Eerste Volvo besteld

Geleverd vanaf 2003
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Voor belasting zijn Volvo 's in (uit) Nederland toch vaak goedkoper dan in België, dat schijnt alleen geen Belg te kunnen bevatten.
kmser
4th Gear member

In nederland hebben ze zoiets als BPM, gruwelijk gewoon.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

kmser schreef:In nederland hebben ze zoiets als BPM, gruwelijk gewoon.
Kan me voorstellen dat je (als iemand die mogelijk in het geheel geen belasting betaald) dat vind.

Maar dat auto's ontdaan van alle belastingen in Nederland vaak goedkoper zijn dan in België lijkt nog steeds aan je voorbij te gaan.
kmser
4th Gear member

Ik ben niet ontdaan van alle belastingen, Volvo zelf kent die korting toe, maar de korting stemt ongeveer overeen met het bedrag van de belasting. Als je ook nog ontdaan bent van belastingen heb je een korting tov andere kopers van ongeveer 40 %, dat zou pas leuk zijn.
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
kmser
4th Gear member

Bovendien zijn de prijzen voor mij gebaseerd op de zweedse, met korting welliswaar.
BMW F800ST MY09
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

kmser schreef:Ik ben niet ontdaan van alle belastingen, Volvo zelf kent die korting toe, maar de korting stemt ongeveer overeen met het bedrag van de belasting. Als je ook nog ontdaan bent van belastingen heb je een korting tov andere kopers van ongeveer 40 %, dat zou pas leuk zijn.
Heb je zelf niet het gevoel dat als je geen financiele bijdrage levert aan de b.v. Belgie daar iets van byzondere (waardevolle) vaardigheden tegenover zouden moeten staan in het belang van diezelfde b.v.?
RolfD5
2nd Gear member

Inmiddels zijn ze begonnen aan de afbouw van die belachelijke BPM. IN 2008 wordt de BPM op een auto met 6,5% verlaagd. Maar door de prijsstijgingen en de verwachte BTW-stijging van 19 naar 20% blijven de auto's in Nederland nagenoeg even duur.

Het klopt wat Bart Simpson zegt: auto's zijn in Nederland zonder BTW en BPM goedkoper. Dat hebben ze gedaan om te voorkomen dat ze helemaal onbetaalbaar worden. De Europese Unie heeft echter bepaald dat dit eigenlijk niet mag en dat dit binnen een aantal jaren rechtgetrokken moet zijn. Worden ze dus weer duurder. Het is en blijft nu eenmaal DE melkkoe van de Nederlandse staat.
Volvo V70 D5 Momentum MY10
Volvo V50 D5 Edition II R-design MY08
kmser
4th Gear member

bart simpson schreef:
Maar dat auto's ontdaan van alle belastingen in Nederland vaak goedkoper zijn dan in België lijkt nog steeds aan je voorbij te gaan.
Dat is algemene kennis, in landen met hogere belastingen en in landen waar de merken niet zo goed zijn doorgedrongen zijn de netto prijzen vaak lager, tot 15% en meer zelf in sommige extreme gevallen. Maar daar ben je als gewone mens niet veel mee, want ik ken niemand die zijn golf in spanje gekocht heeft, en die belastingen kan je toch niet omzeilen.
BMW F800ST MY09
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Binnen een bandbreedte van 5% zal de basisprijs van de Base, Kinetic, Momentum en Summum mogen afwijken, over Edition's of Toplines (of andere specifiek landsgebonden modellen) heeft niemand het in Brussel.
Ook over hoe b.v. een Kinetic in Nederland of België gespecificeerd wordt is niets vast omschreven... (recent zagen we dat een Belgische Kinetic geen cruise control heeft)
Ik heb eerder geconstateerd dat Belgische specs regelmatig kaler zijn dan Nederlandse, een goed (eerlijk) vergelijk is daarom niet zomaar gemaakt.
kmser
4th Gear member

