Hey,
Mijn auto had gisteren ochtend grote beurt gehad. Er is een nieuwe lucht-, mazoet- (brandstof-) en oliefilter in gegaan. Daarnaast heeft de garage een vloeistof in de diesel tank gegooit om de motor te smeren (tegen roet ofzoiets) en nog een vloeistof om de koeling weer vloeiend te laten lopen, omdat de koppakking een beetje zweette. Ook heeft de garage een vastgelopen busje bij de achterrem vervangen.
Vanavond was ik in Antwerpen naar de bioscoop. Ik laat mijn 460 1.9 TD voorgloeien en start. Hij start zonder haperen maar slaat wel 2 seconde nadat hij gestart is weer af. Gelijk naar de garage gebeld en die vertelde dat de auto eventueel valse lucht hapt. Ik ga morgen naar de garage en laat hem helemaal nakijken (gelukkig herfstvakantie).
Heeft iemand van jullie ervaring met dit probleem? Wat zou het eventueel kunnen zijn???
Volvo valt stil na starten
- Vampie
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Volvo 460 1.9 TD
- there are no good guns and there are no bad guns. A gun in the hands of a bad man is a bad sign. A gun in the hands of a good man is no threat to anyone - except bad people -
- there are no good guns and there are no bad guns. A gun in the hands of a bad man is a bad sign. A gun in the hands of a good man is no threat to anyone - except bad people -
-
- 7th Gear member
brandstoffilter sluit niet goed af,of de klepjes erin lek,gebeurd vaker na het wisselen van het filterelement,er wordt gepompt met de handpomp die daar op zit en dan gaan vaak de klepjes erin stuk.
- Vampie
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ben na een nacht stilstaande auto goed gestart en rijdend terug te gaan naar de garage. Hij vertelde mij dat als het de brandstoffilter zou zijn dat hij die ochtend niet zou zijn gestart. De garage heeft er niets aan gedaan en gaf me het advies mee om af te wachten tot het weer voorkwam. Ze dachten dat het de brandstof kan zijn en ik mag nu voorlopig alleen in de bekendere tankstations tanken.
Het is wel zo dat ik na het bezoek gelijk heb getankt bij een "goedkopere" slecht bekende tankstation. Dusjah... ik denk dat dit aansluit bij de eeuwige kip of ei discussie?
Het is wel zo dat ik na het bezoek gelijk heb getankt bij een "goedkopere" slecht bekende tankstation. Dusjah... ik denk dat dit aansluit bij de eeuwige kip of ei discussie?
Volvo 460 1.9 TD
-
- 5th Gear member
ik geloof daar niet zo in, slechte bradnstof bij goedkope stations, Hier in Roermond tanken alle merken vrachtwagens uit dezelfde bulktank, hoezo, esso beter dan shell of white label ? Echt niet!
Wat wel kan is dat er nog lucht in het diesel circuit heeft gezeten die er langzaam gewoon uit gaat.
Ja en van een 2e of 3e keer starten als de motor echt koud is , tsaj daar moet je niet van schrikken. Als je dat bij een warme motor moet, dan zou er misschien, eventueel , wellicht, mogelijk......iets aand e hand kunnen zijn
Wim
Wat wel kan is dat er nog lucht in het diesel circuit heeft gezeten die er langzaam gewoon uit gaat.
Ja en van een 2e of 3e keer starten als de motor echt koud is , tsaj daar moet je niet van schrikken. Als je dat bij een warme motor moet, dan zou er misschien, eventueel , wellicht, mogelijk......iets aand e hand kunnen zijn
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,