VOLVO BOUWT NIEUWE DIESELMOTOR

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
xc70-fan
2nd Gear member

Ben een zware diesel fanaat en maak nu gebruik van de nieuwe volvo diesel motor mooi fijn ding.

Volgens mij gebruikte volvo ook al diesels van audi/vw 5 cilinder diesels uit de transporter. niks geen klagen in elk geval. of is dit verkeerde informatie

in de boot ligt ook volvo diesel, niets mis mee.

ik las ooit dat de bmw dielse motor in een opel werd gebruikt motor uit de 5-serie in een opel omega (dat was pas een echte tank) volgens de journalisten was die motor mooier en fijner afgesteld.
een kritische maar blijde volvorijder
bart15
3rd Gear member

Voordat Volvo de D5 hun eerste eigen dieselmotor had gebruikten ze inderdaad diesels van Audi. Dit is nu zeker niet meer het geval!!!

1,6D gemaakt in samenwerking met Ford en PSA
2.0D ook van Ford
2,4D een afgeslankte versie van de Volvo D5
en sinds kort de nieuwe D5 met 185pk ipv 163
RrRrR
2nd Gear member

NVT
Your Dream - Your Mind - Your Goal
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

RrRrR schreef:Kwam er nou ook nog een diesel boven de D5 185PK uit in 2006/2007. Ik had volgens mij zoiets gehoord...

Wie weet meer?! :D
Is je bron opgedroogt?
RrRrR
2nd Gear member

NVT
Your Dream - Your Mind - Your Goal
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Die 2.7V6 van 207pk zou "eens" moeten gaan komen....
Jaguar en Landrover gebruiken hem al, alleen staat hij daar in de lengte in...
bart15
3rd Gear member

Hij zit ook in Peugots de 407 en daar zit die wel dwars!! dus het past wel. Misschien heeft Volvo andere redenen om deze motor niet te kiezen.

Ook een rede dat er nog geen 6cyl diesel op de markt is. Is dat Volvo die volgens mij tegelijk met de S80 op de markt wil brengen.

Er heeft een artikel gestaan op vvspy iets van i5d heette die motor. Ook een 5 cilinder diesel van Volvo alleen dan met meer dan 200pk weet er de details niet van.

edit:Volvo has already started production of a test series of the new iD5, an entirely new diesel engine that will be available from Fall. The iD5 has the latest technology with high injection pressures and particle filter. The iD5 will replace the current D5 engine which soon will be outdated as it cannot be upgraded to higher output nor to fulfil upcoming environmental requirements. The new diesel engine will be found throughout the entire Volvo program, from S40 to XC90. Presumably, there will be a entry model with lower output and a more powerful model. Its output will be greater than current D5 diesels but exact numbers are unknown yet.

To achieve a true premium level as well as to match the best of Audi, BMW and Mercedes, there will also be a performance diesel dubbed “R”, which will first arrive next Fall. Both diesel engines will be built at Volvo’s engine plant in Skövde. Volvo has also started pre-series production of the new petrol engine Si6 which will be presented as one alternative in the coming new S80. Probably, the Si6 will emerge in most Volvo models. Si6 will initially be at 3.2L but will come later in a turbo-charged 3.0L version as well. A fuel-efficient petrol engine with direct injection belonging to the same family is planned as well.

The petrol engines will be produced in England, which includes that Skövde will lose its current production of 5-cylinder engines. The fivers will be produced until 2008; after that, no 5-cylinder petrol engines will be found at Volvo.

Ben even aan het zoeken geweest op vvspy.
In bovenstaand artikel kan je lezen dat er een R diesel zal komen. Autobild schrijft over een bi-turbo 225pk maar er zijn ook geruchten over 250pk sterke versies van die motor die Volvo als het waar is al volop aan het testen is en die bijna klaar zijn om op de markt te komen.

Het artikel is al een aantal maanden (half jaar?) oud. Inmiddels is ook al bekend dat de Si6 motor een 3,2 liter 6 cyl inlijn motor(285pk?niet zeker) zal zijn die compacter is als de huidige 5cyl en dus waarschijnlijkt past in de nieuwe C30 :razz: Ook zal er een turbo versie komen van de nieuwe 6cyl. Dat word een 3,0T met ik dacht 350pk

Sorry als deze informatie al een keer gepost is. Het heeft ook al gestaan op www.autoweek.nl en is al vaak langs gekomen op andere forums.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”