In belgië zijn er twee (drie) manieren om geen belasting te moeten betalen: diplomaat in het buitenland, militairen in buitenlandse dienst (daar gestationeerd) (en ministers). Die worden geacht iets te doen voor de staat. Deze mensen krijgen ook nog eens kortingen van de meeste fabrikanten, maar de fabrikanten breiden dit iets uit en geven bepaalde andere categorieen de zelfde kortingen.
Prijsverschillen in de EU zullen min of meer worden aangepast, maar over de belastingen blijft het muisstil.
Mijn kinetic nu heeft geen cruisecontrol, maar wel een boordcomputer standaard, wat niet overal zo is en de zweedse modellen hebben een hoop extra blijkbaar.

In belgie kunnen ze de auto's ook goed melken, en zijn ze nu aan het denken aan een 4x4 taks voor SUV's omdat die meer vervuilen, wat ze dan met hun eigen dienstwagens (mercedes S ed) zullen doen weet ik ook niet.
In belgie heb je ook bijkomend inschrijvingstaksen tot 5000€ voor meer dan 155kW en jaarlijkse taksen op cilinderinhoud (meer voor diesels) (3500€ jaarlijks voor een touareg V10 TDI). Voor kleinere auto's valt het beter mee. Voor een 2.0D is het jaarlijks 450€ en voor een D5 750€.
BMW F800ST MY09
kmser
4th Gear member

Na even te zoeken vind ik de prijs van 28900€ voor een V50 D5 man en 180 pk en 400nm bij 200tpm. dit kan een slechte site zijn of ze kunnen de motor een upgrade gegeven hebben.
BMW F800ST MY09
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Slecht verhaal dat overheidsdienaren belasting/inkoopvoordelen ontvangen, dat riekt naar omkoping. of begrijp ik je verkeerd met "andere categorien"?
Ik vind dat eenieder die deel uitmaakt van een "maatschappij" daar zonder uitzondering zijn (wettelijk ook voor anderen bepaalde) bijdrage aan dient te leveren."
Het is off topic, ik weet het, maar ik snap dus niet zo goed dat een in België wonende Belg op niet voor andere Belgen geldende belastingvoordelen aanspraken kan maken.

Een Nederlandse Kinetic heeft zowel cruise control als 16" alu velgen standaard, je kunt dus niet 1 op 1 een vergelijk trekken tussen de prijzen hier en daar.
Volvo for life
kmser
4th Gear member

Welke precies de andere categorieen zijn weet ik niet, ik weet wel dat ik daarbij hoor. Ik 'werk' voor de FOD defensie (officier in opleiding), Volvo sponsert ook een deel van onze extra curriculaire activiteiten (bal, activiteiten voor het goede doel) en wij krijgen ook goede deals, zo verkopen ze wel veel wagens bij ons, bij alfa krijgen we naar het schijnt ook korting). Dit zijn gunstmaatregelen van Volvo en alfa.
Bij mijn weten zijn rijdt alleen de politie met volvo's, dus is er zeker geen omkoping.
Diplomaten en militairen in buitenlandse dienst krijgen overal ter wereld de zelfde voordelen (belastingen en kortingen) en dit bij alle (zelfrespecterende) merken.
BMW F800ST MY09
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

RolfV50D5 schreef:Inmiddels zijn ze begonnen aan de afbouw van die belachelijke BPM. IN 2008 wordt de BPM op een auto met 6,5% verlaagd. Maar door de prijsstijgingen en de verwachte BTW-stijging van 19 naar 20% blijven de auto's in Nederland nagenoeg even duur.

