Terugvallen toerental

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Ronturbo
1st Gear member

Hallo ,
Sinds afgelopen weekend heb ik hetzelfde probleem als het onderwerp even verder op dit forum(stilvallen 940).
Ik heb dit weekend de 760 op oprijbokken gereden om olie te verversen.
Bij het oprijden rook ik een kortsluitingslucht vanonder de motorkap,maar kon niet achterhalen waar precies het vandaan kwam.
Gewoon olie ververst en filter vervangen, en de auto startte normaal.Maar nu valt ie dus terug onder 500toeren en moet ik ''em aan de praat houden.Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
Alvast bedankt voor je reaktie.
mvg
ron
ziepej
2nd Gear member

Ron,
Je geeft niet aan welke 760 je hebt , welk bouwjaar en welke motor.
Je maakt de bemerking: ik rook kortsluiting
Als het een 760 van vóór 1988 betreft met een V6 moet je je kabelboom goed nakijken.Deze kabelbomen waren zgn millieuvriendelijk wat in de praktijk neerkomt op het vergaan van de isolatie waardoor de aders elkaar kunnen raken en allerlei niet logisch te beredeneren storingen kunnen veroorzaken. Ook de hitte van de motor is hier debet aan.
Als je zo'n slechte plek vind onmiddellijk isoleren. Je vind deze plekken vooral aan de bovenkant van de motor.
Ik ben ooit zo ver gegaan om de hele kabelboom te demonteren, opnieuw met krimpkous te isoleren en te hermonteren.
Veel werk , maar 100% betrouwbaar.
Controleer ook de hoofdkabels vanaf je accu.

Vr.groet,
john
Als het goed is....................moet je het goed laten.
MaGNeT
3rd Gear member

ziepej schreef:Ron,
Je geeft niet aan welke 760 je hebt , welk bouwjaar en welke motor.
Je maakt de bemerking: ik rook kortsluiting
Als het een 760 van vóór 1988 betreft met een V6 moet je je kabelboom goed nakijken.Deze kabelbomen waren zgn millieuvriendelijk wat in de praktijk neerkomt op het vergaan van de isolatie waardoor de aders elkaar kunnen raken en allerlei niet logisch te beredeneren storingen kunnen veroorzaken. Ook de hitte van de motor is hier debet aan.
Als je zo'n slechte plek vind onmiddellijk isoleren. Je vind deze plekken vooral aan de bovenkant van de motor.
Ik ben ooit zo ver gegaan om de hele kabelboom te demonteren, opnieuw met krimpkous te isoleren en te hermonteren.
Veel werk , maar 100% betrouwbaar.
Controleer ook de hoofdkabels vanaf je accu.

Vr.groet,
john
Bij mijn 86'er 740 heb ik dit probleem ook.
Vooral onder bij de dynamo "knip en plakwerk" moeten uitvoeren om de bedrading te herstellen. Ik had last van stilvallen na het rijden door diepe plassen :P
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”