slaan. Is dit in te stellen ?
- Het raam rechtsvoor en linksachter kan wel electrisch naar beneden, maar naar boven werkt alleen met de schakelaar op de bestuurdersplek. Kwestie van schakelaar in de betreffende deuren fixen ?
- De airco is al een paar keer bijgevuld, ik heb de topics daarover hier op het forum gelezen dus ik weet waar ik aan toe ben

Verder heeft de auto rondom wel wat deukjes en krasjes en gewone plastic wieldoppen op stalen velgen, maar daar merk ik van binnen niet zoveel van

Als iemand wat tips / advies / commentaar heeft dan hoor ik dat heel graag !
Groet,
Arvid