Het klopt wat Bart Simpson zegt: auto's zijn in Nederland zonder BTW en BPM goedkoper. Dat hebben ze gedaan om te voorkomen dat ze helemaal onbetaalbaar worden. De Europese Unie heeft echter bepaald dat dit eigenlijk niet mag en dat dit binnen een aantal jaren rechtgetrokken moet zijn. Worden ze dus weer duurder. Het is en blijft nu eenmaal DE melkkoe van de Nederlandse staat.
Tegenover die BPM afbouw voor enkelen staat een motorijtuigenbelastingverhoging van 7% voor iedereen, ik heb er hier nog niemand over gehoord....het rijden zou duurder gaan worden, vooralsnog wordt alleen het "hebben" voorlopig weer duurder.
kmser schreef:Welke precies de andere categorieen zijn weet ik niet, ik weet wel dat ik daarbij hoor. Ik 'werk' voor de FOD defensie (officier in opleiding), Volvo sponsert ook een deel van onze extra curriculaire activiteiten (bal, activiteiten voor het goede doel) en wij krijgen ook goede deals, zo verkopen ze wel veel wagens bij ons, bij alfa krijgen we naar het schijnt ook korting). Dit zijn gunstmaatregelen van Volvo en alfa.
En dat alles onder het motto "some animals are more equal" dus hou ze te vriend?
Alles wat ze daar sponsoren wordt wel betaald door de Volvo kopende klant.
patrice
3rd Gear member

hallo, jij hebt een wagen besteld, EEN WAGEN die ik zelf ook zou willen, maar bon , ben best tevreden met mijn gewone topline v50, in ieder geval proficiat, en dit na een opel, amai , ik hoor hier een gelukkige man afkomen binnen een paar lange maanden, succes met uw toekomstige droom v50!
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
RolfD5
2nd Gear member

@ patrice. Klopt het is een fantastische wagen, maar volgens mij heb jij met een leeftijd van 28 ook niet te klagen.... en er is altijd baas boven baas. Ik watertand ook bij een XC90.......
patrice
3rd Gear member

inderdaad, ik mag zeker niet klagen, ik zal nu ook al beginnen te sparen voor mijn volgende wagen, (ik ben namelijk een autoliefhebber) ik hoop nu een c70 te kopen binnen een paar jaar... valt allemaal te zien hoeveel ik nog krijg voor mijn v50 als ze 3 jaar is... en ja een xc 90 is ook zeer tof, vooral een zwarte d5 met sportkit en 19 duims velgen, fantastische wagen, een kennis van mij heeft de zijn sinds verleden week, en wawww dat is nog iets anders dan onze 'kleine' v50, zullen we nog een beetje werken, wie weet komt onze droom toch uit :P
RolfV50D5 schreef:@ patrice. Klopt het is een fantastische wagen, maar volgens mij heb jij met een leeftijd van 28 ook niet te klagen.... en er is altijd baas boven baas. Ik watertand ook bij een XC90.......
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
RolfD5
2nd Gear member

Ik heb zaterdag de vervangende V70 D5 uit 2004 afgehaald en mag mij dus vanaf nu dus volvo-rijder noemen. Het is een vrij luxe uitvoering met 163 pk. Snap alleen niks van de regensensor. Als ik de wijzer naar beneden druk gaat de wisser 1 maal op en neer en dan houd het ook wel zo'n beetje op. Hij doet het gewoon niet! Of doe ik iets vekeerd?

Voor de rest is het een fijne auto. Nu geduldig afwachten totdat de nieuwe komt.
Sam
5th Gear member

bij mij moet hij voor de regensensor in 'uit' staan en moet ik knopje op de hendel indrukken
bekijk mijn C30 project HIER!
RolfD5
2nd Gear member

Na 6 keer te zijn beticht van het niet goed bedienen ervan, blijkt de regensensor van de V70 nu toch echt defect te zijn. Hij reageert niet op regen en als het droog is, begint hij spontaan te wissen. Maandag weer ff terug naar de garage. Hopelijk kunnen ze het oplossen, want er komt de komende tijd denk ik nog genoeg uit de hemel vallen.

.......was het maar al januari !!!!!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”