Heb met de zoekfunctie geprobeert, maar niet gevonden. Mijn MY06 2.5T Geartronic verbruikt 1:7.......... is dat normaal? Nu zijn er hier wel verzachtende omstandigheden dat het in de woestijn is dus de AC draait overuren, door de hoge temp presteert motor slechter, tis een automaat en je moet nog wel eens het gaspedaal intrappen om een kruising over te steken, mede weggebruiker ontwijken etc, kwaliteit benzine zou ik niet weten, maar geen V-power oid, maar dan toch vraag ik het me af.
Kijk de benzine kost hier 16 cent/liter dus dat is niet het probleem, maar wel als ik deze bak volgende zomer naar NL over wil laten komen!!!!
Wat verbruiken jullie in NL gemiddeld?
Verbruik XC70 2.5T
- surfroy01
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 03.09.2007 - 13:49
- Locatie: Le Coin de Pays Bas
Oops sorry, zojuist een link gevonden :http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=3294. Zal bij beurt ook maar eens aangeven dat ik het verbruik wat aan de hoge kant vind liggen (al ken ik hier iemand met dezelfde auto die ook dit verbruik vertoont)
The most dangerous nut on any vehicle is the one that holds the throtle; me damn it!
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 24.09.2007 - 18:41
Beste Roy,
Mijn verbruik vind ik zelf ook aan de hoge kant. Ik heb een handgeschakelde bak en verbruik ongeveer 1 op 8,5
Vooral stadsverkeer is redelijk schadelijk
Mijn verbruik vind ik zelf ook aan de hoge kant. Ik heb een handgeschakelde bak en verbruik ongeveer 1 op 8,5
Vooral stadsverkeer is redelijk schadelijk
MY '06 XC70 D5 Ocean Race
Zakelijk S40 1.6D Edition II+Bus. Line II, Savile Grey Pearl, 17"; Mestra`s.
Zakelijk S40 1.6D Edition II+Bus. Line II, Savile Grey Pearl, 17"; Mestra`s.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
16 cent per liter? Kun je behalve de XC70 zelf ook niet een tankauto importeren? 
Verder: 1 op 7 voor een 2.5T is niet ongebruikelijk. Sterker nog: Het is voor mij de reden geweest uit te wijken naar een ongeblazen 170 pk uitvoering. Loopt gemiddeld 1 op 10 en dat vind ik al meer als genoeg.

Verder: 1 op 7 voor een 2.5T is niet ongebruikelijk. Sterker nog: Het is voor mij de reden geweest uit te wijken naar een ongeblazen 170 pk uitvoering. Loopt gemiddeld 1 op 10 en dat vind ik al meer als genoeg.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
mijn 2.5T handbak (S60) getuned door BSR gebruikt 10.3ltr/100km over de laatste 55000km ... en daar zitten dan ook stukken 260kmh in duitsland bij ...
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
klopt, maar wel dezelfde motor ... en dan is het verschil van 1 op 7 en 1 op 9.7 voor het verschil tussen een XC70 en een S60 nog teveel ... zeker als er niet extreem mee gereden wordt.NOS schreef:en het is geen xc70.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Mijn V70 wordt al helemaal niet extreem gebruikt (is ie niet eens geschikt voor, hahaha) maar komt echt niet boven de 1 op 10 uit.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33124
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Maar een XC70 is wel wat zwaarder, ook al heeft die van jou ook AWD.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Mijn XC70 verbruikt 1:10. Dus 10,0l op 100km, daar mag ik blij mee zijn als ik het hier zo lees. Ik vermijd fel optrekken (ik weet dat ik rapper ben dus waarom nog moeite doen om het te tonen
) Al durf ik wel eens het gaspedaal dieper induwen als dat nodig is. Wanneer de buitentemperatuur lager is dan de gewenste binnentemperatuur gaat de AC uit (bespaart 1l op 100km!) De koeling duurt dan iets langer maar kost niks! (leve het open dak) Verder heb ik een manuele bak, die verbruikt ook 1l minder dan de automaat (zie volvo spec's) en ik schakel rond de 2500-2800 toeren. Alleen in de hoogste versnelling gaat de motor boven de 3000rpm (130km/h op de teller) en bij het occasioneel sportiever rijgedrag.
