CV Motor bestuurderszijde
- t_w
- 4th Gear member
geen handleiding, maar al wel gedaan met een universele motor...
was redelijk wat werk...
Misschien is het verstandig om eens te informeren of er ook een motor van een nieuwer type in past? Die hadden volgens mij (niet helemaal zeker) wel een motor in de bestuurders deur...
Paar 'puntjes'
- weinig ruimte (ik kon het slot er ook niet uitkrijgen i.v.m. rondgedraaide inbusbouten)
-de schakelaar die er nu in zit, die de signalen naar de andere deur stuurt, moet eruit. Kabels kun je doorverbinden met de nieuw ingebouwde motor
-knutsel een 'handige verbinding' in elkaar, die de stang van de motor met de stang van het slot verbind. Ik heb zelf een klemverbinding gebruikt, die ik met een boutje/moertje (m6 ofzo) aan elkaar kon draaien.
-Spuit een halve bus WD40 leeg in je deurslot. Gaat ie een stuk soepeler van lopen en zo voorkom je problemen. (dat bijvoorbeeld de motor het slot niet openkrijgt...)
-Zorg dat de stang die van de motor komt mooi parallel loopt aan de stang van het slot, zodat de kracht netjes in 1 lijn wordt overgebracht.
-oja, had ik weinig ruimte al gemeld?
was redelijk wat werk...
Misschien is het verstandig om eens te informeren of er ook een motor van een nieuwer type in past? Die hadden volgens mij (niet helemaal zeker) wel een motor in de bestuurders deur...
Paar 'puntjes'
- weinig ruimte (ik kon het slot er ook niet uitkrijgen i.v.m. rondgedraaide inbusbouten)
-de schakelaar die er nu in zit, die de signalen naar de andere deur stuurt, moet eruit. Kabels kun je doorverbinden met de nieuw ingebouwde motor
-knutsel een 'handige verbinding' in elkaar, die de stang van de motor met de stang van het slot verbind. Ik heb zelf een klemverbinding gebruikt, die ik met een boutje/moertje (m6 ofzo) aan elkaar kon draaien.
-Spuit een halve bus WD40 leeg in je deurslot. Gaat ie een stuk soepeler van lopen en zo voorkom je problemen. (dat bijvoorbeeld de motor het slot niet openkrijgt...)
-Zorg dat de stang die van de motor komt mooi parallel loopt aan de stang van het slot, zodat de kracht netjes in 1 lijn wordt overgebracht.
-oja, had ik weinig ruimte al gemeld?
Volvo 480 Turbo '90 FWD MT Red - Sold...
Volvo V70R '98 FWD MT Pearl Saffron - Sold...
- RobsterS70R
- 5th Gear member
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
- t_w
- 4th Gear member
Zou mooi zijn als die motor gewoon zou passen, nogmaals, geen idee of ie dat doet.
Maar houd er rekening mee, dat het elektrische schema van een model na 91 anders is dan die van een 90-er...
En aangezien er op de pdf staat dat deze uit 92 komt, zou ik er wel eerst even de schema's bijpakken of dit ook daadwerkelijk overeenkomt met draadkleuren e.d.
En geloof mij, zoveel ruimte als je op de figuren ziet, heb je niet
Maar houd er rekening mee, dat het elektrische schema van een model na 91 anders is dan die van een 90-er...
En aangezien er op de pdf staat dat deze uit 92 komt, zou ik er wel eerst even de schema's bijpakken of dit ook daadwerkelijk overeenkomt met draadkleuren e.d.
En geloof mij, zoveel ruimte als je op de figuren ziet, heb je niet

- Geert85
- 2nd Gear member
De motor uit de rechterdeur kun je ook in de linkerdeur plaatsen.
Mogenlijk moet je dan wel de kabelboom aanpassen.
Mogenlijk moet je dan wel de kabelboom aanpassen.
Volvo V50 2.0D
Volvo S60 2.4T
Volvo Amazon '68
Volvo V70 TDI Fasttech
Volvo S70 TDI
Volvo 480 turbo 1989
Volvo S60 2.4T
Volvo Amazon '68
Volvo V70 TDI Fasttech
Volvo S70 TDI
Volvo 480 turbo 1989
- t_w
- 4th Gear member
ja, maar de motor uit de rechterdeur heeft maar 2 draden.
't is dus net 'hoe mooi' je het wilt maken...
Ja, de centrale vergrendeling werkt met afstandsbediening...
Nee, de centrale vergrendeling werkt niet als je de auto met de sleutel op slot doet.
Let er wel op als je dit oppakt, dat je ook een koppeling maakt naar het orignele volvo alarm!
Anders begint je claxon te loeien wanneer je hem ontgrendelt met je afstandbediening en vervolgens de deur opent...
't is dus net 'hoe mooi' je het wilt maken...
Ja, de centrale vergrendeling werkt met afstandsbediening...
Nee, de centrale vergrendeling werkt niet als je de auto met de sleutel op slot doet.
Let er wel op als je dit oppakt, dat je ook een koppeling maakt naar het orignele volvo alarm!
Anders begint je claxon te loeien wanneer je hem ontgrendelt met je afstandbediening en vervolgens de deur opent...