Is knipperlicht-touch mogelijk?

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
gjburg
2nd Gear member
Contacteer:

Hoi ik weet niet precies de juiste benaming.

Maar ik reed laatst in een xc90 van begin 2007 en daar heeft volvo eindelijk knipperlicht-touch wat vele andere merken al jaren kennen.

Dus wanneer je de knipperhendel licht aanraakt dat je knipperlicht 3 keer knippert.

Is dit op oudere volvo's ook mogelijk door bijv het traditionele relais te vervangen door één of ander electronisch printje?
V60 2.0 D4 Summum GearTronic / Savile Grey / 2013
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002

PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
nordicman
2nd Gear member

Nou dat had ik op mijn VW ook, niet echt handig met aanhanger of caravan erachter.
Was blij dat mijn s60 het niet heeft.
Distillateur van Brandstoffen.

Autogek: www.gatebil.nl

Historie, dat kon ik niet bijhouden, Group A volvo van Bart van Gils ( B ):

.
Jersen
1st Gear member

Ja zeker, o.a. te koop bij Conrad (www.conrad.com) de 'Waeco magic touch MT 2000'.
Staat me bij dat dit er tegewoordig opzit vanwege de 'verpichting' minimaal 3x te knipperen bij baanwissels in Duitsland.

@ nordicman:
misschien domme vraag, maar waarom met eenhanger of caravan niet makelijk?
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
arnoud
8th Gear member

Ik zat laatst in een C30 die het ook had, en het was zowel prettig als extreem irritant...

Handig dat je inderdaad maar heel even de richtingaanwijzer er bij hoeft te pakken en daarna weer kunt concentreren op andere dingen, maar irritant omdat je als je richting aan begint te geven en bedenkt dat je eigenlijk hier niet af moet, dat hij toch doodleuk 3x door blijft knipperen.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Paul
Geartronic member

Zit al vanaf het begin in een s40/v50 en vanaf het MY07 model ook in S60'V70's

Vindt het wel handig dus de tip te koop bij conrad is zeker een idee!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
liquid_force
6th Gear member

ik vind het juist niet handig, als je even een bedankt knippertje wilt doen (rechts links rechts) werkt dat niet goed
nordicman
2nd Gear member

Jersen schreef: Staat me bij dat dit er tegewoordig opzit vanwege de 'verpichting' minimaal 3x te knipperen bij baanwissels in Duitsland.

@ nordicman:
misschien domme vraag, maar waarom met eenhanger of caravan niet makelijk?
Domme vragen bestaan niet, hooguit domme antwoorden, dus hier mijn bevinding.

Als je ff een vrachtwagen inhaal, en dat bekende 1 x Links 1 x Rechts knipperen als zijnde bedankt als ze je vrije baan geven of knipperen dat je er voorbij bent kan niet meer, en je haal wat vrachtwagens in met zo'n D5, vooral heuveltjes op.

.
Koidream
3rd Gear member

nordicman schreef:...Als je ff een vrachtwagen inhaal, en dat bekende 1 x Links 1 x Rechts knipperen als zijnde bedankt als ze je vrije baan geven of knipperen dat je er voorbij bent kan niet meer, en je haal wat vrachtwagens in met zo'n D5, vooral heuveltjes op.
Als alternatief kan je natuurlijk altijd je raampje naar beneden draaien en even wuiven. Of wat dacht je over je mistlamp die je even kan aan en uitdoen, en zo zijn er nog tal van onnozelheden die je kan doen om iemand te bedanken die eigenlijk enkel dat doet wat hij hoort te doen en dat is rechts rijden zodat jij zonder meer voorbij kan.
Je bedankt toch ook niet iedere personenwagen die plaats maakt voor jou hé? En ja, met zo een D5 kan je heel wat personenwagens voorbij...

En dan nu on topic: het drie maal knipperen door m'n hendeltje te beroeren wil ik echt niet meer kwijt...
nordicman
2nd Gear member

Koidream schreef:
nordicman schreef:...Als je ff een vrachtwagen inhaal, en dat bekende 1 x Links 1 x Rechts knipperen als zijnde bedankt als ze je vrije baan geven of knipperen dat je er voorbij bent kan niet meer, en je haal wat vrachtwagens in met zo'n D5, vooral heuveltjes op.
Als alternatief kan je natuurlijk altijd je raampje naar beneden draaien en even wuiven. Of wat dacht je over je mistlamp die je even kan aan en uitdoen, en zo zijn er nog tal van onnozelheden die je kan doen om iemand te bedanken die eigenlijk enkel dat doet wat hij hoort te doen en dat is rechts rijden zodat jij zonder meer voorbij kan.
Je bedankt toch ook niet iedere personenwagen die plaats maakt voor jou hé? En ja, met zo een D5 kan je heel wat personenwagens voorbij...

En dan nu on topic: het drie maal knipperen door m'n hendeltje te beroeren wil ik echt niet meer kwijt...
Ik zie al, je rijdt nooit met een caravan.
En even mistlamp aandoen heeft het zelfde effect als je remlichten, daar zullen ze niet echt blij mee zijn.
Bij mijn D5 branden ze dus altijd links en rechts tegelijk.

.
Koidream
3rd Gear member

nordicman schreef:...En even mistlamp aandoen heeft het zelfde effect als je remlichten, daar zullen ze niet echt blij mee zijn...
Vandaar dat ik zeg dat er nog tal van andere onnozelheden zijn.
Iemand die terug rechts gaat rijden na een maneuver hoef je toch niet te bedanken (op een volgens de wet volledig onjuiste wijze) of zie ik dat verkeerd?
gjburg
2nd Gear member
Contacteer:

Ja die op conrad had ik ook al gezien ze hebben ook nog een andere (TipBlink €49,95) die is iets minder complex dan de One Touch.

Maar als ik zie wat ik hiervoor moet doen qua draden dan hoeft het allemaal niet dan hou ik het hendeltje zelf wel een paar sec vast. En straks heb ik de knipperlicht draden onderbroken en begint de boordcomputer te zeuren, of de lampen knipperen altijd 3 keer bij het op slot doen ect..

Ik had gehoopt op iets makkelijks dat je er zo in kon klikken maar denk niet dat het er is.

Wanneer iemand wel zo'n setje besteld en inbouwt. Hoop ik dat ie foto's maakt. Blijf natuurlijk wel geïnteresseerd
V60 2.0 D4 Summum GearTronic / Savile Grey / 2013
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002

PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
Koidream
3rd Gear member

@ Nordicman
Ik heb gisteren het "bedanken" met de automatische richtingaanwijzers eens geprobeerd. En raad eens? Ja hoor, ook met de automatische richtingaanwijzers kan je één maal links en één maal rechts pinken.
P.S. Dat "bedanken" heb ik wel gedaan op een verlaten weggetje waar me zeker niemand kon zien...
eXite
4th Gear member

Tja, als ik met 160 op de cruise ergens opaf kom stuiven en de automobilist kijkt in zijn spiegels en gaat speciaal voor mij naar rechts, dan vind ik dat wel een bedankje waard tegenwoordig.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”