Als ik mijn auto wil starten krijg ik regelmatig de melding "Start verhinderd probeer opnieuw" Dit gebeurd dus nadat ik de contactsleutel heb omgedraaid. De start motor draait dan niet. Bij de tweede poging slaat de motor wel aan. Tijdens vakantie in Spanje is de Dynamo en de accu vervangen. Sindsdien treedt de storing op (niet bij elke start poging overigens). Ik zie het verband niet maar die zo er wel kunnen zijn. Het monteren van de dynamo is eenvoudig wat kan er fout gaan zou je zeggen?
Heeft iemand de storing eerder gehad of weet iemand de oorzaak?
melding: Start verhinderd probeer opnieuw
- V70 titanium
- 2nd Gear member
Waarschijnlijk startblokering,kan aan de sleutel liggen maar ook storing van buitenaf is mogelijk door bv.hoogspanningsleidingen,zendmast ,ed.
XC60 Inscription.
Evektor Eurostar 2008
Evektor Eurostar 2008
- Fast Roger
- 2nd Gear member
Ik heb tot nu toe ook al verschillende keren dit probleem gehad. Volgens mij is het ook de start blokkering die in werking treedt. Als ik dan de sleutel verwijder en er weer insteek kan ik weer starten :?
Auto moet binnenkort terug naar de dealer, zal eens vragen wat het probleem kan zijn.
Zit er trouwens een soort zendertje in de sleutel die de startblokkering vrij geeft?
Auto moet binnenkort terug naar de dealer, zal eens vragen wat het probleem kan zijn.
Zit er trouwens een soort zendertje in de sleutel die de startblokkering vrij geeft?
- Fulaks
- 6th Gear member
Ik heb dit ook gehad toen de auto 30 km oud was. Ik kon niet meer starten. Volgens de garage lag dit aan de communicatie tussen de sleutel en de auto (transponder).
Ik raad aan om dit te laten herstellen, want op een goeie dag kan je helemaal niet meer starten. Het moment waarop komt nooit gelegen.
Ik raad aan om dit te laten herstellen, want op een goeie dag kan je helemaal niet meer starten. Het moment waarop komt nooit gelegen.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 2nd Gear member
Ja, dat is mijn advies ook. Collega van me heeft het ook een tijdje gehad. Op een goede dag bleef de auto helemaal stil.Fulaks schreef: Ik raad aan om dit te laten herstellen, want op een goeie dag kan je helemaal niet meer starten.
Erg lastig op een regenachtige zondagmiddag met een rijsttafel voor twee personen in plastic tasjes, in de kofferbak...
(wordt die kroepoek zo slap van

Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
-
- 1st Gear member
Fast Roger,
Ben je inmiddels naar de dealer geweest? Wat zei deze. Ik denk niet dat het de sleutel is aangezien ik met de tweede sleutel hetzelfde probleem heb. Bij mij gaat het een week goed dat heb ik het twee keer achter elkaar ect. Ben beniewd naar jou bevindingen
Groeten Leon
Ben je inmiddels naar de dealer geweest? Wat zei deze. Ik denk niet dat het de sleutel is aangezien ik met de tweede sleutel hetzelfde probleem heb. Bij mij gaat het een week goed dat heb ik het twee keer achter elkaar ect. Ben beniewd naar jou bevindingen
Groeten Leon
V70 Bi-Fuel 2002
- Fast Roger
- 2nd Gear member
Hallo Leon,
Ja mijn auto is bij de dealer geweest en het probleem is opgelost. Ze kunnen uitlezen of het probleem in de sleutel zit. Er werd mij ook gevraagd of het probleem altijd op dezelfde plek optreedt. Dit ivm storingsvelden van buitenaf. Maar dit was bij mij niet van toepassing.
Bij mij zat het probleem in de antenne bij het contactslot (ik noem het maar even zo omdat ik niet weet hoe ze het precies noemen) . Deze antenne pikt een signaal op van de sleutel waardoor de auto van de startblokkering wordt gehaald.
Ik heb geen idee wat dit onderdeel kost omdat het bij mij nog onder de garantie valt.
Ja mijn auto is bij de dealer geweest en het probleem is opgelost. Ze kunnen uitlezen of het probleem in de sleutel zit. Er werd mij ook gevraagd of het probleem altijd op dezelfde plek optreedt. Dit ivm storingsvelden van buitenaf. Maar dit was bij mij niet van toepassing.
Bij mij zat het probleem in de antenne bij het contactslot (ik noem het maar even zo omdat ik niet weet hoe ze het precies noemen) . Deze antenne pikt een signaal op van de sleutel waardoor de auto van de startblokkering wordt gehaald.
Ik heb geen idee wat dit onderdeel kost omdat het bij mij nog onder de garantie valt.