Wat op dit moment in mijn nadeel pleit is dat de wagen op winterbanden staat, met zomerbanden zakt het verbruik normaal nog ietsje, maar dan staat de AC wel weer meestal op.
Dus met een automaat en continue airco zou m'n verbruik ook gemiddeld wel rond de 11,5l/100km draaien,...
Maar ondertussen ben ik blij met m'n 2,5T en z'n 10l/100km verbruik!
Continu snelweg: 8,9 l/100km
continu 70/90 banen: 9,4l (met inbegrip van rodelichten, rondepunten)
Stad: 11,5l
Wim

Wat op dit moment in mijn nadeel pleit is dat de wagen op winterbanden staat, met zomerbanden zakt het verbruik normaal nog ietsje, maar dan staat de AC wel weer meestal op.
Dus met een automaat en continue airco zou m'n verbruik ook gemiddeld wel rond de 11,5l/100km draaien,...
Maar ondertussen ben ik blij met m'n 2,5T en z'n 10l/100km verbruik!
Continu snelweg: 8,9 l/100km
continu 70/90 banen: 9,4l (met inbegrip van rodelichten, rondepunten)
Stad: 11,5l
Wim
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Die 1 op 10 is inderdaad niet ongebruikelijk voor een XC70 2.4T/2.5T
Volvo for life
- arieribbens
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 21.10.2007 - 20:10
Ik vind wel dat de volvo's erg zuipen, valt me erg tegen van onze s60. Zeker als je het vergelijks met duitse karren.
even voor het voorbeeld:
s80 3.2
verbruik binnen beb. kom 15,6 l/100km
verbruik buiten beb. kom 7,2 l/100km
verbruik gecombineerd 10,3 l/100km
bmw 530
verbruik binnen beb. kom 10,9 l/100km
verbruik buiten beb. kom 5,8 l/100km
verbruik gecombineerd 7,7 l/100km
En die bmw levert dan ook nog veel meer vermogen én is zuiniger. Erg slecht hoor... :?
edit: nu met s80...
even voor het voorbeeld:
s80 3.2
verbruik binnen beb. kom 15,6 l/100km
verbruik buiten beb. kom 7,2 l/100km
verbruik gecombineerd 10,3 l/100km
bmw 530
verbruik binnen beb. kom 10,9 l/100km
verbruik buiten beb. kom 5,8 l/100km
verbruik gecombineerd 7,7 l/100km
En die bmw levert dan ook nog veel meer vermogen én is zuiniger. Erg slecht hoor... :?
edit: nu met s80...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Goed vergelijk idd, ze zijn ook ongeveer even duur.
Naast een moderne 5 serie zou een moderne S80 horen, een S80 2.5T heeft een gemiddeld verbruik van 1:10,8 tegen 1: 10,5 voor de BMW 530
Naast een moderne 5 serie zou een moderne S80 horen, een S80 2.5T heeft een gemiddeld verbruik van 1:10,8 tegen 1: 10,5 voor de BMW 530
- arieribbens
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 21.10.2007 - 20:10
Ik had eerst de S80 3.2 staan, ook minder vermogen en ook een hoger verbruik. Waarom ik die eigenlijk weggehaald heb weet ik niet, maar blijft dat ze veel te veel verbruiken... (zie mn edit in eerdere post)bart simpson schreef:Goed vergelijk idd, ze zijn ook ongeveer even duur
-
- 4th Gear member
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 31.12.2006 - 14:11
- Locatie: Norr om Stockholm, i en skog
Ik lig zo rond de 10,5l/100km met continue airco en automaat. Rijd elke dag ongeveer 120km waarvan de ene helft snelweg en de andere helft stadsverkeer.Wim J schreef:Dus met een automaat en continue airco zou m'n verbruik ook gemiddeld wel rond de 11,5l/100km draaien,...
Groeten, tuftuf
- MartijnEV
- 4th Gear member
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 22:41
- Contacteer:
Ik rijd met euro 95 10,0 L / 100km (met airco aan en 50% in Drive en 50% in manual stand 5). XC70 2.5T MY2005. 95% snelwegverkeer. Ik trek wel vaak snel vanuit stilstand op (dat is namelijk echt genieten met die Instant Traction) maar rij daarentegen meestal niet sneller dan de maximumsnelheid.
Met V-Power is het verbruik een stukje lager: 9,7 - 9,8 L / 100km.
Met Tinq of Tango iets hoger: 10,3 - 10,5 L / 100km.
In het algemeen geldt dat in de manual stand (5e versnelling) bij lange stukken op de snelweg het verbruik lager is dan in Drive. Dit verschil is zelfs opvallend bij slechtere benzines (omdat de automaat dan op de slip van de koppelomvormer gaat 'hangen' in plaats van het enorme koppel van de 2.5T te benutten). Bij V-Power is het verschil echter minimaal (omdat de automaat dan wel het koppel van de 2.5T benut en dus 'onderuit' optrekt in plaats van via een slippende koppelomvormer).
Met V-Power is het verbruik een stukje lager: 9,7 - 9,8 L / 100km.
Met Tinq of Tango iets hoger: 10,3 - 10,5 L / 100km.
In het algemeen geldt dat in de manual stand (5e versnelling) bij lange stukken op de snelweg het verbruik lager is dan in Drive. Dit verschil is zelfs opvallend bij slechtere benzines (omdat de automaat dan op de slip van de koppelomvormer gaat 'hangen' in plaats van het enorme koppel van de 2.5T te benutten). Bij V-Power is het verschil echter minimaal (omdat de automaat dan wel het koppel van de 2.5T benut en dus 'onderuit' optrekt in plaats van via een slippende koppelomvormer).
in bestelling: XC40 Recharge Pure Electric SMSR Plus MY2024
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
- surfroy01
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 03.09.2007 - 13:49
- Locatie: Le Coin de Pays Bas
Uhhhhh wat bedoel je met manuele stand, de geartronic op handgeschakeld? Snap niet helemaal waarom ie dan zuiniger zou zijn, bedoel het enige verschil is dat jij bepaalt wanneer ie schakelt, als je eenmaal een kruisnselheid hebt maakt dat toch geen verschil meer of ie nu handmatig of automatisch staat?
En ik ben het eens met de stelling dat deze bak gewoon uitnodigd om hard te rijden. Heb er ook een V8 5.9L 280PK Dodge bij (die doet 1:4) maar dan rijdt de Volvo echt super.
En ik ben het eens met de stelling dat deze bak gewoon uitnodigd om hard te rijden. Heb er ook een V8 5.9L 280PK Dodge bij (die doet 1:4) maar dan rijdt de Volvo echt super.
The most dangerous nut on any vehicle is the one that holds the throtle; me damn it!
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de automaat heeft in de hoogste versnelling in D een lock-up en derhalve helemaal geen slipMartijnXC70 schreef:Ik rijd met euro 95 10,0 L / 100km (met airco aan en 50% in Drive en 50% in manual stand 5). XC70 2.5T MY2005. 95% snelwegverkeer. Ik trek wel vaak snel vanuit stilstand op (dat is namelijk echt genieten met die Instant Traction) maar rij daarentegen meestal niet sneller dan de maximumsnelheid.
Met V-Power is het verbruik een stukje lager: 9,7 - 9,8 L / 100km.
Met Tinq of Tango iets hoger: 10,3 - 10,5 L / 100km.
In het algemeen geldt dat in de manual stand (5e versnelling) bij lange stukken op de snelweg het verbruik lager is dan in Drive. Dit verschil is zelfs opvallend bij slechtere benzines (omdat de automaat dan op de slip van de koppelomvormer gaat 'hangen' in plaats van het enorme koppel van de 2.5T te benutten). Bij V-Power is het verschil echter minimaal (omdat de automaat dan wel het koppel van de 2.5T benut en dus 'onderuit' optrekt in plaats van via een slippende koppelomvormer).